endrebjo Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Med Damn Small Linux kunne jeg surfe på internett med Pentium MMX 200 MHz og 32 MB RAM. Det gikk ikke superfort, men med mange ganger mer minne og over dobbelt så rask prosessor skal det nok gå unna. Eneste ulempen er at DSL kanskje ikke er like pen å se på på default innstillinger. Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Kan jo ta en DualBoot med Crunchbag. Hvordan synes du det gikk? Selv synes jeg jeg #! er deilig. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Hmm, har vært litt opptatt de siste dagene, så har ikke fått gjort så mye med "skraphaugen". Xubuntu går rimelig treigt. Såvidt mulig å sørfe på maskinen. Er kun vant til Win og GNOME, så møter noen få problemer kan man si. Skulle endre oppsettet slik at menybaren var nederst (windows-mann vettu ). Jeg sletta den baren øverst som kom default, og lagde en ny en nederst. Nå finner jeg ikke ut hvordan man kobler seg til nettet, hvis det ikke skjer automatisk. Jeg har mista det lille programmet for trådløst nettverk som pleide å være på den øverste baren (nede til høyre i windowsverden). Finner ikke ut hvordan jeg får den tilbake. *host*nobb*hark*... Skal prøve en DB med Chrunchbag i morra eller noe. Kommer tilbake på hvordan det gikk... hvis ikke GRUB finner på noe "gøy" da... Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Jeg la inn Damn Small Linux. Det gikk faktisk grisekjapt ! Problemene hopet seg uansett opp: Verken WiFi-kortet via usb eller pcmcia funka, har ingen andre tilkoblingsmuligheter. Systemet er rett og slett irriterende stygt. Liker ikke filbehandleren. Brenner ut Crunchbang-cd AWS! Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Dere som liker Crunchbang: Bruker dere Standard eller Lite Edition? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Ingen av delene funket hos meg Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hva legger du i "funker ikke"? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 DSL:Verken WiFi-kortet via usb eller pcmcia funka, har ingen andre tilkoblingsmuligheter. Systemet er rett og slett irriterende stygt. Liker ikke filbehandleren. Når det ikke er mulig å komme på nett, nytter det ikke å bruke OSet. Crunchbag: Fikk aldri til å installere det. Prøvde både Lite og Full, men begge stoppa opp uten noen feilmelding. Prøvde både safemode og vanlig. Holder forøvrig på å legge inn Slackware. Tror dette prosjektet holder på å bli litt "Moby Dick"... Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Prøv TinyMe. http://www.tinymelinux.com/doku.php/ Uavhengig av distro så kan du forsøke trådløst med wicd: http://wicd.sourceforge.net/ Driverne er uavhengig av distro, så de får du alltids til å virke hvis de funker i ubuntu. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Problemene hopet seg uansett opp: Verken WiFi-kortet via usb eller pcmcia funka, har ingen andre tilkoblingsmuligheter. Systemet er rett og slett irriterende stygt. Liker ikke filbehandleren. Kanskje det henger sammen med at DSL bruker 2.4-kernel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå