Howard Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 TEST: Lydkort i budsjettklassen Lydkort har blitt en sentral del av dagens datamaskiner. Vi har tatt for oss seks lydkort i budsjettklassen. Kortene har priser fra under 100 kroner til rett over 300 kroner. Hvilket lydkort er best i budsjettklassen? Les testen her. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 god test det kanskje litt sent ute? men men tenk lydkortet mitt vant og det kjøpte jeg for lenge sia Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Kunne vært greit å se en sammenlikning med de lydkortene som finnes integrert på de fleste hovedkort i dag. Testen ville jo blitt en del utvidet, da... Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Svært enig med knutivarr! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 jeg også + tatt med det nye usbkortet til creative (soundblaster mp3+) som jeg har bestilt Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 En av de bedre lydkorttestene jeg har lest. At dere delte inn testen inn i en subjektiv og en objektiv test var virkelig smart! Det eneste jeg savner var en test i et litt høyere prissegment, men kanskje det kommer en annen gang? En test av lydkort i audigyklassen og høyere krever vel også en del mer av lytterutstyret for å skille dem fra hverandre, så det er vel forståelig at det ikke er tatt med. Lenke til kommentar
radix Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Enig med at det var grei test.. Det eneste jeg savnet var en test på et brukbart stereoanlegg. Dette har dere kanskje utelukket siden det var budsjettkort (budsjettkorteiere = budsjettanlegg-eiere?), men for å teste lydkvaliteten på en mest objektiv måte, er det best å ha et mest mulig "ærlig" anlegg (evt høretelefoner).. Menmen.. Uansett hvordan dere gjør det, er det sikker alltid noen som mener det kunne vært gjort annerledes.. :smile: Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Bra test. Hadde vært gøy med en test som testet litt dyrere kort også Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jippi.. mitt kort vant Kjøpte det for 3 år siden, betalte 1 høvding for det Synes kortet er godt nokk.. er ikke så kresen på lyd.. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Ahhh, SB Live! i teten... Den er god. Bruke winamp 2.79 i testen. Tar det så lang tid å laste ned 2.91? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 dessuten er det ren skandale å ikke ha med soundblaster 128 med i testen. edit: den er visst ikke å få kjøpt på f.eks. komplett uansett, forskjellen i lydkvalitet på dette kortet og live! kortet er minimal Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hadde det vært en ide å ha med integret lyd i testen også? Sikkert mange som lurer på om det holder mål, og vurderer å kjøpe PCI kort i stedenfor om de bygger ny PC. Det må jo også kunne regnes som en budsjett løsning. Er forresten ganske sikker på at Nforce2 sitt soundstorm er bedre en mange av de kortene. Edit: Ja, hadde vært interesangt å ha soundblaster pci 128 med i testen også. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Ja, sluter meg til alle har som vil ha med integrerte lydkort i testen, kan dere komme med et tilleg med det? Gjerne flere typer og sammenlikne. Så kan vi se om det er no vits i å kjøpe seg nytt lydkort, lurer litt selv (cpu bruk er jo kjekt å få ned i spill) Lenke til kommentar
Danny Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 fin test,hadde vært fint om dere tok også en test i fremtiden for kort som koster 500+,audigy/2,hercules fortisimo3,teratec aureon 7.1 osv. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 (...) for å teste lydkvaliteten på en mest objektiv måte, er det best å ha et mest mulig "ærlig" anlegg (evt høretelefoner).. (...) Enig.. Dere tester egentlig ikke lydkortene, dere tester hvilke lydkort som høres best ut med Creative Inspire 5100. Ikke særlig objektivt nei. Ville nok heller kalt testen for: "Hvilke lydkort passer best sammen med Creative Inspire 5100?" Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hva med sandbergs kort? booster 4.1 og booster 5.1? De er glemt... koster 129 og 199... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Blant de litt dyrere kortene faller valget på Creative Soundblaster Live! 5.1 Player. Dette kortet er absolutt det beste kortet til spilling blant de kortene som ble testet. Hvordan kan det få prisen som det beste spillekortet? Med kun EAX kan det jo ikke kjempe med kortene som har EAX2/A3D 1.0. Hva med "TerraTec Lydkort PCI 512i Digital" som koster 320,- Det har jo A3D 2.0, EAX 3.0, Optisk utgang osv. Og en ting til: Hvor mye CPU kortene bruker viser i mange tilfeller bare hvor modne driverene er. Det er flere kort i den testen som ikke er 1/5 så gamle som Soundblaster sine. Og er det ikke akkurat nå du bruker mange stemmer (A3D, EAX osv) at du trenger CPU til annet? (Spilling) Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 rart å velge et høyttalersett som dette, og begrunne det med "lik prisklasse". en skulle nettopp ha kjørt lyden ut på skikkelige gode høyttalere for å kunne høre hva som er bra og dårlig på hvert lydkort. denne testen tester lydkortene I KOMBINASJON med et dårlig høyttalersett. dersom et annet høyttalersett var valgt i testen kan det være at resultatet hadde blitt helt anderledes. bare litt frustrasjon over dette, da det virker som det er den subjektive delen av testen som har vært viktigst. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Når en spiller musikk i MP3-format (= elendig diskant) med noen billige bokshøyttalere, har en ødelagt lyden allerede, og da hjelper det ikke stort om lydkortet er bra... Som noen allerede har vært inne på, burde en ha testet med et ordentlig anlegg, evt. hodetelefoner i stedet for / i tillegg til bokshøyttalerne, selv om det er billige lydkort det er snakk om. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Fin test! Men; jeg synes det er galt å gi SB Live 5.1 stempelet "Best i Test". Det kan virke meste villedende med hennhold til lydkort som er mye dyrere osv... ikke sant? man gir ikke Geforce 4 MX 440 stempelet "best i test", bare fordi det er det beste under 500 kr? Det rette her ville vært å gitt det stempelet "Best i test, budsjettklasse" eller noe lignende som viser til at dette er en test av MEGET billige lydkort, som man ikke kan forvente allverden av. Hvis jeg ser et kort merket "best i test, hw.no", så forventer jeg at dette produktet er det beste på markedet. Å merke dette kortet med hw.no logoen er misbruk av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå