Annonymous Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Har i ca et år kjørt ubuntu på min msi wind netbook. da jeg kom hjem fra ferie på torsdag og startet opp maskinen, kjører den etter et halvt minutt inn i et terminal-vindu med en rekke meldinger jeg ikke klarer å tyde til noe meningsfullt. Jeg la da en liveCD inn på et minnekort, og starter opp maskinen via dette. Får da opp harddisken med mappene og filene, men når jeg prøver å åpne og å kopiere en del filer og mapper over på ekstern harddisk, får jeg feilmeldinger om at you have not the permissions neccesssary to view the contens of .. osv. Finnes det en løsning på hvordan jeg kan komme meg rundt denne permission-sperren? Setter stor pris på all hjelp! Kristian Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Hvis du kjører Ubuntu Live-CD, bare trykk Alt+F2 og skriv "gksudo nautilus". Dette gir deg root-tilgang i filbehandleren og burde gi deg tilgang til å gjøre hva du vil. Å mounte partisjonene kan du gjøre først ved å trykke på dem under "Places". Endret 2. august 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 gksudo nautilus løste problemet:) tusen hjertelig takk for hjelpen, var redd at feriebildene var røket nå Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 gksudo nautilus løste problemet:) tusen hjertelig takk for hjelpen, var redd at feriebildene var røket nå Fint Usannsynlig at et systemkrasj skulle gjøre filene dine utilgjengelige. I så fall måtte det ha vært et maskinvareproblem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå