Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til valg av distro

Anbefalte innlegg

Med Damn Small Linux kunne jeg surfe på internett med Pentium MMX 200 MHz og 32 MB RAM. Det gikk ikke superfort, men med mange ganger mer minne og over dobbelt så rask prosessor skal det nok gå unna.

Eneste ulempen er at DSL kanskje ikke er like pen å se på på default innstillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har vært litt opptatt de siste dagene, så har ikke fått gjort så mye med "skraphaugen". Xubuntu går rimelig treigt. Såvidt mulig å sørfe på maskinen.

Er kun vant til Win og GNOME, så møter noen få problemer kan man si. Skulle endre oppsettet slik at menybaren var nederst (windows-mann vettu ). Jeg sletta den baren øverst som kom default, og lagde en ny en nederst. Nå finner jeg ikke ut hvordan man kobler seg til nettet, hvis det ikke skjer automatisk. Jeg har mista det lille programmet for trådløst nettverk som pleide å være på den øverste baren (nede til høyre i windowsverden). Finner ikke ut hvordan jeg får den tilbake. *host*nobb*hark*...

Skal prøve en DB med Chrunchbag i morra eller noe. Kommer tilbake på hvordan det gikk... hvis ikke GRUB finner på noe "gøy" da...

Lenke til kommentar

DSL:Verken WiFi-kortet via usb eller pcmcia funka, har ingen andre tilkoblingsmuligheter. Systemet er rett og slett irriterende stygt. Liker ikke filbehandleren.

Når det ikke er mulig å komme på nett, nytter det ikke å bruke OSet.

Crunchbag: Fikk aldri til å installere det. Prøvde både Lite og Full, men begge stoppa opp uten noen feilmelding. Prøvde både safemode og vanlig.

Holder forøvrig på å legge inn Slackware. Tror dette prosjektet holder på å bli litt "Moby Dick"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...