Gå til innhold

Noen med erfaringer av Canon HV40?

Anbefalte innlegg

Etter en tur i vannet tok mitt Panasonic (gs500) kamera kvelden... Siden kamera modellen jeg hadde ikke er å oppdrive lenger har jeg sett meg nødt til å vurdere andre merker. Har falt på Canon HV 40 men finner fint lite bruker erfaringer med dette kamerat. Minnekort eller HDD kamera er ikke av int. da jeg har masse taper som jeg uansett må ha ett kamera å spille de av med.

På papiret virker kameraet at det vil gi samme, om ikke bedre kvalitet enn det jeg fikk fra gs500. Så om noen har erfaringer med dette kameraet vil jeg sette pris på om noen kunne skrive litt om det. Også erfaringer med redigering av film. Har selv Magix og er storfornøyd med det programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har HV 20. Det er identisk å se på med unntak av fargen. Tror ikke det er noe særlig forskjell ellers heller. Du vil sikkert savne den manuelle fokusringen som her er erstattet med et elektronisk fokushjul. Du vil også savne zoom-knappen som er mye bedre på Panasonicen. Beskyttelsesdekslene er også veldig løse, og kameraet kan virke litt skranglete. Ellers virker kameraet helt perfekt, og har ikke hatt noen problemer med det. Du kan velge om du vil gjøre opptak i standard DV-kvalitet, eller i HD-kvalitet(HDV). Om du tar opp i HDV kan du også overføre til pc som DV. Du får nok tilnermet samme bildekvalitet som med GS 500, ja.

Opptakene dine er lagret digitalt, og det skulle være det samme hvilket dv-kamera du overfører til pc med. Så et annet alternativ er å kjøpe et brukt kamera for tusenlappen, og vurdere f. eks Panasonic HDC-TM300, hvor du får fokusring mm.som du hadde på GS 500. Du kan sikkert konvertere filene fra dette kameraet til DV-AVI også, om du ikke er rede for HD enda. :)

Lenke til kommentar

Ble til at jeg bestillte HV40, fant en del tester/erfaringer på HV30 å det er ikke store endringen de imellom. Har så vidt teste det litt og var jeg fornøyd med panasonicen blir jeg nok ikke mindre fornøyd med dette kameraet. Kanskje ikke samme trykket i fargene som gs500 men kvaliteten er på høyde om ikke bedre i Standard DV. I HDV er det e "annen" verden.. :-) Enkelt å sette seg inn i menyen og de valgene der. "nesten" så man ikke trenger bruksanvisningen. Og det jeg fryktet mest ved å gå over til HD var selve redigering og brenne dvd'r i HD men med ps3 var det bare å redigere orginalen og lagre den direkt på dvd (Ca 20 min) å spille den direkte av :-) Teste å ved å lag stndard DVD med menyer osv og mixdown tok ikke lengre tid enn jeg var vant til fra panasonicen.. SÅ så langt er jeg ikke i tvil at vil man over på HD og har masse taper fra før så gå for HDV, kvaliteten helt utmerket og ikke minst pc'n taklet redigering osv. uten at det tok hele natta....

(Bruker Magix pro)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...