gxi Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg har en hekkspoiler (eller hva det kalles) som lakken rett og slett flasser av. Ser ut som at det er grunningen eller noe annet under som går i oppløsning. Hva gjør jeg egentlig med dette. Jeg ser for meg at hele delen må lakkeres på nytt ettersom om jeg fyller i alle hullene vil det bare oppstå flere hull. Jeg vil ikke kunne lakkere hele greia selv, så da må det bli hos et karosseriverksted. Hva er det som skjer her, og hva gjør man for å hindre at dette evt. skjer igjen om jeg får hele greia lakkert på nytt? Det er ingen andre steder på hele bilen det skjer noe tilsvarende. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Kan det være en brukt spoiler som er lakert i ettertid? Gjør mesteparten av arbeidet selv så slipper du de store utgiftene når du sender den til lakkering. Godt mullig de ikke har brukt riktig primer. eller gjort sikkelig forarbeid. Bruk pussepappir å puss deg ned. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Jeg kjenner ikke til historien bak den. Det var slik da jeg kjøpte bilen. Jeg var klar over at det var sånn, trodde det skulle være en grei pirkejobb å fikse det, men det var helt til jeg så på undersiden. Det eneste jeg ser er at de hullene går veldig dypt noen steder. Det er helt hvitt og noen steder svart. Jeg er da usikker på om det svarte kan være plasten under eller noe annet? Kan ikke se noen flere lag med lakk i vertfall der det går dypest ned, bare helt hvitt under sølvlakken. Det dypeste går slik at det sikkert hadde gått med 10-20 lag med samme tykkelse som sølvlakken nedover. Kan det fortsatt være at det ligger grunning eller tilsvarende så langt nedover? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Feil primer som nevnt over Ta den til et lakkverksted når du har pussa den ned, så fikser de med riktig grunning til plasten Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Ta til et lakkverksted ja, de vet hvor mye mykner som må blandes i lakken til denne slik at man unngår sprekker Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Takker for svar. Tar den med til et lakkeringsverksted, hvis jeg finner et i nærheten, før jeg gjør noe som helst med den. Så får jeg vurdere om jeg skal pusse den ned på forhånd eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå