Gå til innhold

Noen spørsmål om IE8

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat gått over til Internet Explorer 8 (Fra Opera), og har noen få spørsmål;

1. På Opera, når jeg scrollet med den scrolle greia på musa (? :p) så gikk det ganske fort nedover, som jeg likte, men på IE scroller den tregt. Hvordan kan jeg fikse på det?

2. Hvordan bytter jeg "fane startside"?

3. Er det muligheter for hurtigvalg eller lignende?

4. Hvordan flytter jeg den menylinja? Den er under adresse linja, og det passer ikke helt inn.

Og ikke minst; Få linker til og åpnes i nye fane isteden for en ny side. (:

Gjerne kom med noen tips og :)

Endret av BenBjell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menne, det er til skole pc'en min. Og den trenger Internet Explorer for sånn skole shit. Så det her er ikke så veldig viktig og vite, siden jeg bruker Opera i tilegg, men siden jeg kommer til bruke IE my til det her, så hadde det vært kjekt og vite. : )

Lenke til kommentar

1. Dette har med instillinger for musa, ikke nettleseren. (Har i hver fall ikke sett noen instillinger for dette i IE8)

2. Tools - Internet Options -> General (første fanen) Øverst under Home page.

3. Fortsett å bruk Opera.

4. Fortsett å bruk Opera, eller sjul den.

5. Tools -> Internet Options -> General -> nest nederst under Tabs og Settings

(Endret: Rettet skrivefeil)

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Jeg tørr tippe at skolen din bruker en proxy.

Skal ærlig innrømme at jeg ikke er helt sikker på hvordan du overfører innstillingene over til Opera når det gjelder autokonfigurasjon gjennom url, men vet at det går an både med Opera og Firefox.

Vil man nok så greier man det som regel. Har selv mekket en del ting for å slippe å bruke standard antivirus og nettleser på skolepc-en. Hvis du ikke er så dreven og du har en mer interessert IT-ansvarlig på skolen enn de vanlige giddaslause "jeg holder meg til standard MS-programvare for å gjøre livet mitt enklere" så kan du jo eventuelt spørre pent om hjelp for å fikse det.

En IT-ansvarlig med yrkesstolthet bør bli overlykkelig når noen ber om å få bruke en annen nettleser enn IE.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...