PowerOfNow Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 hei, har en eldre Toshiba (200mhz, 470CDT) som jeg skal koble opp mot en GPS i både bil og båt. Batteriet varer max 1t - 1,5t og det funker dårlig på båttur eller biltur. Ser at PCen trenger 15V DC. Det kan jo bli et problem fordi verken bil eller båt gir 15V DC (men ikke lagt i fra ved lading.. 14v +). Vil det duge for en PC? Noen tips om hvordan dette kan løses? Hvis den vil f.eks funke i en bil, så skal jeg prøve å lage en sigarett-tenner utak (mye raskere å koble til enn å strekke kabler inn i kupeen.) Hvor får jeg tak i slike deler billigst mulig? litt OT. Noen som har erfaring med å koble GPS til PC? finnes det mye fine karter der ute? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvor får jeg tak i slike deler billigst mulig? På Biltema. Har selv drevet å koblet en del med sigarett-uttak i båten min, og på Biltema har de det som trengs. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 BRA! men noen som har erfaring om hvor bra dette vil fungere mot en laptop? har mine tvil siden laptopen trenger 15V DC. får en DC til AC konverter for 500,- ,men det er synd med ekstra dill-dall i bilen. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Du får kjøpt orginale 12v ladere . Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Bare kjøp en batterieliminator fra Clas Ohlson. 12V inn div.spenning ut. Lenke til kommentar
skamor Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 En vekselretter kan kanskje være å foretrekke. Da får du 230V vekselstrøm i bilen/båten (akkurat som i veggen hjemme). Da kan man benytte alt utstyr man allerede HAR; AC adapter til PC, mobillader, barbermaskina..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå