arcticbit Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Jeg har en linux box KUN med command shell (Red Hat 4.1.2-14). Jeg får ikke lastet ned installasjons filen for Ventrilo Server, da nedlasting styres fra et script på siden. (ventrilo.com/download.php). Jeg har forsøkt å benytte meg av wget. Noen tips til hvordan jeg skal få lastet ned filen? Evt. noen som vet om en FTP der filen (ventrilo_srv-3.0.3-Linux-i386.tar.gz) ligger? Hvis jeg laster ned filen til min windows xp maskin fra http blir den ødelagt. Noen som kan forklare hvorfor det skjer? Endret 1. august 2009 av arcticbit Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Last den ned på en annen maskin og overfør den med ssh. (Regner med du har ssh tilgang til den.) scp ventrilo_srv-3.0.3-Linux-i386.tar.gz 10.0.1.22: Hvor 10.0.1.22 er ip'en til serveren din. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Fant en annen side med samme fil. Last ned med: wget http://www.martinj.org/ventrilo/ventrilo_srv-3.0.3-Linux-i386.tar.gz.gz Pakk ut: tar -zxvf ventrilo_srv-3.0.3-Linux-i386.tar.gz.gz EDIT: Feil versjon Endret 1. august 2009 av oj88 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 lynx fungerer ofte fint til å gå inn å laste ned fra sider med redirects osv. Lenke til kommentar
arcticbit Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Takk! Har lastet ned og installert, det fungerte utmerket! Hvordan legge til ventrilo som service under Linux?. Shell command linjen: ./ventrilo_srv& starter ventrilo og kjører det i bakgrunnen. Kan man evt. legge dennne linje inn i "autoexec.bat" fil under Linux? Endret 1. august 2009 av arcticbit Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Kopier scriptet du vil kjøre til /etc/init.d/ og så kjør: update-rc.d scriptet_ditt defaults Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) BTW: Regner med du kjører Red Hat Enterprise Linux (RHEL v4). Noen spesiell grunn til at du gjør det? I Ubuntu kan man i alle fall legge til oppstartskommandoer i /etc/rc.local, som er noe enklere enn å lage sitt eget init-script, men vet ikke om den fila eksisterer i RHEL, men den eksisterer jo i Fedora: http://www.fedorafaq.org/basics/#startonboot BTW: Kan være kjekt å kjøre vt-serveren i screen i stedet for å bruke &. Da kan du hente opp screen-en igjen og se på evt outputs fra serveren (logg, hvem som logger på/av osv). Endret 1. august 2009 av oj88 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Btw, du har nettlesere i CLI også. links, elinks, w3m, lynx osv.. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Pass på å ikke kjøre ventrilo serveren som root heller. $ useradd -D brukernavn $ su brukernavn (som brukernavn)$ ./ventrilo_srv& $ exit (tror det ble rett) Endret 2. august 2009 av oln Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå