Bennyy Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hei.. For en uke siden merket jeg at lyden på pc'en klikket. problemet var at den var lav, skurret, hakket.. ja, hørtes rett og slett ut som jeg hadde ødelagt lydkortet, somjeg sikkert har gjort pga. jeg makket uendelig lenge baki der for å klare å koble pc'en til en forsterker. Så jeg bestemte meg for å kjøpe meg nytt lydkort. Et Aureon 5.1, billig og greit. Fikk det idag, plugget det i, men nå begynte probleme å komme. Når jeg installerte driveren så stod det: "Please plug-in Aureon 5.1 Device!" så kunne jeg enten "prøve på nytt" eller "avbryte" Jeg trykte på Prøv på nytt og da fortsatte den og driveren installerte seg. Fett nok, jeg restarte pc'en og hører lyden av skype logger seg på. Endelig tenkte jeg, og satt på musikk, men ingen lyd. Så jeg gikk inn på volumkonrtoll og satt Aureon som mixerenhet. Fortsatt ingen lyd. Fjernet driveren til gamle integererte lydkortet, men heller ikke nå funket det. Installerte driveren til gamle lydkortet på nytt for åse om det ville funke igjen, men nå er det ingne lyd fra det i det hele tatt. To lydkort - ingen lyd. Noen som har noe tips?? PC Specs om dere trenger: Hovedkort: MSI K9N Neo V3 Skjermkort: GeForce 8500 GT 512 MB. RAM: 3 GB. CPU: AMD Athlon 64 2xdual 4200+, 2.21 ghz 250 gb hdd + 500 gb hdd ekstern Lenke til kommentar
Bennyy Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Glemte å skrive at når jeg går inn på progammet til lydkortet og trykker på høytalerene, så hører jeg hun dama si: "Left" og "Right" på høytalerene. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Se under Kontrollpanel -> Lyd -> Lydenheter (eller noe liknende, du skriver ikke hvilket OS det er). Se om Aureon-kortet står som primær lydenhet der. Og videre kan du prøve å deaktivere det integrerte lydkortet i BIOS. Lenke til kommentar
Bennyy Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Se under Kontrollpanel -> Lyd -> Lydenheter (eller noe liknende, du skriver ikke hvilket OS det er). Se om Aureon-kortet står som primær lydenhet der.Og videre kan du prøve å deaktivere det integrerte lydkortet i BIOS. Hei. Jeg har Windows xp, men jeg bare formaterte hele faenskapet og nå fungerer det fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå