Multi-Task Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Har en HP printer, som dette kanskje har sammenheng med? Unansett; får hele tiden beskjed fra Vista om at widows må installere driverprogramvare for HP EWS, som jeg forventer av Vista finner ikke denne noen driverprogramvare. Jeg har googlet men fortsatt ikke funnet en løsning. Jeg har heller ikke funnet ut hva HP EWS i det hele tatt er! Noen som kan hjelpe? Endret 2. august 2009 av Multi-Task Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 EWS står for "Embedded Web Server". Når du kobler printeren til nettverket kan du konfigurere den via nettleseren. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...=reg_R1002_USEN Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Klarte å finne den der artikkelen, men ser ikke ut til at den inneholder en løsning eller alternativ til løsninger for mitt problem? :/ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Har en HP printer Det har jeg og, men det sier ingeting. Hvilken HP printer har du? Hvor har du koplet den? Hva har du installert av programvare, hvis du har installert noe som helst? Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 (endret) HP laserjet P2015, plugget i via USB og driver for denne er automatisk installert. Problemet begynte først en stund etter installasjon (dager), og det fremstår således som om sammenhengen er fjern. Dette er alt som har blitt gjort med printeren. Men det er vel nærliggende å tro at noe annet automatisk har blitt lastet ned for å bedrive faenskap. Så, noen råd? *Har prøvd å fjerne printer + avinstallere drivere for printeren i håp om at dette også vil fjerne HP EWS, men nei. Endret 3. august 2009 av Multi-Task Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg tror ikke at det er noe faenskap i bilde. Men før jeg forsøker mer med det, jeg lurer nemlig om enten du må manuelt installere riktig driver, (ikke at du ikke har riktig driver nå, men det er ikke riktig i henhold til riktig HP DOT 4 printer connection software.), er printeren du har, en HP LJ P2015? (det er så mange varianter, at det er viktig å oppgi alle bokstaver og nummer.) Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 På min modell er det fulle modellnavnet P2015 (uten bokstaver bak, som jeg har sett på HP sine sider. Nå er det faktisk slik at det ikke finnes drivere som støtter vista 64-bit for en P2015, slik at driveren som blir brukt er en driver for laserjet 1320 PC 5. Men som nevnt før har ikke driveren påvirket HP EWS. EWS kan ikke fjernes med eller uten printer/printerdriver. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Det er veldig mange måter å feile her. Men det betyr ikke at du har et problem, men gjerne en utførdring med en printer fra HP, som står i exceptions. På hvilken måte skal du komme i mål, er relatert nå til installering av User config og ikke å la Vista å installere automatisk. HP EWS kan ikke avinstalleres med å avinstallere driveren, står det, men via Add/remone software. Jeg antar at det er ikke å finne under Installerte Programmer, siden du får feilmeldingen. Så du må gå via: -avinstallere driveren som Vista installerer og gjerne configurere slik at Vista---SKAL--ikke installere noe som helst, i hverfall, til du finner løsningen. Deretter kan du se litt på siden her: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...p;swEnvOID=2100 Å velge PCL5 er ikke optimalt. Det må bli enten PCL6 eller Den postscript (som har med adobe å gjøre). Det vil være mulig å installere diverse drivere for HP LJ P2015. og den vil skifte automatisk når det er nødvendig, slik jeg forstår det. Når det gjelder HP EWS, så det er noe som burde komme i bilde, hvis du installerer HP eazy printer Care software, men som er bare for Vista 32 bit. http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...p;swEnvOID=2093 Du vil ha mulighet å enten kople til USB eller kople printer via nett kabel til router din. Da blir nett skriver. Allikevel det er noe uklart vedrørende det, spesielt for HP LJ P2015. -Starte med å avinstallere driveren du nå har -deaktivere automatisk driver installasjon -kople fra skriveren -download gjerne en del av de x64 driver versjoner, og bruk setup.exe, eller extrakte, for så å kople skriveren, og redigere til driver pakke du har lastet ned, forsøk med flere, for å installere -eller bruke funksjon i Vista for add new hardware, dvs skriver. Se litt på det her og, og merke hvor de nevner CD installasjon i Vista, og update for driver. http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...ectID=c00751649 Endret 3. august 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå