Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc til min lillesøster

Anbefalte innlegg

Hei jeg ser etter en bærbar pc til min lillesøster, det viktigste er at den klarer å kjøre sims 2, sims 3 hadde heller ikke vært så dumt. Da er spørsmålet hvor mye jeg må opp i pris for å få en bærbar pc som kan tilfredstille disse kravene. Max pris 5000,-. Sett litt på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=479124

vs

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484995.

Pc nr 1. Vil denne kunne kjøre Sims 3? Hvis ja så regner jeg med at denne er en mye mer framtidsrettet pc enn alternativ nr 2, hun vil sikkert før eller siden kjøpe Sims 3.

Pc nr 2. Søkt opp litt tester av skjermkort, og det ser ut som Intel 4500 skal klare å kjøre sims 2 med grei grafikk, mens noen mener du må opp i Geforce 8 serien eller Ati 4xxx.

+ Er 1000,- billigere enn pc nr 1, men oppfyller de kravene hun har NÅ, men vil ikke kunne spille Sims 3 hvis hun kjøper det siden..

Forslag mottas med stor takk:D

Endret av Risern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei har sett på den, elprice har den til samme prisen. Men cpu er dårligere enn pc nr 1, som jeg linket til. Skjermkortet er også hakket svakere, tror jeg? Den har 1 GB mer minne og større harddisk men dette har hun ikke noe bruk for. Viktigere med cpu og gpu som klarer å dra sims 3, tenker jeg da..

Takk for svar btw!:)

Endret av Risern
Lenke til kommentar

Asus'en har jo AMD cpu og DDR2, mens Aceren har Intel og DDR3. Det blir jo litt en smakssak, men jeg hadde foretrukket dobbelkjerne prosessoren til Intel og noe mer ram :)

Forøvrig sant det du sier ang. skjermkortet - det er noe kvassere på Asusen. I kombinasjon med AMD prosessoren, er det nok noe bedre grafikkytelse her..

Internminne kan jo oppgraderes i Asusen, og forskjellen mellom DDR2 og DDR3 er neppe så merkbar :)

Begge er gode kandidater.. Pc2 som du linker til har Celeron prosessor og integrert grafikkontroller, så denne ville jeg utelukket helt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...