MrVilla Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei der! har noen spørsmål angående DVD ripping og brenning Jeg ser at de fleste som har rippet en dvd film, bruker 2 filer på ca 1,2 GB tilsammen. Hvorfor ripper dem ikke filmer på tilsammen f.eks 4,5 GB for å fylle ut hele DVD'en? Vil ikke dette forbedre kvaliteten ganske bra? Hvordan får man brent to avi-filer på en DVD-plate slik at man får en sammenhengende film? En annen ting er at jeg gjerne skulle ha fått er tekst. Hvordan kan man få tekst på en rippet film? Jeg ser at det finnes tekster som man kan laste ned adskilt, men det blir litt tamt å printe ut dette og sitte og lese høyt for meg selv mens jeg ser filmen Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Filmer på rundt 1,2 gb fordelt på 2 er som regel i divx eller xvid format, og ikke dvd format. Det er lettere å sette sammen 2 avi filer til 1 for så å brenne de på endvd plate. Håper du blir litt klokere av dette, selv om det er dårlig forklart. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Det du snakker om er ripping fra dvd til divx/xvid. Ripper du fra dvd til dvd (da blir størrelsen på filene så store som den orginale filmen er) blir filene på mellom 3-9GB. Da får du også med menyer og subtitles.. Lenke til kommentar
Heia Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Når DVDer rippes til DivX/XviD så er vanligvis størrelsen ca 700meg, det er gjort for at de skal passe på vanlige CDr plater, det er jo det formatet som er mest vanlig (enda).. DVDer rippes også til såkalte DVD-R, da er størrelsen en helt annen, ca 4.7gig eller 4.37 som er mer korrekt, men det er helt annen sak, da må du ha en DVD brenner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå