findon Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Modern ville ha en pc med lang batteritid og stor skjerm, skal bare brukes til nettbank, surfing og litt husregnskap etc. Valget ble da i første omgang asus ul50 og acer 5810, men asus fallt raskt bort da det var et forferdelig gjenskinn i plastikken rundt tastaturet. 5810 med su3500 og vista 32bit har hatt endel tilbud i det siste, satt ned med tusen spenn til 6000 på min lokale elprice, og mpx.no har den som ukens tilbud hvor de også legger på utvidet garanti - Etterhvert som jeg har sjekket ytelse osv ser jeg at det dukker opp su4100 og win7 64bit til 7000 - tipper denne erstatter utgående modell. Su3500 virker imidlertid å slite med flash HD video (dvs youtube hd), mens su4100 akkurat klarer det. tenkte det kunne være nyttig for noen Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Noen andre som sliter med å få wireless N til å fungere? Jeg vet at maskina (4810) kobler til N helt fint (routeren er satt til kun N, ikke mixed) og status viser hastigheter over 54 mbit. Problemet er at jeg i praksis ikke får mer enn noe over 20 mbit, selv om jeg har maskina rett ved siden av routeren (D-link DIR-615). edit: Har siste driveren på nettverkskortet. Kunne prøvd å oppgradere firmware på routeren også, men jeg har en følelse av at det ikke er routeren som er problemet. edit2: Etter å ha fiklet till rundt i innstillingene har jeg klart å få 41,6 Mb/s (5,2 MB/s) stabilt. Hvor mye kan man egentlig forvente av N? (Er det noen forskjell i hastighet 2,4GHz/5,0GHz?) Endret 8. desember 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Det har oppstått en feil med min 3810T - bluetooth har sluttet å fungere, dvs jeg klarer ikke å aktivere bluetooth ved å trykke Fn+F3 lenger Tuuuuusen takk. Kunne ikke fatte hvorfor pc-en min ikke kunn finne min bluetooth unit etter jeg la inn win7. Ett lite trykk på Fn+F3 og så er alt perfekt igjen. Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Bare hyggelig . Kan følge opp min egen post også. Grunnen til at jeg ikke fikk aktivert bluetooth var at enkelte taster ikke lenger fungerte. Jeg brukte programmet keyboard test for å sjekke tastene, 4-5 stk hadde sluttet å fungere. Siden tastatur er relativt rimelig så bestilte jeg bare nytt hos EET og byttet. Alt fungerer som det skal nå. Endret 12. desember 2009 av Spectre Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har hatt en Aspire 3810T noen måneder nå, og har fått min gratis Win7-DVD. Fant da plutselig ut at maskinen ikke har DVD-spiller... Hvordan har dere andre løst problemet med å få lagt inn Win7? Har fått med meg at det skal være mulig å få til med en USB minnepenn, men må man ikke da ha en ISO-fil som man får på Microsofts hjemmeside? All hjelp mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 1) Gjør usben bootable 2) Legg alle filene over på usb en med en annen pc. 3) Legg inn windows (formater harddisken, ellers blir laptopen sinnsykt treig) Lenke til kommentar
ombay Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er det mulig å insalerer Win7 via et SD kort i kortleseren. Noe som vet? Greit nok at jeg må gjøre den bootable. Men vil PCen lese fra minnekortett under hele innsalasjonen. har også en ekstern minnekort leser, vil kaskje dette fungere bedre? Lenke til kommentar
ombay Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Vil bare bekrefte at det gikk smertefritt å innstalerer Win7 med minnekort. Lenke til kommentar
genser Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har kjøpt 3810TZ til modern. Mulig noe er besvart tidligere, men setter pris på svar så jeg slipper lese alle 15 sider. - Finnes det en grei dockingstasjon til denne maskinen? - Hva er optimale løsning for å spille av HD-video, i form av .mkv x264? Takk for hjelp. Flott maskin Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Er det slik at alle maskinene i TravelMate Timeline-serien har matt skjerm? Endret 15. januar 2010 av Christian. Lenke til kommentar
Nado Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Er det slik at alle maskinene i TravelMate Timeline-serien har matt skjerm? Nei, kun 8371, 8471, 8571 har matt skjerm. Dette er den såkalte business-serien. Det er en ganske reflektiv skjerm på 3810T for de som er vandt med matte skjermer, men det er også en tilvenningssak. Det tok en del tid før jeg klarte å venne meg til det, men HDMI + bedre lyd er mer en nok til at jeg velger denne over en av de andre. Trenger du ikke HDMI så vil jeg absolutt anbefale en av de andre da du strengt tatt får en mye bedre skjerm med tanke på refleksjoner/synsvinkler. PS: Til de som klager på musetastene så synes jeg de har blitt bedre etter de har blitt brukt litt over tid. Mine virker mindre stive/harde nå i hvertfall. Lenke til kommentar
Nado Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Har kjøpt 3810TZ til modern. Mulig noe er besvart tidligere, men setter pris på svar så jeg slipper lese alle 15 sider. - Finnes det en grei dockingstasjon til denne maskinen? - Hva er optimale løsning for å spille av HD-video, i form av .mkv x264? Takk for hjelp. Flott maskin - Tror ikke at det finnes dockingstasjon til x810T-serien, men 8371 og de andre businessmodellene har visstnok Acer EasyPort IV connector Features & BenefitsEasy-to-Use One simple connection to connect your notebook to muliple other devices. Plug&Play No need to reboot the PC to benefit from the connection possibilities of the EasyPort IV. Slim Design The EasyPort IV is small and portable, to provide optimal cable management in and out of the office! Multiple connection support & expansion Supports 4 USB 2.0 ports, DVI-D port, VGA port, Audio jacks (headphone, speaker, line -out), microphone-in jack, Line-in jack, Ethernet (RJ-45) port, DC-in for AC adapter. LAN 10/100/1000 Ethernet network support, wake-on-LAN ready. 90W AC adapter and continental European power cord (220V) included. £96.00 er litt høy pris spør du meg. Endret 17. januar 2010 av Nado Lenke til kommentar
Nado Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 kjøpte meg nettop 3810 su9400, er så langt fornøyd. eneste som var, er det at siden det ikke var noen som hadde den på lager måtte jeg kjøpe den hos datakjeden, og de hadde kun en demo. men den var litt billigere så det gjør vel egentlig ingen ting tenkte jeg. det viser seg nå, når jeg prøver å bestille win 7 at det allerede er gjort. så det går ikke, må neste ringe/sende mail til butikken om det. og en annen ting, er ikke skuffet, men trodde at det skulle følge med en neopren "veske/mappe" til den, eller gjør det kansje ikke det? jeg har ivertfall ingen. takker for svar. Jeg bestillte denne til min og synes den har fungert ypperlig: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=164028&model= Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Den skal ha digitalutgang, men har ikke brukt den ennå. Litt usikker på om det er optisk eller coax via jack ut, kan ta en titt på det. fant ut at det var digital lyd ut på den ja. er vel coax grensesnitt! Siden jeg hadde bruk for denne funksjonen i kveld: Digitalutgangen er optisk. Kabelen som benyttes er denne typen: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=146518660 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Etter å ha brukt maskinen i snarere 5 måneder, er jeg fremdeles strålende fornøyd. Det har ikke dukket opp noen nye ankepunkter å notere ned. Det er likevel i fremtiden ting som kan forbedres. For det første vil en SSD være en banebrytende oppgradering, og jeg gleder meg til de går over til 25nm produksjon på dette området i Q2. For det andre ønsker jeg meg bedre skjermer, spesielt med tanke på fargegjengivelse og innsynsvinkel. Dersom Apple klarer det med sin iPad, burde dette også være mulig i en rimelig bærbar. Siste punkt er grafikkytelse, som Intels nye Arrandale-serie håndterer ganske greit. Synd at Core i3 og i5 ikke er like strømgjerrige som CULV-prosessorer, selv om dette egentlig var en selvfølge! Lenke til kommentar
EyeLid Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei! Jeg snuser nå litt på 3810T kontra 8371 (har hatt to foregående 12/13" TravelMate modellene nå). Det jeg lurer litt på er om det er noen som kan gi noen input på utgave .065 som har Intel Pentium SU4100 1.3GHz 2Mb cache (og 4Gb RAM, 500Gb HDD)? Jeg har virkelig IKKE satt meg inn i ting, men denne testen gjelder jo SU3500 som er en tokjerne-CPU om jeg leser tingene riktig. Er ikke SU4100 en simplere utgave? Er jo SU7300 i 8371 utgaven jeg har som alternativ, og den holder garantert i bøtter og spann, men 3810T har jo fordelen av HDMI og snillere pris. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) SU3500 er singel-kjerne, mens SU4100 og SU7300 er dobbel-kjerne. IKKE kjøp SU3500 med andre ord Endret 21. mars 2010 av jobra1 Lenke til kommentar
EyeLid Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Aha! Så SU4100 er C2S, og SU7300 er C2D ? Finner jo ikke SU3500 i konfigurasjonslisten til Aspire 3810T lenger heller så Mine alternativer er nå: TravelMate 8371 med SU7300, 3Gb RAM, 320Gb HDD Aspire 3810T med SU7300, 3Gb RAM, 500Gb HDD Aspire 3810T med SU4100, 4Gb RAM, 500Gb HDD Føler det er valget mellom HDMI eller mattskjerm + garantert bra musetaster til mye kontorbruk... Men får man Aspire PCens Intel 4500MHD til å kjøre FullHD (1080?) på flatskjermer? Lenke til kommentar
Krestjan Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Til info så har Lefdal 3810TZ til 4795,-. Lenke til kommentar
EyeLid Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 For min del handles det fra bedriftsleverandør, så andres priser kan ikke sammenlignes som sådan. Uansett, jeg landet på 3810T selv. Ble versjonen med SU7300 da jeg føler den er mer fremtidsrettet med C2D enn SU4100 C2S(?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå