Gå til innhold

2 Bachelor grader på 4 år

psar

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer for tiden 2 bachelor grader som tar tilsammen 4 år. Bachelor i business og bachelor i sports & rec. Gjør dette I New Zealand. Innefor fagene vil jeg ta management innen business bachelor og trenings vitenskap (excersise science) innen bachelor i idrett.

er nå snart ferdig med 1 år innen business bachelor ved min skole her i New Zealand.

Før studiene har jeg befalskole, 4 år som salgskonsulent i Coca-Cola og 1 år som salgskonsulent i Konica Minolta med veldige gode resultater. i tillegg har jeg jobbet en del på et helsesenter. (drevet av min kjærestes familie)

Det jeg lurer på er hvilke karriere muligheter har jeg foran meg ved å studere denne retningen. Jeg har vurdert dette foran en master grad innen business da jeg tror at mulighetene for å finne en jobb jeg trives med er større innen helse og idrett.

Er det noen som har noen tanker om dette eller noen som har tatt lignende retning? Det er kanksje vanskelig å finne noen som tenker likt så kanskje noen har mulighet til å fortelle meg det beste stedet å henvende meg er.

mvh

Pål :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du ta begge deler? De passer ikke sammen i det hele tatt. (mulig jeg tar feil fordi jeg kjenner ikke retningen din veldig godt) Ihvertfall i veldig liten grad. Helst når man tar to bachlorgrader bør de utfylle hverandre sånn at du blir en bedre kandidat for de potensielle jobbene hvor de ønsker kompetanse i begge feltene. Hvis det er helse og idrett du ønsker å drive med synes jeg du skal satse på det istedenfor å slite deg ut med å ta to bachlorgrader på 4 år.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. Mulig jeg forklarte det litt dårlig. La meg forklare:

Det å velge Bachelor of sport and recreation and Bachelor of business er noe som skolen kaller en conjoint degree. På min skole er det 1 av 2 valg som er conjoint degree knyttet til bachelor of business, det er bachelor of computer science og altså bachelor of sports and recreation. Skolen har altså lagt opp til at disse fagene skal virke sammen. Jeg siterer det som står som info angående dette:

"The area of Sport and Recreation has strong links to management, marketing, tourism, advertising and media. Professionals involved in the business and management aspects of sport are continually juggling the needs of athletes with demands of commercial sponsors, media organisations and government. As business and sports environment become more complex - here and overseas - those professionals with skills in both areas are increasingly in demand. The conjoint degree, with is highly respected staff from AUT's school of Sport and Recreation and Business School, will prepare the students for the challenges ahead."

Har ikke hørt om denne fagkombinasjnen selv noen andre steder. I så fall synes jeg det virker spennende og unikt. Norge er jo et land hvor idrett og helse er veldig i fokus i media og annet.

Som sagt vet jeg for lite om hvilke muligheter dette gir meg i det norkse markedet, og lurer da på om noen vet mer om dette, eventuelt kan fortelle meg hvem jeg bør høre med.

Takk for all oppmerksomhet, ble et langt svar.

mvh

Pål

Lenke til kommentar

På generelt grunnlag vil jeg si at øk/adm er et utmerket supplement til så godt som enhver utdannelse. Spesielt hvis du har ledelsesambisjoner. Og jeg ser ingen grunn til at idrett skulle være noe unntak.

Endret av Slackbert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...