Gå til innhold

[Løst]Svart skjerm ved oppstart

Ruffs

Anbefalte innlegg

Heisann! Det var en dag jeg lot maskinen stå på i flere døgn uten å sette den i dvale siden jeg ikke har noen dvalefunksjon. (dumt gjort av meg) så den 4 dagen skulle jeg ned og bruke den så ser jeg at skjermen er svart som den jo pleier å være i skjermsparer, Men når jeg trykker på museknappen elleren tastaturknapp så skjer det ingenting.

Jeg prøver da å restarte maskinen ved å holde inne startknappen og skru på igjen men ingenting skjer. til vanlig så pleier viftene og gå på full RPM et par sekunder rett etter at jeg skrur på maskinen men nå står de bare å surrer på full spiker. har prøvd å ta ut alle unødvendige hardware men ingenting skjer. heller ikke å bytte skjermkort og/eller skjerm funker.

Har hovedkortet gått å lagt seg?

Specs:

maskinen var oprrinnelig en HP Pavillion 5000 etleranna..??

Men nå er den ombygd med akrylkabbinett og nytt skjermkort.

HK: Asus PTGD-La

CPU: Intel P4 3,4GHZ Prescott

Gammelt skjermkort: Nvidia Geforce 6600 (GS?)

Nytt skjermkort: Nvidia Geforce 9500GS (fra en annen HP)

lyd: Soundblaster audigy2 ZS

Nettverkskort: husker ikke.. rtådløst atheros eller noe

TV-Kort: aner ikke (bruker ikke dette med dette oppsettet.

Jeg blir borte en uke fra imorra men bare post forslag!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Heisann! Jeg prøvde det du sa bortsett fra at jeg ikke tok ut batteriet før jeg kom tilbake..

Men det er fortstatt dødt... Prøvd CMOS`en også men det er dødt.. Prøvd tillogmed uten skjermkort, men viftene fortsetter på samme hvis.. så jeg har bokstavelig talt ikkeno liv i det hele tatt. fant ut at usb`en heller ikke blir starta opp...

Lenke til kommentar

Okei... tenkte litt på at hvis hovedkortet er ødelagt og jeg skal ha meg et nytt så kan jeg jo like gjerne oppgradere cpu`en også. Da tenkte jeg på Intel core 2 Quad Q9400, Siden da quad core ikke er så mye dyrere enn dual core. Men da kommer vi til hovedkortet.. hvilket hovedkort skal jeg skaffe meg ? tenkte meg prisklasse 500-1000KR.

Lenke til kommentar

for å få svar på det så bør du nok heller starte en ny tråd og eventuelt forklare hvorfor du vurderer et nytt hovedkort og kanskje linke til denne tråden dersom noen andre har noen bedre forslag til å løse problemet ditt.

jeg har desverre lite peil på intel baserte hovedkort. dog så kan jeg anbefale merkene dfi, foxconn og evga.

Lenke til kommentar
for å få svar på det så bør du nok heller starte en ny tråd og eventuelt forklare hvorfor du vurderer et nytt hovedkort og kanskje linke til denne tråden dersom noen andre har noen bedre forslag til å løse problemet ditt.

jeg har desverre lite peil på intel baserte hovedkort. dog så kan jeg anbefale merkene dfi, foxconn og evga.

Okei.. takk for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...