Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gå videre eller forsøke å ta tilbake exen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Veit ikke helt hvor jeg skal begynne men jeg må ha noen å prate med og jeg trenger hjelp og veiledning fremover. Jeg var sammen med en utrolig smart, inteligent, evnerik og ellers høyt begavet ung jente som er den eneste ordentlige kjæresten jeg har hatt noen gang. hun hadde egen leilighet og jeg flyttet til henne. vi bodde sammen helt til den dagen jeg stakk mens hun sov. det er ingenting jeg angrer så mye på som å stikke fra henne. det er nå ca 4 mnd siden og jeg sliter, jeg kommer ikke over at det er slutt mellom oss. nesten alt jeg gjør får meg til å tenke på henne.. tenker på henne hele tida. tenker hele tida på at vi skulle gått sammen når jeg er ute. tenker på henne når jeg trenger en klem, noen å prate med osv. det er veldig mye musikk som jeg ikke klarer å høre på lenger fordi jeg begynner bare å gråte. ligger alltid i senga mi sånn at hun skal få plass ved siden av meg om hun hadde vært der osv. hun var så god, jeg elsker henne fortsatt. vi holdt sammen hele tida men noen ganger så krangle vi så jeg reiste fra henne selv om jeg sa at jeg aldri kom til å gjøre det. jeg elsker henne innerst inne.

 

Jeg som mann er kanskje ikke som alle andre da jeg ikke har eget hus eller bil eller lappen. hun ville ha meg fordi hun trodde jeg var verdens snilleste person og hun følte seg lykkelig med meg. ikke pga hvor rik eller fattig jeg var.

 

nå sitter jeg der jeg kom i fra helt alene hver eneste kveld og tenker på det jenta mi og jeg hadde sammen og jeg vil tilbake. ingenting jeg angrer mer på i hele mitt liv enn at jeg dro i fra henne. jeg har besøkt henne flere ganger etter det ble slutt. hun er intresert i en annen fyr nå. og hun vil ikke ha meg tilbake. hun har også blitt gal så jeg føler at jeg har mista meninga med livet. jeg hadde en mening med livet og det var å få henne tilbake og være lykkelig. men jeg er redd for at jeg kommer til å sitte alene i mange mange år til. jeg vil ha tilbake jenta mi eller ingen.. for meg så er det overhodet ikke noe valg så derfor har jeg mista meninga med livet mitt. alt føles helt tomt og meningsløst, kunne like så godt sitte i fengsel enn å ikke få være med henne noe mer.

 

-snufs :'( veit ikke om jeg klarer en vinter til uten deg. det var så ufattelig koselig med deg.

 

 

i want you back bby

i wanna be with you

i wanna rest in peace with you

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor stakk du?!

grunnen kan være den samme. jeg ser på det som en årsak til flere små bagateller nå. men syns grunnen var ganske god da jeg gjorde det. men jeg fikk vite at hun hatet meg, sku ønske at hu aldri hadde møtt meg før også at jeg bare tenkte på meg selv, det såret meg veldig. men jeg klarte aldri å diskutere med henne. jeg klarte ikke å få frem ord. var redd for å såre henne og redd for at vi skulle bli uvenner.

Lenke til kommentar

Jeg syns du skal fortelle henne akkurat det du har fortalt oss her, fortell henne akkurat hva du føler og hvor mye du angrer. Nevn noen fine øyeblikk dere hadde sammen og hvor mye du savner det, og hvor mye du savner henne. Mer kan du ikke gjøre, du kan ikke tvinge henne til å elske deg.

 

Sånt kan være hardt, for meg pleide det å hjelpe å ta lange turer/joggeturer, gjerne med musikk, bare for å tømme hodet en stund. Finn noe som hjelper for deg, jeg anbefaler trening. :hm:

Lenke til kommentar
Jeg syns du skal fortelle henne akkurat det du har fortalt oss her, fortell henne akkurat hva du føler og hvor mye du angrer. Nevn noen fine øyeblikk dere hadde sammen og hvor mye du savner det, og hvor mye du savner henne. Mer kan du ikke gjøre, du kan ikke tvinge henne til å elske deg.

 

Sånt kan være hardt, for meg pleide det å hjelpe å ta lange turer/joggeturer, gjerne med musikk, bare for å tømme hodet en stund. Finn noe som hjelper for deg, jeg anbefaler trening. :hm:

tusen takk for et godt og varmende svar. jeg skal gjøre som du sier. har alerede begynt å trene med sykkel og har musikk hele tida og jeg kjenner at det hjelper.. akkurat nå er sykkelen min på reparasjon etter 100 mil på 3 uker. trening er nok veldig god medisin. kommer i bedre humør og dagen går fortere. vi bor langt fra hverandre men jeg så akkurat for meg at hun er hos meg på besøk og det ga meg en veldig beroliggende følelse om at det er noe fint som skjer i nærmeste fremtid. bor så langt i fra hverandre at hun ikke har vært hos meg enda selv om vi har vært kjent i 5 år og sammen i noen mnd. nei, følelser er ikke akkurat noe man styrer selv så tvang er ingen løsning.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med Constant, fortell henne det du fortalte oss :)

Desverre synd at vi mennesker så lett henger oss opp i detaljer og ikke klarer å se det større bilde.

Jeg gjorde selv den tabben for et par år siden og angrer selv til denne dag. Dog nå er det ikke lenger fordi jeg vil ha henne tilbake men pga. jeg vet hvor mye jeg såret henne.

Har desverre ikke noe bedre råd enn å holde deg opptatt så tankene ikke vandrer for mye, det er no dritt men det vil forhåpentligvis bli bedre om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Sier meg enig med Constant, fortell henne det du fortalte oss :)

Desverre synd at vi mennesker så lett henger oss opp i detaljer og ikke klarer å se det større bilde.

Jeg gjorde selv den tabben for et par år siden og angrer selv til denne dag. Dog nå er det ikke lenger fordi jeg vil ha henne tilbake men pga. jeg vet hvor mye jeg såret henne.

Har desverre ikke noe bedre råd enn å holde deg opptatt så tankene ikke vandrer for mye, det er no dritt men det vil forhåpentligvis bli bedre om ikke så lenge!

Tusen takk skal du ha. Jeg er villig til å gjøre alt for å få det bedre og alt for å få det kjæreste jeg hadde tilbake. Skal stå på og slåss for det hver eneste dag. Men egentlig kan vi takke oss selv men likevel så er det så forferdelig. det svaret til deg og constant har vært til god hjelp. fikk dem akkurat da jeg trengte det. tusen takk. jeg er åpen for fler forslag og hva jeg kan gjøre. lurer på hvordan jeg skal få henne til å få følelser for meg igjen. er det noe jeg kan gjøre ut i fra det jeg gjorde for at hun mista følelsene sine for meg slik at hun kan få dem tilbake. er ikke meninga men jeg skriver kanskje litt rotete og uforståelig men det virker som dere forstår meg da. har bare så ufattelig mange tanker i det lille hodet mitt.. skjønner ikke at det går an.

Lenke til kommentar

Hadde det vært hun som spurte om råd så hadde jeg sagt at hun ikke skulle tatt deg tilbake. Det grunnet at det vrker som du er veldig ustabil med tanke på at du plutselig kunne finne på å bare stikke av (flere ganger). Tror du må tenke deg litt om hva som får deg til å reagere slik. Dersom du ikke har en god forklaring som hun tror på, og blir overbevist om at det ikke kommer til å skje igjen så har du nok liten sjangse. Vil ting bli bedre dersom dere blir sammen igjen? Eller er du bare påvirket av hvordan du føler det nå?

Tror nok du burde la hanne gli av gårde, tiden leger og du vil mest sannsynlig treffe flere jenter.

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar
Hadde det vært hun som spurte om råd så hadde jeg sagt at hun ikke skulle tatt deg tilbake. Det grunnet at det vrker som du er veldig ustabil med tanke på at du plutselig kunne finne på å bare stikke av (flere ganger). Tror du må tenke deg litt om hva som får deg til å reagere slik. Dersom du ikke har en god forklaring som hun tror på, og blir overbevist om at det ikke kommer til å skje igjen så har du nok liten sjangse. Vil ting bli bedre dersom dere blir sammen igjen? Eller er du bare påvirket av hvordan du føler det nå?

Tror nok du burde la hanne gli av gårde, tiden leger og du vil mest sannsynlig treffe flere jenter.

Heisann, jeg vet at du ikke vil være negativ men godt at du ser på saken og hjelper meg så det blir lettere for meg å få mer over sikt og lettere for meg å velge. bortsett fra at jeg har stukket av er jeg veldig stabil. men jeg er veldig redd og svak når det kommer til diskusjoner og konfrontasjoner. jeg vet ikke hvorfor men jeg tror det er ting jeg har opplevd som gjør det. men problemet mitt er at jeg er skikkelig dårlig til å ta kontakt med folk. og hun jeg var sammen med er den eneste som har likt meg. jeg er stygg, jeg kan virke rar osv så derfor er det ingen som vil ha meg. men hun var perfekt for meg. hun er fortsatt den peneste jenta jeg har sett i hele mitt liv. kommer aldri til å få ei som er så bra som henne. aldri. jeg begynner å bli ganske fortvilet og desperat over at jeg i en alder av 25 år ikke har en livspartner enda. jeg vil ikke lenger leve alene. jeg angrer så ufattelig mye. hun betyr alt for meg. jeg har sett mine feil så jeg veit at det kommer til å mye bedre om vi blir sammen igjen. men hun er ikke feilfri heller selv hun er perfekt.

Lenke til kommentar

Prøv å skape noen nye minner med hun. Få hun med ut på noe morsomt så ser hun kanskje hva hun går glipp av. Sånt fungerer som regel mye bedre enn alle verdens ord. Får hun først en positiv opplevelse med deg vil hun ganske automatisk begynne å tenke på de andre minnene dere har sammen.

 

Mitt tips

 

jeg er stygg, jeg kan virke rar osv så derfor er det ingen som vil ha meg. men hun var perfekt for meg. hun er fortsatt den peneste jenta jeg har sett i hele mitt liv. kommer aldri til å få ei som er så bra som henne. aldri. jeg begynner å bli ganske fortvilet og desperat over at jeg i en alder av 25 år ikke har en livspartner enda.

 

Her er noe av problemet ditt. Du er høyst sannsynlig ikke stygg, men sliter med dårlig selvbilde og selvtillit. Dette er noe jenter finner lite tiltrekkende og er derfor ikke så merkelig at det ikke har lyktes så bra for deg. Jobb med selvbildet ditt.

 

Veldig få jenter som digger å bli sett på som en prinsesse. For meg virker det som om denne jenta betyr absolutt alt for deg, og du fremstår litt pinglete og needy. Igjen. De fleste jenter synes det er lite attraktivt. 25 år er vel ingenting. Du burde være ute å finne på ting som gir livet ditt mening. Det er litt for tidlig å lete etter en livspartner allerede nå i dine beste år. Nyt dem og snakk med litt flere jenter. Du finner helt sikkert andre som er bra, og en dag finner du en jente du vil dele livet ditt med.

 

Mann deg opp, kom deg ut og finn på ting som gir livet ditt mening. Kjøp deg noen stilige klær, dra til frisøren å prøv noe nytt og generelt gjør ting for å forbedre selvbildet ditt. Det vil hjelpe deg i alle situasjoner i livet. Hvis du synes du er stygg, hvorfor ikke gjøre deg mest mulig presentabel uansett? Vil garantert hjelpe deg på veien...

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Har vert i liknande situasjon, men det var ikke eg som stakk av...

Dama jor det slutt når hun var på ferie pga ho innsåg forskjellige ting osv. Det tok eg heilt jævlig til no sliter eg og klarer ikke å gå heilt vidare... Eg savner ho noe sinnsykt som du gjør med eksen din og vil ha ho sinnsykt tilbake igjen i mitt liv.. Ho forlot meg plutselig heilt aleine og tok med seg hjertet mitt og det har ho fremdeles.. Det verste er at det virka at ho har slutta og bry seg heilt om meg og virka at ho fekk komme vidare ganske fort og lett.. Det skjedde for ca 4 veker sida og etter det hadde ikkje vi hatt noe kontakt, ho har ignorert meg heilt siden!

 

Den jenta forandra livet mitt, frå verdilaust til det perfekte liv... Livet mitt hadde ikkje noen spenning før og berre tok på sparken kvardagen som gikk til ho kom inn og forandra mykje av det.. Ho var den finaste og snillaste jente eg noken gong har blitt kjent med og er forsatt takknemlig for eg fekk den sjangse til å oppleve med ho.. MEn, som eksen din sjølv om ho er perfekt so hadde min ex også egne feil.. Ingen i verda er perfekt sjølv om vi av og til blir blind og ser på oss at den personen er perfekt i våre øyne. Etter over 1 år vi var sammen so hadde vi både opptura og nedtura sammen.. VI hadde mykje krangling og misforståelse av mykje dumme ting og det ødla mykje for oss.. Dei gongane vi ikkje krangla var de beste gongane i mitt liv sammen med ho, kunne ikkje ønskt meg noe bedre.. FOr meg var vi de romantiskaste par noen gong men også verste par når vi krangla og gjekk for langt.. Men, uansett eg kunne ikkje bytte kjærligheten eg hadde for ho for noe som helst i verda.. FOrdi, det er berre prøve som kommer i livet som man må berre gå gjennom. Sjølv om kor mykje vi krangla og diskuterte so kunne eg ikkje miste følelsene mine for ho og bytte ho for noe som helst, for eg elska ho so ubeskrivelig mykje og ho var livet mitt..

 

Men no er eg som deg, sitter der eg kom i fra.. EIt liv aleine uten spenning og føle seg verdilaust! Har mykje angrelse inni meg, føle at eg ikkje var go nok for ho at eg ikkje kunne vise den perfekt kjæreste for ho. Ingen av dagane som gjekk etter det blei slutt eg ikkje tenkte på ho, er litt rart at eg greidde å overleve siden, for eg prøvde so mykje eg kunne for å gå vidare sjølv om det var veldig vanskelig! Ho kjem heim igjen frå ferie om 2 veker og får no sjå kordan det blir.. Har forsatt trua på oss og har forsatt like sterke følelser for ho, men er også veldi usikker på mykje ting,.. Eg er redd for å vite ka følelser ho har for meg når ho kjem tilbake, sida vi ikkje hadde noe kontakt på lenge, om det var sant det eg trudde at ho har gitt meg heilt opp og komt seg viidare så lett, eg tør ikkje å vite det, for eg veit at eg kjem til å bli ganske såra enn det eg er no og eg veit ikkje om eg kan takle det..

SO no er mitt største spørsmål no er om det er mulig å miste følelsene ganske fort og lett til en person du engang var so forelska i?!

Lenke til kommentar
SO no er mitt største spørsmål no er om det er mulig å miste følelsene ganske fort og lett til en person du engang var so forelska i?!

 

Min erfaring sier at det er mulig. Dette fikk jeg oppleve med min nåværende kjæreste faktisk. Det startet med at hun tok noen dager hun måtte tenke på, forsåvidt greit nok. Men disse dagene sa hun ikke fra om, hun bare svarte meg ikke sånn plutselig.

Noen uker etter dette så utbrøt hun på msn(av alle ting) at hun gjorde det slutt, og jeg skulle ikke kontakte eller oppsøke henne noe mer. Jeg rakk ikke en gang å spøre noe særlig før hun logga av/blokka meg?

Den natten ble jævlig lang, men jeg følte det skjedde noe i hodet mitt også. Jeg klarte ikke å respektere henne og begynte å finne hun direkte kvalm, en som jeg var glad for jeg ble kvitt.(kjenner jeg hun rett ville hun nok at jeg skulle være på tå for å få hun tilbake).

Så etter noen dager kom meldingene: Så stille du har vært, savner deg osv.

Så kom hun faktisk i egen person og ba om tilgivelse og ville prøve på nytt, noe som jeg gikk med på. Men sånn innerst inne sliter jeg veldig med henne nå, siden respekten ikke er særlig stor, men følelsene kommer tilbake :)

 

Så ja, det går. Eller så er det bare meg som har en av/på bryter?

Lenke til kommentar

G20; Tenker du heller kan kalle deg naiv tøffel, som gjorde nettopp det hun ville du skulle, selv om du var klar over det selv.

 

trespiser; Jenta har sagt at hun er intr. i en annen fyr, og ikke vil ha deg tilbake. Rart du ikke tar dette som et hint? Om hun mener dette, hold deg unna og gi henne fred. Og btw, mann deg opp litt. Her framstår du som en sutrete tøffel, ingen jenter er ute etter noe sånt.

Lenke til kommentar
G20; Tenker du heller kan kalle deg naiv tøffel, som gjorde nettopp det hun ville du skulle, selv om du var klar over det selv.

 

trespiser; Jenta har sagt at hun er intr. i en annen fyr, og ikke vil ha deg tilbake. Rart du ikke tar dette som et hint? Om hun mener dette, hold deg unna og gi henne fred. Og btw, mann deg opp litt. Her framstår du som en sutrete tøffel, ingen jenter er ute etter noe sånt.

hehe, du sier noe der. jeg er ikke sånn til vanlig da. men siden vi ikke sitter å prater sammen face2face så skriver jeg på det jeg føler, og ikke det du vil høre eller ikke. jeg er mer mann enn de fleste. har opplevd utrolig mye i løpet av tida jeg har levd. jeg har fått prøve livet skikkelig og har ikke latt meg knekke av dritten jeg har opplevd. ikke for å skryte men sånn er det bare. men hovedsaken var at du hjalp meg til å se meg selv enda bedre og det skal du ha tusen takk for jeg skjønner at jeg kan virke som en sutrete tøffel. men han fyren er ikke intresert i henne så derfor har jeg ikke tatt det som et hint. Men jeg klarer ikke å gi henne fred. jeg syns det er skikkelig vanskelig å holde meg unna henne. jeg er så svak for henne.

Lenke til kommentar

Vet altfor godt hvordan det er å være altfor svak for ei jente.

Smellen for det fikk jeg hardt erfare senere, etter som min svakhet fikk henne til å skjønne at hun kunne leke seg med meg og gjøre akkurat hva hun ville. Noe hun også gjorde.

 

Så rett deg opp i ryggen, innse at slaget er tapt, og samtidig innse at det finnes veldig mange andre jenter der ute.

Jeg kan også se at du må jobbe med deg selv. Du skriver selv at du synes at du er stygg, at du er rar, at hun er den eneste jenta som liker deg osv. Og det er nettopp disse tankene som får deg til å inneha en egenskap som 95% av verdens jenter misliker. Usikkerhet.

Du er så usikker på deg selv, og så overbevist om at du ikke ser bra ut (noe som forøvrig er totalt likegyldig. Et bra utseende har skremmende lite å si for de fleste jenter) at du sender ut signaler som gjør deg uatraktiv for jenter.

Tro meg. Hun her er ikke den eneste som passer deg, selv om det kan virke sånn akkurat nå.

Jobb med deg selv, og din egen selvtillit så kommer du til å se fort at det finnes andre jenter der ute. Og ikke minst kommer de andre jentene der ute til å se at du finnes. :)

 

Så jeg må si meg enig med frk_1337. Du virker som en sutrete tøffel sånn du skriver her. Forvandle deg fra den sutrede tøffelen til en mann med STOR M, så vil du fort se forandringer.

Lenke til kommentar
Prøv å skape noen nye minner med hun. Få hun med ut på noe morsomt så ser hun kanskje hva hun går glipp av. Sånt fungerer som regel mye bedre enn alle verdens ord. Får hun først en positiv opplevelse med deg vil hun ganske automatisk begynne å tenke på de andre minnene dere har sammen.

 

Mitt tips

 

jeg er stygg, jeg kan virke rar osv så derfor er det ingen som vil ha meg. men hun var perfekt for meg. hun er fortsatt den peneste jenta jeg har sett i hele mitt liv. kommer aldri til å få ei som er så bra som henne. aldri. jeg begynner å bli ganske fortvilet og desperat over at jeg i en alder av 25 år ikke har en livspartner enda.

 

Her er noe av problemet ditt. Du er høyst sannsynlig ikke stygg, men sliter med dårlig selvbilde og selvtillit. Dette er noe jenter finner lite tiltrekkende og er derfor ikke så merkelig at det ikke har lyktes så bra for deg. Jobb med selvbildet ditt.

 

Veldig få jenter som digger å bli sett på som en prinsesse. For meg virker det som om denne jenta betyr absolutt alt for deg, og du fremstår litt pinglete og needy. Igjen. De fleste jenter synes det er lite attraktivt. 25 år er vel ingenting. Du burde være ute å finne på ting som gir livet ditt mening. Det er litt for tidlig å lete etter en livspartner allerede nå i dine beste år. Nyt dem og snakk med litt flere jenter. Du finner helt sikkert andre som er bra, og en dag finner du en jente du vil dele livet ditt med.

 

Mann deg opp, kom deg ut og finn på ting som gir livet ditt mening. Kjøp deg noen stilige klær, dra til frisøren å prøv noe nytt og generelt gjør ting for å forbedre selvbildet ditt. Det vil hjelpe deg i alle situasjoner i livet. Hvis du synes du er stygg, hvorfor ikke gjøre deg mest mulig presentabel uansett? Vil garantert hjelpe deg på veien...

Mange takk for denne. Dette var ord som jeg trengte. Fikk en helt ny feeling etter jeg leste det du kom med her. Men jeg har problemer med å møte nye folk. Sikkert et problem som jeg kan fikse men er ikke gjort over natta. Jeg så på henne som en prinsesse. og ja, jeg var nok litt pinglete. men du har kommet med det beste rådet. var akkurat det jeg trengte. jeg skal starte i dag med å få bedre selvbilde. Igjen så skal du ha tusen takk for en god hjelp.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

det er så godt å være ferdig med exen min.. føler meg helt fri igjen. jar ingen vonde følelser lenger pga det :)

men det er ingne som er intresert i å ha meg som gubbe uansett så det blir 7 år i følge statistikken til jeg møter den neste kjerringa som vil ha meg. sånn er det. har ikke akkurat tatt så godt vare på meg selv så jeg er nok ikke den mest attraktive heller men likevel.

Lenke til kommentar

Hvis du fortsetter å tenke sånn, så ja.. Da går det 7 år, kanskje lenger, til du møter den kjærringa som vil ha deg.

 

Det kalles selvoppfyllende profetier. Og jeg var selv slave av disse for en tid tilbake. Når du går rundt og er overbevist om at du ikke blir likt av jentene du møter, så vil du ubevisst sende ut signaler som tilsier at du er en som ikke blir likt. Dette merker jentene, som gjør at du blir avvist, som forer på tankegangen din om at dette stemmer.

En veldig ond sirkel som du må bryte med en gang!

 

Kom deg ut, kjøp deg noen nye klær, fiks håret, tren, bli fornøyd med deg selv! Når du er fornøyd med deg selv, og er overbevist om at du er kongen på haugen og alle pikehjerters drøm kommer du til å bli akkurat det!

Det er ikke noe som er mer attraktivt for ei jente enn selvtillit! (viktig! IKKE overlegenhet)

Skaff troa på deg selv, så skal du se hvor mange jenter der ute som legger merke til deg.

 

Konklusjonen er: Slutt å synes synd på deg selv! Gjør noe med det i stedet for å overbevise deg selv om at du ikke er attraktiv!

Lenke til kommentar

Det er jævlig lett å glemme alle de irriterende tingene som gjorde at du faktisk dro. Ting kan virke som bagataller nå, men det var de garantert ikke da. Det er lett å få selektiv hukomelse når man er sentimental. Da glemmder man dritten, og husker det gode.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...