Jada-jada Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg for min del har ingen bruk for HDMI utgang. Det jeg faller på er om det er verd å betale for ekstra cpu kraft. Min hovedtyngde vil være surfing og word, men på reiser o.l. ønsker jeg å kunne kjøre litt forskjellige spill for underholdning, da gjerne av litt eldre karakter. Er det noen som har noe erfaring med Acer Travelmate 8371G? Noen som vet noe om batteri levetid? EDIT: Fant test inkl batterilevetid her. og http://www.trustedreviews.com/laptops/revi...3-3in-Laptop/p1 Fryktelig dyr med tanke på at jeg ga 4995,- for min 3810T samt den har oppfylt alle mine oppgaver med glans inkl HD video og spill som Medal og Honor serien, Max Payne 2, Hitman serien. 8371G er uten HDMI og 3200.- dyrere næææ det er den slett ikke verdt da får man lagt kraftigere maskiner hvis det er høy ytelse som teller så syntes den maskinen blir verken fugl eller fisk med tanke på pris og spesefikk... Lenke til kommentar
njetnjet Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Da er Acer Travelmate 8371G SU9400 med ATI Mobility Radeon HD 4330 bestilt! Blir spennende å se hva denne kan by på, tenker den yter en del bedre enn 3810T. 3810T ligger i dag på rundt 7000 kr, så jeg mener prisforskjellen opp til denne er verd det. Endret 24. september 2009 av njetnjet Lenke til kommentar
Bke21110207 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Bestilte den samme selv også for 2 dager siden hos Advance.no. Bestilte også en 5810TG SU9400 til kona. Får dem i morgen. Gleder meg!! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Prisforskjellen er 2000,- man får 3810T til 6400,-... Men nå syntes jeg man skal over til topic for denne tråden "timelineserien" slik at ikke tråden blir som en lapskaus.. Lenke til kommentar
ombay Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Var så vidt innom advance og tittet på 8371G. Men ser at de har to forskjellige priser? hva er forskjellen, begge heter jo G. http://advance.no/Item.aspx?id=4541005 http://advance.no/Item.aspx?id=4580874 Hadde nok klart å lese meg fram til det, men hvis det er noen som vet det før jeg har lest annonsen. hadde jo det vært supert. Takker Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Var så vidt innom advance og tittet på 8371G. Men ser at de har to forskjellige priser? hva er forskjellen, begge heter jo G. http://advance.no/Item.aspx?id=4541005 http://advance.no/Item.aspx?id=4580874 Hadde nok klart å lese meg fram til det, men hvis det er noen som vet det før jeg har lest annonsen. hadde jo det vært supert. I følge denne siden: http://www.hattelco.no/ps.asp?tcl=5404 har det dyreste varenummeret innebygd 3G. Men ville nok ikke bestilt den "i blinde" uten å høre med butikken først. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Var så vidt innom advance og tittet på 8371G. Men ser at de har to forskjellige priser? hva er forskjellen, begge heter jo G. http://advance.no/Item.aspx?id=4541005 http://advance.no/Item.aspx?id=4580874 Hadde nok klart å lese meg fram til det, men hvis det er noen som vet det før jeg har lest annonsen. hadde jo det vært supert. Takker Denne tråden gjelder timeline serien så lag en egen tråd er dere greie... Videre diskusjon om andre maskiner blir rapportert for sletting "takk" Lenke til kommentar
Nado Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Innstallerte Windows 7 på min 3810T i går og det kjører som en drøm. Som dere sikkert har lest så har Amazon.co.uk tilbud på Windows 7 pre-orders. Bestillte Win 7 Pro i dag. Edit: Har lest på forum at den nye biosen 1.14 aktiverer virtualisering. Noen som kan oppdrive en change log? Endret 25. september 2009 av Nado Lenke til kommentar
njetnjet Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Denne tråden gjelder timeline serien så lag en egen tråd er dere greie... Videre diskusjon om andre maskiner blir rapportert for sletting "takk" Vel, er ikke 8371G en del av timeline serien da? Dem ser akkurat likens ut og ser ser mange plasser på nett der det står "Travelmate 8371G Timeline". Den er identisk med 3810T på mange punkter, men har blant annet bedre grafikk og fingeravtrykkleser. På bakgrunn av det må det da være lov å diskutere denne maskinen som et reelt alternativ i timeline serien iforhold til 3810T. Er jo flere her inne som liker 3810T, men savner noen ting som nettopp 8371G har, da mener jeg så mange som mulig burde vite om dette alternativet. Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Takk for innspill vedrørerende business-svaret på *810T-serien. Dette er høyst relevant for oss som vurderer *810T-serien. Lenke til kommentar
Nado Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Joda det er klart 8371G er et aktuelt alternativ til mange som vurderer x810T. Det er unødvendig å komme med krasse trusler om rapportering. Foreslår derimot at det lages en sticky på 8371G istedenfor å hijacke denne tråden. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Det er jeg faktisk enig i. Det er så og si nesten helt samme modell med to helt forskjellige målgrupper. Så lenge ytelsen og batterilevetiden er den samme, mener jeg ikke det er noe problem å diskutere dem parallellt. Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har dessverre vært litt uheldig selv når det kommer til *810T-serien, da jeg ble tilsendt en defekt enhet når jeg kjøpte. Historien går som følger [rant incoming]; jeg kjøpte en 4810TG (den med grafikkløsning fra ATI) i slutten av august, rett før jeg skulle inn for å avtjene verneplikt. Mottok den ca. en uke før innrykk, men den fikk allerede bluescreen under første oppstart samt at viften lagde noe helt enormt med lyd. Da *810T-serien ikke leveres med noen som helst form for software på CD/DVD, så var mitt eneste valg å sende den inn igjen til Acer, noe som selvfølgelig tok et par uker. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å bare lese reparasjonsrapport på mail i en nettcafe i nærheten av tjenestestedet mitt, og alt så ut til å være ordnet med ny installasjon av OS og det hele. Da jeg kom hjem for noen dager siden lå PC'en klar, og jeg håpte selvfølgelig at alt var i orden - men den gang ei. Vifta støyer som en støvsuger når jeg starter den opp, og oppstart av Windows går generelt tregt. Når jeg sent og om lenge kommer inn i Windows fungerer ingen grafiske funksjoner da Vista forteller meg at PC'en ikke har noen som helst form for skjermkort, maks oppløsning er i tillegg 1024x768. Nettverkskort får jeg heller ikke kontakt med. Da jeg tester batteriet fra fullt oppladet status tar det kun 2 timer (!) før PC'en slukner - selv med Acers "strømsparingsfunskjon". Dette kan jo umulig være sånn det skal være, tenker jeg, og ringer support. Der får jeg instruks om å laste ned nyeste BIOS, som jeg installerer, men krever omstart. Under oppstart dukker samme type bluescreen opp som jeg hadde i august. Så nå sitter jeg her igjen, uten bærbar og bare noen dager igjen av permen, mens PC'en igjen er på vei inn til reparasjon i sneglefart. Bottom line: Nå vet jeg ikke hvor mange av Timeline-PC'ene dette skjer på, men vurderer du å kjøpe en, så vil et tips være å ihvertfall forsikre deg om leverandør eller Acer gir deg garanti, da det faktisk kan hende at du mottar et defekt produkt. For min egen del, så vil forhåpentligvis teknikerne hos Acer rette opp feilene på PC'en, men hvis ikke så må jeg vel nesten bli nødt til å gå i retning av å heve kjøpet, og se meg om etter en annen type bærbar PC. Lenke til kommentar
annimal Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har noen spørsmål om 3810T. Når jeg kjører på batteri er det såvidt det trådløse nettverkskortet klarer å overføre data. Nettet detter ut hele tiden. Når jeg kjører strøm derimot virker det perfekt. Noen som har erfart dette? En annen ting er at viften går nesten hele tiden, selv ved null belastning, på batteridrift. Er litt irriterende. Noen som har dette problemet? Kjører siste BIOS, ver. 1.14. Takk for svar. Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Redusert WLAN ytelse på batteri er relativt vanlig. Det er strømsparingsfunksjonen som fører til dette. I Vista: Trykk på batteriikonet i taskbar, more power options og velg 'change plan settings' på aktiv profil. Velg så Change advanced power settings / Wireless adapter settings / Power Saving Mode. På 'On battery' så endrer du så til ønsket power saving nivå. Jeg har satt min på 'Low Power Saving'. Hvis du er avhengig av god batteritid så kan det sikker være greit å prøve å øke den bare ett hakk opp og se om det er tilstrekkelig. Jeg har ingen vifteproblemer med min når jeg kjører på batteri, men jeg har bios V1.08 i min. Jeg har avventet nye bios oppgraderinger til jeg ser avklaringer rundt støtte for virtualisering. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Er det noen forskjell på X810 sine tastatur og bedriftsmodellene sine? De ser mye mer behagelig ut. Lenke til kommentar
Kim G. Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har SU3500 utgaven av 3810T. Min har problemer med HD avspilling, også av den youtube linken ovenfor. Ikke til å unngå hakking. Har prøvd både Visa og Windows 7 RC ultimate. Windows 7 gjør det helt klart bedre. Er det noen innstillinger man kan gjøre for at maskinen skal takle HD-avspilling? Bios? Drivere? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Hos meg kjører den videoen helt fint på Windows 7. Har du strømsparing slått på (lille grønne lyset foran tastaturet)? Jeg har riktignok optimalisert litt ved å luke bort en del overflødige tjenester og diverse, men dette burde ikke ha så sinnsykt mye å si for videoavspilling. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hos meg kjører den videoen helt fint på Windows 7. Har du strømsparing slått på (lille grønne lyset foran tastaturet)? Jeg har riktignok optimalisert litt ved å luke bort en del overflødige tjenester og diverse, men dette burde ikke ha så sinnsykt mye å si for videoavspilling. Finnes ikke problemer å avspille her heller.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ser ut som de fleste har kjøpt enten SU3500 eller SU9400. Noen som har prøvd denne med SU4100 ? Kan den spille av 1080p materiale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå