Ray005 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Bruker: Ray005 Utfordring: Bilder i Svart Hvitt. Deltagernivå: Pingle. Utstyr:Canon D500 med kit-objectivet(18-55mm) Er helt ny med speilreflekskamera og alt. Håper på råd fra de som kan. Satser på å ta Idylliske minnebilder som kan være litt melodramatisk, me håper på det beste. Skal prøve å ta bilder så ofte som mulig, helst hver dag, men ser at det kan bli vanskelig. Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Prøver meg på et første bilde. Tatt i Finnland. Er som sagt veldig nybegynner så vet ikke hvordan jeg legger ut sånn bildefakta, blederåpning etc... Water Collides Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg syns det er spennende med bilder av vann. Sitter en stund å studerer de, vann er kult. Bildedataene er i bildet ditt. Du må nok stille kameraklokka.. "Original Date/Time - 2009:07:11 11:56:45" Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Hehe, kanskje det =D Kommer snart med neste bilde =P Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Dagens bilde, tatt av hunden vår Shira. Gammel Gordon Setter, kjempefin hund =D Har forresten rettet klokka på kameraet. Bildets tittel er: Gammel, Men Ei Stygg Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Fint vannbilde, og god stemning i hundebildet. Lurer på hva den ser/tenker på... Tips: har du Photoshop Elements eller lignende - prøv å skarpe opp bildene med Unsharp Mask.. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Den hunden så jammen meg filosofisk ut. Ligger og tenker på gamledager kanskje? Det er et fint bilde, men jeg føler svart/hvit-konverteringen ikke er helt bra. Det er noe rart noe med den. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Vannbildet var veldig flott. Hunden også, men her er jeg enig med Carmelita at det kanskje er noe rart med s/h-konverteringen / redigeringen. Hunden ble litt hvit og blank i øya og så nesten død ut. Ellers vil jeg si at det er bra komponert. Synes du har flotte bilder til å være ny med speilrefleks. Stå på videre. Lenke til kommentar
ingerlisewalle Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Må først fortelle at jeg selv har en engelsk setter ved navnet Shira Kommer sikkert noen bilder av henne her etterhvert Syntes bilde var fint, likte at du har gått ned på hennes plan. Bildet virker litt matt, som tidligere nevnt av andre, men klarer ikke å bestemme meg om det egentlig gjør noe, ettersom hunden også er i et "matt" modus. Vann-bildet var supert! Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Takker for svar. Har faktisk akkurat fått elements. dog ikke innstalert ennå. Hundens hvite øyner er desverre litt min skyld. Etter svart-hvit konverteringen ble øynene veldig slappe og litt kjedelige. Prøvde å gjøre dem litt blankere, men ser at jeg kanskje har tatt litt vel av =P Men nå vet jeg det, man lærer så lenge man lever =D Neste bildet kommer snart. Skal ut å ta bilder om noen få strakser. Tok masse kjempebra bilder i går, shame at jeg ikke får brukt dem. Takk for alle hjelpende svar =D Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Da har jeg neste bilde klart. Har innstalert elements, men ikke brukt den ennå. Er veldig usikker på dette bildet, så jeg trenger litt konstruktiv kritikk. Prøvde mange forskjellige vrier på bildet, men synes at dette var det stiligste. Tanken bak bildet er at barn nå for tiden sitter inne med ds-ene sine isteden for å være ute. At gamle leker man lekte med før er erstattet med kretskortstappede roboter etc. Bildets tittel er: En Uteknologisk Kirkegård Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Fin stemning - ble noe nostalgisk over det. Kikk på litt Unsharp Mask ("USM") i Elements, så sitter den som et skudd.. Likte den begravde og forlatte Land Roveren (stakar). Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Tror jammen jeg vil prøve meg på S/H på neste utfordring. Godt jobbet:-) Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Når jeg valgte s/h så trodde jeg det skulle bli kjedelig, men det ble det ikke. Neste bilde kommer snart, blir sannsyneligvis et badebilde, siden vis skal dra å bade =D Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Neste bilde: Tittel Hvit eller grå is?? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Morsom idé, men kanskje litt mørk? Dette er vel grå og mørkegrå is? Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Vet det... Prøvde å gjøre den lyse lysere, og den mørke mørkere. Men er ingen kløpper i photoshop. Men resultatet var mye bedre enn utgangspunktet, da var isene helt like nesten. Er ikke sikker på om det blir bilde i da, får se. Er heldigvis bare pingle =D Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Dagens melodramatiske bilde. Trenger forhåpentligvis ikke å forklare dette bilde. 1 bilde sier 1000 ord =D Vet ikke om jeg er helt fornøyd med bildet. Er klar for ris og(forhåpentligvis) ros. Bildets tittel er: Hvor Mye Veier Alkohol? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hmm - det der må da vel være en fjærbelastet vekt? Lenke til kommentar
Ray005 Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Hmm - det der må da vel være en fjærbelastet vekt? Yup, de finnes fortsatt =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå