Chelsea Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hei, skal kjøpe bruktbil, 2-12 år gammel for 100.000-150.000. Bilen skal se bra ut, men det jeg vektlegger mest er at den skal være billig i drift, den skal med andre ord ikke være en gjenganger på verkstedet. De bilene jeg vurderer for øyeblikket er: Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 156 Har dog hørt mye rart om motorene til alfaene, må jeg regne med å stikke innom verkstedet titt og ofte med slike kjerrer? Andre biler jeg har vurdert er litt mer sportslige: Audi TT BMW Z3 Mercedes SLK Hva synes dere om disse? De har jo gått en del lengre, 100.000 til 170.000 km. Er disse bilene dyre i drift når de har gått så langt? Hvordan er de i forhold til alfaene? Kan dere også fortelle meg om noen andre biler som er billige i drift og ser bra ut? Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Glem Alfa Romeo, de lider veldig av rust. kan se fine ut ovenpå men under er det bare rust.. Hadde gått for TT`en eller Merc`en... Har hatt TT selv å er utrolig fårnøyd, men kjøp ikke den første typen som kom men den nr 2 Den første har et par barndoms sykdomer å blir nok en verksted gjenganger. Bmw`en har alt for liten motor, å utrolig mye feil.. Men vis du går for Bmw z3 kjøp den med 2,2l Motor. Lenke til kommentar
iNTEGRALiS Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18102948 Den er jo brukbar, er faktisk Tanta mi som skal selge den. Skjønner ikke hvorfor hun kjøpte den, da hun er snart 50 år TT er en god bil, men kommer helt ann på. Jeg, som da er nesten 210 cm høy, har problemer med å se noe som helst Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Som nevnt, glem Alfa Romeo! Audi TT er ingen bruksbil. Den er trang og liten. Heller ikke noe særlig vakker å se på. Hvorfor kjøper du deg heller ikke en brukssikker bil fremfor europeiske bensinslukere som er kostbare å vedlikeholde? Mercedes er så overpriset at det er helt latterlig og kvaliteten er heller ikke lenger hva den var på 80-90 tallet. Spør du meg, så gå for Toyota eller Subaru. Lite reparasjoner og gode motorer. Endret 2. august 2009 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå