Shizuke Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei. Har tenkt å kjøpe en ny spille pce men har ikke så bra peiling på pc'r når det gjelder kjøp. Det eg har tenkt å bruke pcn til er mainly: WoW, AA3, WC3 og kansje litt mer avanserte spill (grafikk messigt) Lenke til kommentar
iTzFraggin Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 http://www.alienware.com/products/desktop-computers.aspx De har mange bra pc'er der men de er fra USA så du må regne med å måtte betale for frakt toll og sånt. Men Alienware har noen veldig bra pc'er, har selv tenkt til å kjøpe en gamer derfra for rundt 12000 kr . Det som er bra med denne siden er at du selv kan velge hva du vil ha i pc'en ( noen restriksjoner på hva de har på lager osv) så hvis du vil ha en bra ferdig bygd gamer til en lav pris anbefaler jeg at du tar deg en titt Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Jeg synes at det er dumt og dyrt å kjøpe av Alienware. Hvis du har gjennomsnittlig IQ eller mer, og vil ha så mye ytelse du kan presse ut av pengene dine, så bygger du maskinen din sjøl. CPU:AMD Phenom II X3 720 Black Edition HK:Asus M4A78-E Optisk Drev:Samsung SH-S223Q Kabinett:Antec Nine Hundred/Antec Three Hundred Strømforsyning:Chieftec 750w Skjermkort:Sapphire HD4890 Toxic Edition CPU kjøler:Cooler Master V8 HDD: Samsung 1TB RAM: Kingston 2x2GB kit Dette systemet hadde vel gjort jobben, for spill som WoW,W3 og andre spill. EDIT: Regna ut totalsummen hos Amentio.no, det ble 7777kr+frakt. Endret 2. august 2009 av No_oN Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Så fint at du innser at godt over 90% av Norges befolkning har en laverestående intelligens Som jeg har nevnt før noen steder så MÅ man ikke bygge for å få en god maskin. I de fleste sammenhenger så får man en del mer for pengene, men man får f.eks ikke med OS, garanti/service på hele maskinen når man velger selvbygg. Komplett har en del gode løsninger som også kan konfigureres selv om man måtte ønske det. Noen eksempler: http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10627 Dette er selvfølgelig opp til trådstarter å vurdere. Endret 2. august 2009 av Komakino Lenke til kommentar
iTzFraggin Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg synes at det er dumt og dyrt å kjøpe av Alienware. Hvis du har gjennomsnittlig IQ eller mer, og vil ha så mye ytelse du kan presse ut av pengene dine, så bygger du maskinen din sjøl. Mann.. han sa han ikke hadde så mye peiling på pc så det blir kanskje litt vanskelig å bygge selv men hvis han tror han kan klare det så er det nok bedre enn å kjøpe en pc fra alienware helt enig Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Ja, vis han ikke skal bygge. Kan man jo kjøpe ferdig bygde fra Netshop/komplett o.l Men Alienware er litt dyrt, men blir enda dyrere pga Toll+Frakt. Best og kjøpe innlands, enklere å sende den til reperasjon. Komakino, du har rett om at ikke alle selvbygde er bedre enn ferdige, men i hodet mitt er selvbygd det beste Som Komakino anbefaler så er ferdig maskinene fra Komplett/Netshop bedre enn det man får kjøpt på Elkjøp o.l Edit: Er ikke Pc bygging det samme som f.eks og sette sammen et skrivebord? Endret 2. august 2009 av No_oN Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Forslag fra Nesthop ferdig bygget. Konfigurer slik: NetShop Free Intel 775 PC-bygger Konfigurer din egen maskin! m/ Win7 Oppg Du har valgt følgende: 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+) 1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+) 1 stk. Netshop Miditower,"Telamon II", sort med kortleser og LCD display (På lager 100+) 1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit (På lager 1) 1 stk. ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2 ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 (På lager 3) 1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz (På lager 7) 1 stk. OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) (Ubekreftet 05.08.2009) Ingen 1 stk. Western Digital 750GB Black 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM (På lager 1) Ingen Ingen Ingen 1 stk. Club3D HD4870 OC 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS800 MHz, 2xDVI,HDMI (På lager 20+) Ingen 1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk (På lager 20+) Ingen Ingen Ingen Ingen Ingen 1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit med upg Windows 7 (På lager 2) Ingen Ingen Ingen Ingen Ingen 6 528,- 8 160,- Lenke til kommentar
Shizuke Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Glømte å nevne at eg skal ha med Trådløst nettverk kort. Har vært å sett på komplett men ser at det er mange som er misfornøyde og noen som er fornøyd. Takk for de pc'ene dere har postet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå