Gå til innhold

Radeon 9800 eller Gf Fx?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

jupp, vil påstå det lønner seg å kjøpe 9700 pro..

9800 pro ligger på rundt 4500 kr...

vet ikke hva nyeste fx kortet vil ligge på, sikkert ca det samme

Lenke til kommentar

9700 pro koster vel rundt 3000,-, men et non-pro får du til 2200, DET er en ganske god pris spør du meg! Merk dere at dette er retail, ikke boxed, du får altså med alle godsakene også :)

Ps: Eksempelet mitt er et Sapphire Radeon 9700 fra komplett

mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Kjøp ati radeon 9800pro du..  beste kortet, synes jeg..

Gir best ytelse på AA glatter ut kantete "kanter"  :smile:   bedre enn FX

hvordan vet du alt dette når ikke engang hw sider har slik informasjon..

anbefaler dere alle å vente til alle testene foreligger, da med fullstendige drivere som er optimalisert for begge kortene..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

dette er da snakk om gainward sitt kort som er en versjon hakket råere enn de andre fx kortene, kommer med spesial kjøling, dvs egen vannkjøling til skjermkortet...

resten kommer til å ligge på 4-4500 kr..

Lenke til kommentar

Testene på nett viser ikke reel bilde. Dem tester 2xAA FX mot 2xAA Radeon og så videre når du kan neppe sammenligne kvalitet på de modes som kortene operer på.

2xAA(radeon) vs. 4xAA(FX) og 4xAA(Radeon) mot 8xAA(FX), her har man lik bilde på skjermen og burde ta bencher etter det. Hvorfor web sitene ikke gjør det kan jeg ikke forstå. Minner bare på at CEBIT fra 2000 ikke gir ut press passer til website fordi dem mener at de er ikke pålitelige journalister. Denne runde med reviews 5900vs. Radeon viser at CEBIT har rett.

Anandtech gjørde først IQ (image quality) test før bencher når dem hadde 5800 mot 9700 og hadde instillingene slike at IQ blir lik på kortene i benchene. Dvs. 2xAA Radeon mot 4xAA FX etc. hvorfor dem gjør det ikke igjen skjønner jeg ikke. Sikkert fordi dem kan ikke slå på henden som kommer med maten!?

Gjør dine egen tester og sett opp talene som ligger på nett som dem burde være sett opp og 9800 holder sinn leder plass uten tvil.

Nvidias er også ikke kjent for at levere kort etter announcements.. Lurer hvor lenge folk må vente nu..

Sist, Zalman ZM80A er godkjent til at funkere med Radeon 9800Pro og dette er STOR plus for meg at du kan ha passiv kjøling på ett skjermkortet mens det andre trenger noet extremt bare for normal funksjon.

Simon

Lenke til kommentar
det dyreste GF FX  5900 koster i overkant av 7000kr, vis du har råd og har lyst og spille doom 3 flytende første gang du installerer så er dette kortet sikkert noe for deg...

Vet ikke hvor du får sånt sludder ifra??... Har du spilt det, eller sitter du bare å antar??

Selv har jeg spilt DOOM III demoen med mitt radeon 9500@9700 Pro og hadde ingen som helst problemer med grafikken.

Lenke til kommentar

Du er passe dum (unnskyld at jeg sier det) hvis du tror at GeForce FX 5900 Ultra kommer til å koste 7000kr når det kommer i salg.

Det er blitt sagt tidligere av folk som har sett dette før at f.eks. Komplettdata alltid overpriser varene før de er kommet.

Krigen mellom ATi og nVidia går like mye på å ha det raskeste og beste kortet som det går på å selge FLEST kort - og da er det jo gunstig med lav pris da? :wink:

Klart de ikke lanserer et kort som skal konkurrere med Radeon 9800 pro 256mb til den dobbelte prisen?! Da hadde jeg ledd meg ihjæl :lol:

Lenke til kommentar

Bare en pris-ting til:

Det ble sagt at GeForce FX 5900 Ultra havner på 499$ når det blir sluppet. Nå vet ikke jeg den eksakte kronekursen, men sånn ca.:

*trykker på kalkisen*:

499*8=3992.

Langt ifra 7000 kr *LOL* :lol:

Etterhvert synker jo prisene også, slik at de skal få solgt flest mulig...

Jeg lurer på hvor lenge jeg klarer å vente med å kjøpe det *lol*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Usa pris er som regel gangbart med 10 siden frakt,moms,avgifter,fortjeneste etc etc kommer med i bildet. Sånn ca pris 499$~5000kr

Lenke til kommentar
Usa pris er som regel gangbart med 10 siden frakt,moms,avgifter,fortjeneste etc etc kommer med i bildet. Sånn ca pris 499$~5000kr

duh...!...poenget er jo ikkje å kjøpe eit kort i USA da, men å regne ut ein ca. pris på kva det kommer til å koste i Norge ut ifra prisene fra USA. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...