Gå til innhold

Bygge en Flight Simulator X Deluxe spill PC

Anbefalte innlegg

I stede for å kjøpe en ferdig laget pc, har jeg nå bestemt meg for å kjøpe noen deler og bygge en selv. Den skal i utgangspunktet kun brukes til spilling av FSX. Jeg har heller ikke tenkt å kjøpe skjerm ( kobler den til Tv'en), mus eller tastatur.

Når det gjelder dette med å bygge en egen pc, trenger jeg en god del hjelp ang. hvilke deler jeg skal kjøpe. Jeg vil at FSX skal kjøre for fult på alle instilingene. Samtidig vil jeg ikke at det skal bli så veldig dyrt.

Når det gjelder data generelt har jeg ganske god peiling, men jeg har aldri før vært borti bygging av egen pc.

Det er første gang jeg bygger en slik pc, så jeg både trenger og håper på mange gode råd;D!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første. Du skal evll ikke bygge en god PC, hvor det eneste den blir brukt til er FSX? Du burde jo også spille andre spill på den isåfall.

Det blir vel også andre spill etterhvert, men akkurat nå er de FSX jeg tenker på å spille på den. Det blir primært en spill pc. Hvor jeg da også vil ha en god spill pc, med mest mulig for penga.

Lenke til kommentar
Forslag her til litt over 8K

Tusen takk for godt forslag! Har bare et par spørsmål, er det mulig at jeg kjøper et litt billigere kabinett? Hadde ikke tenkt å bruke så mye penger på det. Men er dette en god spill pc? FSX ( flight simulator x) krever ganske mye av en maskin for at det skal yte maks, noe som jeg vil at det skal.

Lenke til kommentar
Ok her er et billigere kabinett som er helt ok.

Strømforyningen kan du også spare på., denne feks.

Da har vi redusert med nesten 800,-

Utover det er det lite å hente. FSX har godt av en Quad-prosessor, og den her Q8400 er det ikke lett å slå - ihvertfall ikke billigere.

Skjermkortet er noe av det beste du får tak i.

Okei! men er det kun disse delene jeg trenger? vil jeg ikke trenge en cd-rom leser? eller er det intergrert i kabinettet? Passer disse delene i det kabinetet som du foreslo sist nå?

Lenke til kommentar
Jeg har lagt ved en DVD - alle DVDer leser CD også.....

Ok! det var det jeg trodde. Hvis jeg nå bestille dette, vil jeg da kunne spille FSX på maks ytelse? Installerer også Vista.. Men hvordan er det med kabler i og med at jeg skal bruke en tv? Holder det ikke bare med en strømkabel og pc/tv kabel?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er fornøyd må du kjøpe et ekstra skjermkort. Det er jo et av de få alternativene du har uansett - så da kan du først prøve med et.

Vil det blir bedre med to skjermkort? klarer den å kjøre to samtidig da?

Men tror du at FSX vil klare å kjøre for fult med d du har anbefalt meg nå?

Lenke til kommentar

Det her er kravene - eller vet du om noen andre? Den PCen burde kjøre FSX på fullt ja. Som alt annet - mer er bedre ytelse. To skjermkort vil yte mer enn et. Men her tror jeg du når toppen med et stk, og da spiller det ingen rolle med to.

650Watteren bør dra to stk HD4890. PCen er klargjort for det. Du kan evt spytte i litt sterkere PSU, men den holder.

PRODUCT INFORMATION

Standard Edition

•2 DVD

•18 airplanes

•40 high-detail airports (16 new to Flight Simulator)

•28 high-detail cities

•30+ structured missions

Deluxe Edition

•2 DVD

•24 airplanes

•45 high-detail airports (21 new to Flight Simulator)

•38 high-detail cities

•50+ structured missions

•Glass panel (G1000) cockpit

•Tower controller

Minimum System Requirements

•Windows XP SP2 / Windows Vista

•Processor: 1.0 Ghz

•RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB

•Hard Drive: 14GB

•Video Card: 32MB DirectX 9 compatible

•Other: DX9 hardware compatibility and audio board with speakers and/or headphones

•Online/Multiplayer Requirements: 56.6 kbps or better for online play

Lenke til kommentar

Nei du må ikke ha 64-bit - det har ingen betydning for rammen. Det vedkommende mener er at 32 bit i prinsippet ikke klarer mer enn 3GB - altså får du en GB til overs. ikke tenk på det. Skal du ha mer enn 4Gb er det ok med 64 bit. Windows 7 får du lastet ned 64 bit versjon ja.

Vista har også 64 bit. Last inn den du har og glem i første omgang 32 og 64 bit. Putt inn rammen og fly en tur til Australia feks:)

Lenke til kommentar
Nei du må ikke ha 64-bit - det har ingen betydning for rammen. Det vedkommende mener er at 32 bit i prinsippet ikke klarer mer enn 3GB - altså får du en GB til overs. ikke tenk på det. Skal du ha mer enn 4Gb er det ok med 64 bit. Windows 7 får du lastet ned 64 bit versjon ja.

Vista har også 64 bit. Last inn den du har og glem i første omgang 32 og 64 bit. Putt inn rammen og fly en tur til Australia feks:)

Hehe:P Takk for all hjelp! Da blir det ikke lenge til bestillingen går:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...