Gå til innhold

[Løst]Må man ha egne plater for å brenne Blue-ray?

Anbefalte innlegg

Sitter og redigerer videofilm og ser at programmet mitt vil brenne ut Blueray plater. Men så ble jeg litt i stuss.

Kan jeg bruke vanlige DVD plater til å brenne ut Blueray film, eller må jeg ha egne/ en ny plater for å kunne brenne Blueray-formatet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter og redigerer videofilm og ser at programmet mitt vil brenne ut Blueray plater. Men så ble jeg litt i stuss.

Kan jeg bruke vanlige DVD plater til å brenne ut Blueray film, eller må jeg ha egne/ en ny plater for å kunne brenne Blueray-formatet.

Har jo selvfølgelig bare vanlig DVD brenner på dataen. Hjelp så dum jeg er.

Er det HD-oppløsning på det kan du jo evt. brenne det ut på en dvd med avchd som format. Da vil bl.a. PS3 og endel blu-ray-spillere kunne spille av filmen i hd.

Ja det er HD format jeg har filmet på mitt kamera. Og det formatet du nevner mener jeg å ha sett et sted i menyen til redigeringsprogramet. Kanskje jeg skulle prøve det. Har en vanlig blueray spiller i stua (LG). Kan jo være at den godtar det.

Lenke til kommentar

Er det HD-oppløsning på det kan du jo evt. brenne det ut på en dvd med avchd som format. Da vil bl.a. PS3 og endel blu-ray-spillere kunne spille av filmen i hd.

Ja det er HD format jeg har filmet på mitt kamera. Og det formatet du nevner mener jeg å ha sett et sted i menyen til redigeringsprogramet. Kanskje jeg skulle prøve det. Har en vanlig blueray spiller i stua (LG). Kan jo være at den godtar det.

Ikke alle blue-ray spillere tar "blue-ray på DVD". PS3 tar det.

Husk å ikke sette bitsrate høyere enn 18 Mbps, gjerne 1440x1080 - 12 Mbp, ev 1920 x 1080 - 16 Mbps.

Det går omtrent 20 minutter på en DVD.

Lenke til kommentar

Ikke alle blue-ray spillere tar "blue-ray på DVD". PS3 tar det.

Husk å ikke sette bitsrate høyere enn 18 Mbps, gjerne 1440x1080 - 12 Mbp, ev 1920 x 1080 - 16 Mbps.

Det går omtrent 20 minutter på en DVD.

Her er jeg helt gått ut på dato.

Tror jeg bør prøve konvertere dette til vanlig DVD film. 20 min er ikke spes mye.

Noe programvare jeg bør kjøpe da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...