Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen Bios etter Cmos

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet cmos jumperen og tok ut batteriet. Etter at jeg satte jumperen tilbake og monterte batteriet er det ingen Bios overhode. Pcen starter uten feilmeldinger dvs ingen pipelyder som indikerer feil. Skjermen forblir sort og ingenting skjer etter dette. Hovedkortet er et Asus P5Q SE kort med en E 8400 prosessor. Pcen har virket fint både med Windows 7 og Linux de siste månedene. Skulle teste 2 stk SSD i Raid 0 men det valget fantes ikke i Bios. Prøvde å resette Bios, men nå er altså pcen helt død.

Videoannonse
Annonse

Joda har resatt 10 - 12 ganger. Alt er slik manualen sier det skal være. Jumperen er på pinne 1 og 2. Pcen er helt død dvs viftene starter og det grønne lyset på hovedkortet kommer på. Thats it! Ingen bilde uansett hvilket skjermkort jeg benytter. Har koblet fra alt annet men fremdeles ingen Bios.

Endret av Digitalis

Jeg har hatt mange Asus HK i ørten år og har resatt BIOS masse ganger, har aldri opplevd at BIOS dør på grunn av dette.

Et skudd i blinde, har du mulighet til å prøve med en annen PSU før du slenger kortet på søppeldyngen er det noe å tenke på. At alle vifter går og det grønne 5V lyset lyser, begynner ikke at PSUen er i orden.

Endret av Chavalito
Joda har resatt 10 - 12 ganger. Alt er slik manualen sier det skal være. Jumperen er på pinne 1 og 2. Pcen er helt død dvs viftene starter og det grønne lyset på hovedkortet kommer på. Thats it! Ingen bilde uansett hvilket skjermkort jeg benytter. Har koblet fra alt annet men fremdeles ingen Bios.

Om du har et separat skjermkort på pc`en - Plukk ut dette å prøv og bruke det intregrerte om du har det på hovedkortet.

Har du bilde under POST?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...