CurSe Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei! For drøye 2 uker siden fant jeg ut at jeg ville formatere familiepc'n pga av at ingenting fungerte som det skulle, dermed forsvant innstillinger og sånt til Outlook Express som min far bruker. Selv så har jeg aldri brukt det programmet så jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer og nå som han ba meg gjenopprette kontoen ble jeg usikker. Jeg har tatt backup av adresselisten og meldingene til han før jeg formaterte. Kontoen det er snakk om er en [email protected] som jeg vil tro at han fikk da vi bestilte internett fra Tele2 for mange år siden, siden den gang har vi gått over til Telenor. Hvilke innstillinger som må gjøres for at man skal kunne sende og motta epost vet jeg ikke og det var her jeg hadde et lite håp om at dere kunne hjelpe meg. På toppen av det hele så husker han ikke passordet sitt til kontoen så dette kan jo virkelig bli morsomt Lenke til kommentar
holvik Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei!For drøye 2 uker siden fant jeg ut at jeg ville formatere familiepc'n pga av at ingenting fungerte som det skulle, dermed forsvant innstillinger og sånt til Outlook Express som min far bruker. Selv så har jeg aldri brukt det programmet så jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer og nå som han ba meg gjenopprette kontoen ble jeg usikker. Jeg har tatt backup av adresselisten og meldingene til han før jeg formaterte. Kontoen det er snakk om er en [email protected] som jeg vil tro at han fikk da vi bestilte internett fra Tele2 for mange år siden, siden den gang har vi gått over til Telenor. Hvilke innstillinger som må gjøres for at man skal kunne sende og motta epost vet jeg ikke og det var her jeg hadde et lite håp om at dere kunne hjelpe meg. På toppen av det hele så husker han ikke passordet sitt til kontoen så dette kan jo virkelig bli morsomt @online.no kontoen har han fått av Telenor (ikke Tele2). Er bare å ringe Telenor så sender de passordet i posten. Er en enkel sak å sette opp en ny konto, mener att det er beskrevet på Telenors sider Har du tatt backup av adresseliste og meldinger skal dette kunne importeres fra OE i den nye installasjonen din. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 https://www.telenor.no/privat/kundeservice/...d-000000000000} Lenke til kommentar
b21a Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Start OE Trykk alternativer->kontoer->legg til e-postkonto Der legger du inn popserver: pop.online.no SMTP server: smtp.online.no Brukernavn= det brukernavnet din far har på sitt online abb. Passord= det samme som du legger inn i modemet/routern fra telenor. Deretter importerer du meldingene og adresseboken. Mangler du passordet ringer du bare 05000 og ber dem sende passord til din fars mobil. tar ca.5 sek Endret 3. august 2009 av b21a Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Supert, tusen takk for hjelpen! Kom meg inn på kontoen til slutt og det raste inn en del epost, men det kan virke som at ikke alt er helt på plass enda for denne feilmeldingen dukker opp når han skal logge på: Verten POP3 ble ikke funnet. Kontroller at du har oppgitt servernavnet riktig. Konto: 'Microsofts e-postserver', Server: 'POP3', Protokoll: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 11001, Feilkode: 0x800CCC0D Har skrevet inn innstillingene slik som dere og Telenor sine hjelpesider har forklart. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Tipper E-post passord er ikke det samme som internett abo. har.. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Tipper E-post passord er ikke det samme som internett abo. har.. Og da skulle det ha rent inn mail????, nei se bort fra det svaret du det er serveren som ikke blir funnet. - Velg Kontoer på Verktøy-menyen. - Velg kategorien E-post. - Dobbeltklikk kontoen du vil oppdatere. - Velg kategorien Servere. - I tekstfeltet Innkommende e-post (POP3) angir du adressen til Internett-leverandørens POP3-server. - I tekstfeltet Utgående e-post (SMTP) angir du adressen til Internett-leverandørens SMTP-server. - Velg OK og klikk deretter Lukk. OE har en stygg tendens til å bytte ut pop3 servernavnet med "localmachine"(hvis jeg husker dette rett, irriterende men jeg har ikke orket finne ut hva som forårsaker det. Så det får du spørre noen andre om Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hehe! Ser det nå at vedkommende kan motta mail. Så passordet stemmer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå