Panerai Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg lurer på om denne diffuseren vil passe på min Canon Speedlite 430 EX II. Har det noe for seg å kjøpe en slik diffuser? Lenke til kommentar
Spook Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Ja den passer, dvs om den passer til 430EX så passer den til 430EX II også. Men jeg kan jo ikke gå god for kvaliteten og passformen til den du har linket til Jeg har noen slike men "bouncer" helst blitslyset fra tak og/eller vegger. Men bruker gjerne en diffuser som denne dersom det er for høyt takhøyde til å "bounce" blitslyset, dersom tak og/eller vegger har en farge annet enn hvit eller dersom det rett og slett ikke er noen tak/vegger å "bounce" blitslyset fra. Ikke forvent mirakler men jeg synes denne typen diffusere gjør en brukber jobb med å gjøre blitslyset litt mykere/mer diffust og det er nettopp det jeg vil oppnå. Men jeg har som nevnt "noen stykker" av disse og ikke alle er like gode men det er ikke så lett å vite hvilke som er gode før du har prøvd dem. Det kommer litt an på plasten de er laget av, noen er mer gjennomsiktig enn andre. Min favoritt er en som litt mer gjennomsiktig enn de andre og som har en liknende "ruglete" innside som plastikkdekselet foran blitsen din gjerne har. Men det er jo helt tilfeldig at jeg fant denne siden jeg kjøpte disse på måfå fra tilfeldige selgere på eBay. Edit: Gjorde et kjapt søk på ebay og denne ser veldig ut som den som jeg liker best så skulle jeg anbefale noe så måtte det bli den. Edit 2: Glemte å nevne at du gjerne kan vinkle blitshodet 45 grader med en slik diffuser og fortsatt få en del lys på objektet uten å "bounce" lyset fra taket (dvs om det ikke er noe tak eller det er høy takhøyde). Det fungerer faktisk overraskende bra. Endret 2. august 2009 av Spook Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg bruker diffuser ute titt og ofte,retter den rett oppover hvis det er en relativ kort avstand til motivet,kjøpte et sett med en hvit og gul diffuser sikkert billigeste sort men fungerer helt greit til og myke opp skyggene.Den gule er til og bruke i rom med lysstoffrør for og unngå to forskjellige lyskildefarger. Eller så er jo gary fong den ultimate diffuseren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå