Gå til innhold

Hvor bra er God of War (1 og 2)) og Bioshock ?

Anbefalte innlegg

Utrolig nok har ikke spilt God of War 1 og 2, også leste jeg for litt siden at 3 skal komme om noen mnd. God of War har jo også fått strålende kritikk, hvertfall 1ern. Så jeg lurer på, om det er verdt å kjøpe disse to spillere, når disse to er egentlig ps2 spill ?

En annen ting: Er virkelig Bioshock så bra som folk sier? Har spilt demo, og for meg var det et helt vanlig spill.

Endret av Diablo007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
En annen ting: Er virkelig Bioshock så bra som folk sier? Har spilt demo, og for meg var det et helt vanlig spill.

Jeg kjøpte Bioshock da det kom ut, og har spillt igjennom spillet 3-4 ganger uten å ha gått lei, spillet er nyskapende, herlig historie og ett utrolig miljø og variasjoner. Det er ikke like fritt som Farcry2 eller Crysis, men det er utrolig bra!

En demo viser ikke så mye story, bare en liten "scene" av spillet der man prøver ut forskjellige ting, ja, kanskje våpen du ikke får se før langt inni spillet. Bioshock er verdt pengene.

Lenke til kommentar

God of War 1 og 2 er fantastiske spill og jeg vil absolutt anbefale begge.

Grafisk sett er de absolutt blant de beste ps2 spillene, så grafikken vil ikke plage deg selv om du er vandt til "next-gen" spill.

Kjøp det første om du finner det billig. Liker du det burde du fortsatt vente litt før du spiller det andre siden de er veldig like, spiller du de rett etter hverandre tror jeg du går lei.

Lenke til kommentar
God of War 1 og 2 er fantastiske spill og jeg vil absolutt anbefale begge.

Grafisk sett er de absolutt blant de beste ps2 spillene, så grafikken vil ikke plage deg selv om du er vandt til "next-gen" spill.

Kjøp det første om du finner det billig. Liker du det burde du fortsatt vente litt før du spiller det andre siden de er veldig like, spiller du de rett etter hverandre tror jeg du går lei.

Begge spillene kan finnes billig i de aller fleste spillbutikker. De fleste butikker tar fra 150kr-200kr for disse spillene.

Er ikke enig i at du vil gå lei av spillene om du spiller dem etter hverandre. Selv prøvde jeg tilfeldigvis 1'ern samme uke som 2'ern kom ut. Jeg hadde sett for meg å spille dette spillet litt i rykk og napp, men endte opp med å sitte inne hele 17. mai for å runde det. Jeg måtte deretter ut neste dag for å kjøpe 2'ern og stod klar utenfor butikken i det den åpnet. Har rundet dem flere ganger og vil aldri gå lei av dem. Tror det er flere som føler det på samme måte.

GoW spillene er noen spill som må oppleves og det er sterkt anbefalt at du spiller gjennom de to første før det tredje spillet kommer. Det tredje spillet ser forøvrig helt fantastisk ut og ser ut til å kunne bli et av årets spill til neste år.

Lenke til kommentar

Men da ser det ut som jeg skal kjøpe GoW 1+2. Var kanskje rett for at spillene har blitt litt for "gammel". Men hvordan er egentlig grafikken, hvis vi skal sammelignem med ps3 spill? Er det liksom klasseforskjell*?

Og er det no andre som har spilt Bioshock, som vil anbefale meg dette spillet?

Lenke til kommentar

Har ikke spilt God of War 2, men jeg har spilt God of War 1 og Bioshock.

God of War: Genialt da det kom, og ganske nyskapende. Dessverre begynner det å bli en stund siden, så det har mistet mye av det som gjorde det så unikt og bra. Bosskampene var eksempel sekvenser der du trykker rett tast til rett tid, men det er jo ikke akkurat så unikt lengre. Historien var mer eller mindre ikke-eksisterende, og jeg gikk ganske fort lei. Holdt det likevel gående i noen timer og kom ganske langt ut i spillet, men det ble aldri noe særlig bedre. Ikke et dårlig spill, men kunne vært bedre.

Bioshock: Ta System Shock, plasser det i en by under vann og du har Bioshock. Det burde ha blitt bra likevel, men jeg gikk fort lei da de ignorerte alt som gjorde SS bra. Historien var kjedelig, fiendene lite å skryte av og våpnene for svake. (historien i System Shock handlet om en AI som tok kontroll over en romstasjon og utryddet alle menneskene der fordi hun/det mente de utgjorde en trussel for hele romstasjonen fordi de var for primitive. Det er litt råere enn en undervannsby hvor alt har gått til helvete med et uhell.) :p

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Bioshock da det kom ut, og har spillt igjennom spillet 3-4 ganger uten å ha gått lei, spillet er nyskapende, herlig historie og ett utrolig miljø og variasjoner. Det er ikke like fritt som Farcry2 eller Crysis, men det er utrolig bra!

Om bioshock var veldig nyskapende, så tyder det bare på at fps-er er blitt ensbetydende med spill i manges øyne. Et bra spill, med en bra historie, men likevel et veldig vanlig fps, som dessverre alt som kommer ut i dag.

Lenke til kommentar
Er enig i at du vil gå lei av spillene om du spiller dem etter hverandre.

Endret litt på utsagnet ditt slik at det samsvarer med mine erfaringer. GoW-serien er utrolig gjennomført, og har stilig historie, men gameplayet er og blir ganske så gjentakende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Jeg vil også anbefale deg Bioshock.

Kjøpte det først når det lå til under 200kr fra play, og ble helt hekta.

Gleder meg sykt til toeren kommer om et halvt års tid :D

Ja, du er ikke den eneste som gleder deg.

Lenke til kommentar

GoW 1 og 2 er å anbefale. Selvfølgelig er de gamle. Men grafikken holder fremdeles koken til å være PS2 spill.

Historien finnes. Du må bare spille litt og følge med.

Så vil anbefale dem hvis du har planer om å kjøpe 3ern. Bare for å komme inn i historien og at du skjønner hva du har å glede deg til. Så ja jeg ville ha kjøpt dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...