Gå til innhold

Problem med tilkobling til internett via telefonledning

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å koble til internett på min laptop via telefon. Det har alltid funket før, men nå når jeg skulle koble til så funka det plutselig ikke. Feilen er at det ikke kommer noen summetone når jeg skal koble til. Ledningen jeg bruker er i orden. Er det noe jeg kan gjøre for å få til å koble til internetten igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste måten å få koblet meg på internett er gjennom ledningen på telefonen. Altså kobler fra hustelefonen fra ledningen sin, å setter den ledningen i dataen min istedenfor. Da kommer det en summetone og så kommer det opp en rute (start.no) og man må trykke koble til. Så er man på nett. Men problemet mitt nå er at summetonen kommer ikke, så jeg får ikke til å koble meg på nettet.

Lenke til kommentar

Da høres det jo ut som du har et kablingsproblem, i og med at du ikke får summetonen når modemet prøver å koblet til. Har du hustelefon? i så fall, har du summetone på telefonen? Hvis nei, kontakt din leverandør. Hvis ja, dobbeltsjekk all kablingen din, og evt. prøv med å koble en telefon rett på den ledingen som går inn i maskinen din hvis du har den muligheten. Når det er snakkom vanlig analogt modem så skal jo telefonen din åf summetone der også.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...