pixarus Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Er det noen som vet noe mer om ytelsen på den enkleste versjonen? Klarer den f.eks å kjøre FM, eller lignende? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Teds! Er det dette du er ute etter? Ut i fra en rask skumlesning virker det som om denne inneholder alle de spesifikasjonene man kan ønske seg i en slik maskin. Har du den? Takk for link forresten Jess Tenkte å bestille denne uka her, så blir snart den pixarus: mye dyrere der da :/ Ikke for to kjerners-prossesoren vel? :O Vet ikke hvordan det er med prisen på frakt hos firmaet du linket til. Men eks. frakt koster to-kjerneren 7490 hos ps.no. Whaaat? Slenger du ut link? Finner den virkelig ikke til den prisen.. 3810t su9400 hos PSdata, til 7490.. Teds og jeg prata om 4810. Litt feil tråd, men tross alt neten lik pc da. Ikke rart vi misforstod hverandre litt. Lenke til kommentar
pixarus Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Teds! Er det dette du er ute etter? Ut i fra en rask skumlesning virker det som om denne inneholder alle de spesifikasjonene man kan ønske seg i en slik maskin. Har du den? Takk for link forresten Jess Tenkte å bestille denne uka her, så blir snart den pixarus: mye dyrere der da :/ Ikke for to kjerners-prossesoren vel? :O Vet ikke hvordan det er med prisen på frakt hos firmaet du linket til. Men eks. frakt koster to-kjerneren 7490 hos ps.no. Whaaat? Slenger du ut link? Finner den virkelig ikke til den prisen.. 3810t su9400 hos PSdata, til 7490.. Teds og jeg prata om 4810. Litt feil tråd, men tross alt neten lik pc da. Ikke rart vi misforstod hverandre litt. Ahaa! Sånn går det når man ikke leser alt som står skrevet. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Synd denne har så elendig oppløsning. Eller tar jeg feil? Er vant til 1440x1050 på 15,6". Endret 21. august 2009 av Erik den Raude Lenke til kommentar
pixarus Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Men igjen.. Greier enkelkjerne-prossesoren å kjøre Football Manager, eller andre relativt lettdrevne spill. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Synd denne har så elendig oppløsning. Eller tar jeg feil? Er vant til 1440x1050 på 15,6". Oppløsningen er perfekt for denne maskinen. Edit:Nå ligger 3810T på 5995,- hos Elkjøp http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent Endret 22. august 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Men igjen..Greier enkelkjerne-prossesoren å kjøre Football Manager, eller andre relativt lettdrevne spill. Jeg har få svake spill men det svakeste ble da Medal Of Honor Allied Assult dette innstalerte jeg å testet kun for DEG Det bør vel kreve like mye som FM spesielt da jeg dro alt på MAX og det fløt som bare det og jeg er faktisk veldig overasket men ja denne maskinen kun med "Solo" prossessor klare definitivt svakere spill i 2009 som FM og Sims. Jeg har også nå sett på en DVD i 30 min og alt går strykende der også... Det var en som lurte på dette.Testene ble gjort av en 3810T med eksternt DVD rom og drevet på batteri. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Hvordan er det med linux-støtte? Og hvordan installerer man linux, vha. USB-penn? http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=165264&model= <-- er dette samme maskinen, bare med 14" og C2D? Endret 22. august 2009 av Erik den Raude Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Da fikk jeg min 5810T med dobbeltkjerne og skjerkort i posten. Oppdaget at plasten rundt skjermen var litt løst, spesielt på et punkt, men ikke noe kjempe krise egentlig. DEt jeg imidlertid lurer på, når man kjører øko modus, eller generelt uten strøm tilkoblet, så hakker en del nettsider noe helt jææævligt. Eks. Vg.no / gmail.com , nesten som om man aktiverer sånn funksjon som er på mange kamera, vise overeksponerte områder, slik at disse står å blinker. Hva i alle dager kan det være ? Kjører jeg høy ytelse strømplanen er det ikke antydning til det. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Da fikk jeg min 5810T med dobbeltkjerne og skjerkort i posten. Oppdaget at plasten rundt skjermen var litt løst, spesielt på et punkt, men ikke noe kjempe krise egentlig. DEt jeg imidlertid lurer på, når man kjører øko modus, eller generelt uten strøm tilkoblet, så hakker en del nettsider noe helt jææævligt. Eks. Vg.no / gmail.com , nesten som om man aktiverer sånn funksjon som er på mange kamera, vise overeksponerte områder, slik at disse står å blinker. Hva i alle dager kan det være ? Kjører jeg høy ytelse strømplanen er det ikke antydning til det. Hmm er ikke sånn på min her går VG.no og Nettavisen som er ekstrem flytende også på øko modus , jeg regner med at du har innstalert alle oppdateringer flash,java etc? Jeg har lokalavisen på web og den var treg som F før jeg fant ut at det var et Java problem og oppdatering som skulle til, nå raser sidene ned så lett som bare det. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hvordan er det med linux-støtte?Og hvordan installerer man linux, vha. USB-penn? http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=165264&model= <-- er dette samme maskinen, bare med 14" og C2D? Kan ikke svare ang Linux men ja det er samme maskin. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Nei jeg har ikke oppdatert noe spesielt, kansje jeg skulle gjort det ja EDIT: Skal ikke batteri indikatoren i front lyse hele tiden eller noe ? Den er bare på når jeg lader her hos meg . Trodde den viste gjennstående tid på batteriet eller noe slikt. Endret 22. august 2009 av Solsviken Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Nei jeg har ikke oppdatert noe spesielt, kansje jeg skulle gjort det ja EDIT: Skal ikke batteri indikatoren i front lyse hele tiden eller noe ? Den er bare på når jeg lader her hos meg . Trodde den viste gjennstående tid på batteriet eller noe slikt. Er likson første pri å oppgradere... Indikatoren lyser bare ved lading og har ikke noe batteri målings fungsjon. Lenke til kommentar
pixarus Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Men igjen..Greier enkelkjerne-prossesoren å kjøre Football Manager, eller andre relativt lettdrevne spill. Jeg har få svake spill men det svakeste ble da Medal Of Honor Allied Assult dette innstalerte jeg å testet kun for DEG Det bør vel kreve like mye som FM spesielt da jeg dro alt på MAX og det fløt som bare det og jeg er faktisk veldig overasket men ja denne maskinen kun med "Solo" prossessor klare definitivt svakere spill i 2009 som FM og Sims. Jeg har også nå sett på en DVD i 30 min og alt går strykende der også... Det var en som lurte på dette.Testene ble gjort av en 3810T med eksternt DVD rom og drevet på batteri. Det er jo ikke verst! Er dette versjonen med ATI grafikk, eller uten? Tror ikke jeg orker å betale såpass mye mer for to kjerneren, viss det du sier er riktig! :O Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Men igjen..Greier enkelkjerne-prossesoren å kjøre Football Manager, eller andre relativt lettdrevne spill. Jeg har få svake spill men det svakeste ble da Medal Of Honor Allied Assult dette innstalerte jeg å testet kun for DEG Det bør vel kreve like mye som FM spesielt da jeg dro alt på MAX og det fløt som bare det og jeg er faktisk veldig overasket men ja denne maskinen kun med "Solo" prossessor klare definitivt svakere spill i 2009 som FM og Sims. Jeg har også nå sett på en DVD i 30 min og alt går strykende der også... Det var en som lurte på dette.Testene ble gjort av en 3810T med eksternt DVD rom og drevet på batteri. Det er jo ikke verst! Er dette versjonen med ATI grafikk, eller uten? Tror ikke jeg orker å betale såpass mye mer for to kjerneren, viss det du sier er riktig! :O Det er uten ATI (Intel GMA 4500MHD skjermkort) sitter i maskinen min Lenke til kommentar
shanky Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Elkjøp kjører dagstilbud kommende torsdag på Acer Aspire 4810TG til 5995,-. Frem til nå har jeg tenkt på 3810T, som jeg har vært å kikket på. Litt usikker på hvilken størrelse som er å foretrekke enda, men har fra før av vært meget fornøyd med min dell inspiron 640m med 14,1". Ergo vurderer jeg å slå til på tilbudet nå på torsdag, ettersom de uansett ikke har inne 3810T på lager nå. Har fått med meg at det er forskjell på 3810T/4810T og 4810TG. Har prøvd å få med meg litt om dette gjennom denne tråden, men er ikke helt sikker på hvilke fordeler/ulemper de har opp mot hverandre. Forskjellen jeg finner på elkjop.no: Optimized 2nd Generation Dolby Sound vs 2nd generation Dolby Sound (TG), Intel GMA 4500MHD vs Ati Mobility Radeon HD 4330 (TG), 512 MB videominne hos TG, minnekortspor med SD, MMC, MS, MS Pro, XD hos T-utgaven. Så hva betyr forskjellene kort oppsummert for en uten den store peiling på disse greiene her? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Elkjøp kjører dagstilbud kommende torsdag på Acer Aspire 4810TG til 5995,-. Frem til nå har jeg tenkt på 3810T, som jeg har vært å kikket på. Litt usikker på hvilken størrelse som er å foretrekke enda, men har fra før av vært meget fornøyd med min dell inspiron 640m med 14,1". Ergo vurderer jeg å slå til på tilbudet nå på torsdag, ettersom de uansett ikke har inne 3810T på lager nå. Har fått med meg at det er forskjell på 3810T/4810T og 4810TG. Har prøvd å få med meg litt om dette gjennom denne tråden, men er ikke helt sikker på hvilke fordeler/ulemper de har opp mot hverandre. Forskjellen jeg finner på elkjop.no: Optimized 2nd Generation Dolby Sound vs 2nd generation Dolby Sound (TG), Intel GMA 4500MHD vs Ati Mobility Radeon HD 4330 (TG), 512 MB videominne hos TG, minnekortspor med SD, MMC, MS, MS Pro, XD hos T-utgaven. Så hva betyr forskjellene kort oppsummert for en uten den store peiling på disse greiene her? TG modellen har bedre skjermkort og raskere prosessor det er forskjellen. Lenke til kommentar
shanky Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 TG modellen har bedre skjermkort og raskere prosessor det er forskjellen. Sikker på at den også har raskere prosessor? Synes ikke det ser sånn ut her: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...ductCompare-Add Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Linken din er klin gal men du har rett de har samme prosessor så da kun skjermkort som er noe bedre. Lenke til kommentar
shanky Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Linken funker som bare det her Uansett ser det jo ut som det også er noen andre små forskjeller også ut fra sammenligningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå