Snirfle Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Først av alt så må det påpekes at jeg har hatt samme problemet med to skjermkort på to forskjellige win7-installasjoner (x64 begge to). Først hadde jeg et ATI x1950xt som fungerte greit helt til jeg skulle gjøre noe med det. Jeg kjørte King's Bounty da os-et var nyinstallert, helt uten problemer. Da jeg skulle kjøre det igjen nå, etter en måneds pause, så kræsjet det bare. Ingen forvarsel, det bare frøs. Jeg klarte heller ikke å åpne ccc, den reagerte rett og slett ikke. Det ble startet en prosess, men jeg så aldri noe til programmet. Da jeg skulle forsøke meg på NWN2 kom disse feilmeldingene: Ok. Jeg forsøker å reinstallere driverne til skjermkortet, men det hjelper ikke. Jeg bestemmer meg heller for å bytte til nvidia 8800gt siden en liten oppgradering ikke gjør noe. Etter bytte og installering av drivere så får jeg akkurat samme beskjed som før byttet, feilmeldinger på NWN2 og spontan klikk på KB. Jeg tenker at en reinstall av OS kanskje kan hjelpe på det hele, så det gjør jeg i dag. Jeg satte til og med inn en annen disk siden den gamle har hatt tendenser til å kanskje ta kvelden snart. Ren installasjon, fremdeles med nvidia 8800gt og nyeste drivere installert. Jeg får akkurat samme feilen på NWN2 (har ikke prøvd KB ennå). Har noen i det hele tatt en fjerneste idé om hva i pokker som foregår her? Det må jo være relatert til win7? Edit: Det ser ut til å være et NWN2-spesifikt problem, og at det kanskje er et DirectX-problem. Jeg har funnet en framgangsmåte for å få det fikset, tilbakemelder når det er gjort. KB funker forresten helt fint på full eye candy, så det er ikke noe i veien med skjermkortet. Ok, dette er et NWN2-spesifikt problem, og det er relatert til ActiveX. Det er også fikset i senere builds enn 7100. For de som eventuelt måtte ha samme problem, så er dette løsningen: 1) You need "dxdiagn.dll" from Windows Vista. It can be found in system32 directory (For example, C:\Windows\System32). This file is part of directX redistributable, so you can download it without breaking any copyrights. 2) Find "dxdiagn.dll" in your Windows 7 system32 directory and take ownership on it. Rename it for "dxdiagn.dll.old". 3) Copy Vista's "dxdiagn.dll" to Windows 7 system32 directory. 4) Voila! Now you can play NWN2) NB! Hvis du kjører x64 så skal du gjøre det samme, men i c:\windows\syswow64\ istedenfor system32. Sånn. Endret overskriften litt også for å reflektere at dette ikke er et generelt problem. Endret 2. august 2009 av Snirfle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå