Gå til innhold

Hva sier myter om verdens undergang?

Anbefalte innlegg

Etter min mening er det NASA mer troverdig enn en nettside kalt ITpro...

Neida neida neida, dette blir nesten religiøst, for det er jo NASA som er den store stygge ulven her. De har allerede kontaktet denne mystiske stjernen og avtalt at de ihvertfall ikke skal si noe hvis de kan bli beamet opp rett før det smeller og vi blir utslettet.....

Jøss, når skal folk ta til vettet og innse at jorden slettes ikke er universets midtpunkt der alle de andre fremmede artene møtes for å planlegge den totale undergangen til denne lille ubetydelige kloden på det og det årstallet? La oss nå si at det virkelig eksisterte en slik planet, hvorfor skulle de da vente til en "magisk" dato for vår utslettelse fordi det står i en eldgammel kalender? Hvorfor ikke gjøre det med en gang? Jøss, helt utrolig hva folk "ser" av tegn i tiden for det ene og det andre ... Slutter aldri å forbløffes over hvor mye høner folk klarer å klemme ut av ei enkel lita fjør...

Er det ikke maya kalenderen som skal komme og ta oss så er det kristne som gnåler om dommedag i håp om å høste medlemmer i fanklubben sin... :no: Hva med å tenke litt sjæl?

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når verden fortsatt består i 2013, så flytter man bare datoen... 2016, 2020... Så lenge det finnes mennesker vil det finnes tullinger som nærmest ønsker å oppleve undergangen - og konspirasjonsteorier kan man ikke med hell argumentere imot, da de troende sørger for å være immune mot kritiske innvendinger (ingen kilder eller personer som motsier dem er til å stole på :roll:).

Lenke til kommentar
...Husker det var mange skrullinger som trodde at verden kom til å gå under i 2000. Det ser visst ut til at det slo feil også.

Ikke helt rett, at verden skulle gå under i år 2000.

Det som var problemet den gangen, var at Pcer ikke var laget for å klare et århundreskifte. Dataene ville tolke 01012000 som 01011900, og det ville kunne medføre ikke ubetydelige problemer i et teknologisamfunn.

Men man oppgraderte programvaren til pcer, og ting gikk ganske greit.

Selvsagt så fløy det rundt endel tullinger og ropte om verdens undergang. Fint rundt tall, da gitt. ;)

Lenke til kommentar

Når det gjelder den norrøne mytologien om "endetiden," så går den i korthet ut på at de stabiliserende kreftene (æsene/gudene) og kaoskreftene (jotner) braker sammen.

Det oppstår et vakum, i og med at ingen egentlig kan vinne.

Naturens orden faller sammen, og de fleste dør.

Men det er da også håp, ting vil normalisere seg, og mennesker og guder får en ny begynnelse, en ny sjanse til å føre slektene videre - og ny mulighet til å gjøre det som er rett.

Lenke til kommentar
T4rdy: Siden jeg må leve opp til signaturen min velger jeg å ikke sitere deg.

Om jeg tør spørre, hva slags bevis har de nå? Et par lugubre nettsider? NASA har jo gått ut å sagt at dette kun er tull og det ikke er noe hold i at verden går under i 2012.

Etter min mening er det NASA mer troverdig enn en nettside kalt ITpro...

Som jeg sa, gir jeg blaffen. men det er pussigt at folk bygger undergruvsbaser.. For flere milrd :p

Lenke til kommentar

Hurra...

Kristendommen sucks altså... :)

Verden har faktisk vært her i 4,54 milliarder år... og nå skal den gå til grunne fordi noen fant det på i en gammel kalender... hurra... Med dato og årstall og det hele....

(Lurer på hvor mange ganger jorden egentlig skulle gått til grunne på grunn av slike lamme "spådommer" jeg...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når det gjelder den norrøne mytologien om "endetiden," så går den i korthet ut på at de stabiliserende kreftene (æsene/gudene) og kaoskreftene (jotner) braker sammen.

Det oppstår et vakum, i og med at ingen egentlig kan vinne.

Naturens orden faller sammen, og de fleste dør.

Men det er da også håp, ting vil normalisere seg, og mennesker og guder får en ny begynnelse, en ny sjanse til å føre slektene videre - og ny mulighet til å gjøre det som er rett.

Verdenen vi (dem) levde i, ble bygget på mord, nemlig Ymes død ved hendene til Odin, Vilje og Ve. De bygget verdene utifra kroppen hans. Ragnarok er en slags oppvask mellom de gode og de onde kreftene. Gudene og jotnene vil dø i kamp med hverandre, og de eneste som skal overleve er Líf og Lífþrasir. Etter at alle er drept, vil verden gli inn i en litt kaotisk tilstand som senere vil stabilisere seg. Jordne kommer til å bli grønn og frodig, fri for hat, siden de eneste menneskene som overlever ikke tok del i krigen. Den kommer til å være basert på kjærlighet, og ikke mord slik som den forrige.

Det morsomme med Norrøn Mytologi er forsåvidt alle de forskjellige teoriene. Ragnar Hovland har skrevet noen bøker om Norrøn Mytologi, der han mener at det er Tor sine to barn som kommer til å overleve kaoset og bringe menneskeætten videre.

Lenke til kommentar
Kristendom eller GUDER som der seier, har ingeting med dette å gjør..

Kansje dere skal lese lit mer om HAARP? dere så bare har hørt det, kan sikkert studere det lit mer..

Mhm, fordi temaet du slenger ut er automatisk det nye temaet for tråden. Nå, vennligst ha beviser eller kilder for påstandene dine eller hold kjeft. Spamming er ikke kult eller interessant.

Lenke til kommentar
Gleder meg til å gjøre narr av folket som tror på dette tullet i 2013.

Husker det var mange skrullinger som trodde at verden kom til å gå under i 2000. Det ser visst ut til at det slo feil også.

I år 2000 var det vel mange som fryktet det pga det faktisk kunne skje katastrofale ting. De visste ikke om datasystemene ville skifte til 2000, siden det eneste start tallet som noen sinne hadde stått på dem var 19XX(f.eks 1972). Dermed ville det maskiner nullstille seg og alt mulig kunne skjedd. Raketter, atomvåpen osv kunne blitt skutt ut.

Jeg vet ikke, men det var dette folk mente. Men de klarte jo å forstå det lenge før nyttårsaften at det ikke ville skje. Gleder meg til å feire nyttårsaften 2013. Mambojambo hele greien med 21. des 2012.

Lenke til kommentar
Lest litt om dette planet-x og haarp greiene. Kan noen si det veldig kort hva dette dreier seg om. Hva er det liksom som skal skje? hehe! Planet-x passerer jorden, hva så? Har jo tydeligvis gjort det før.

Ingen vet :) hva så ? jorda vil jo dø ut..

Jeg er heller ikke sikker på det Planet-X greiene. men jeg tror nok noe kommer til å sje med HAARP senere i fremmtiden.

Med den teknologien de driver med, så klart det.

Vet aldri så kommer til å skje

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva sier islam om dommedag?

Som de kristne, tror muslimer at det nåværende liv bare er en prøvelse og en forberedelse til eksistensen i den kommende verden. Dette livet er en test for hvert enkelt individ, en test for livet etter døden. En dag vil komme da hele universet skal bli ødelagt, og de døde vil gjenoppstå for å motta Guds dom. Denne dagen vil være begynnelsen på et liv som aldri tar slutt. Denne dagen er dommedag, og da vil alle mennesker bli belønnet av Gud ut fra sin tro og sine handlinger. De som dør med troen om at ”Det finnes ingen annen sann guddom foruten Gud, og Mohammad er Guds budbringer (profet)”, og som er muslimer, vil bli belønnet på denne dag, og de får adgang til det evige paradis. Gud har sagt:

Og de som tror og lever rettskaffent, disse er Paradisets folk, og der skal de oppholde seg for evig.

(Koranen, 2:82)

Men de som dør mens de fornekter at ”Det finnes ingen annen sann guddom foruten Gud, og Mohammad er Guds budbringer (profet)”, eller som ikke er muslimer, de vil miste paradiset for evig, og de vil bli sendt til helvetesilden. Gud har sagt:

Hvis noen søker annet enn islam som religion, så vil dette ikke godtas fra ham, og i det kommende liv vil han være blant taperne.

(Koranen, 3:85)

Og Han har sagt:

De som er vantro og dør som vantro, ikke engang jorden fylt av gull ville blitt godtatt dersom noen av dem tilbød dette som løskjøping. For dem venter en pinefull straff, og de vil ikke ha noen hjelpere.

(Koranen, 3:91)

Man kan spørre seg: ”Jeg synes islam er en bra religion, men hvis jeg skulle konvertere til islam, så ville både min familie, mine venner og andre folk forfølge meg og gjøre narr av meg. Så om jeg velger å ikke konvertere til islam, ville jeg da likevel få komme til paradiset og bli spart for helvetesilden?”

Svaret er hva Gud har sagt i det følgende verset: ”Hvis noen søker annet enn islam som religion, så vil dette ikke godtas fra ham, og i det kommende liv vil han være blant taperne.”

Etter å ha sendt profeten Mohammad for å kalle folket til islam, så vil ikke Gud akseptere at man holder fast ved andre religioner enn islam. Gud er vår Skaper og Opprettholder. Han skapte for oss alt som er på jorden. Alt vi er velsignet med og har fått, det er fra Ham. Dersom noen etter alt dette, fornekter troen på Gud, Hans profet Mohammad eller Hans religion som er islam, da er det rettferdig at han eller hun blir straffet i det hinsidige. Hovedhensikten med vår skapelse er å tilbe bare Gud alene og adlyde Ham, som Gud har sagt i den hellige Koranen (Koranen, 51:56).

Det livet som vi lever i dag er et meget kort liv. På dommedag vil de vantro synes at det livet de levde på jorden bare varte en dag eller en del av en dag. Gud har sagt:

Han (Gud) vil si: ”Hvor mange år var dere på jorden?” Og de vil svare: ”Vi var der en dag eller en del av en dag…

(Koranen, 23:112-113)

Og Han har sagt:

Trodde dere så at Vi skapte dere for moro skyld (uten noen hensikt), og at dere ikke skulle bringes tilbake til Oss (i det hinsidige)? Gud er opphøyet, den sanne Kongen. Ingen har rett til å bli tilbedt foruten Ham…

(Koranen, 23:115-116)

Livet i det hinsidige er et virkelig liv. Det er ikke bare åndelig men også fysisk. Vi vil leve der med kropp og sjel.

I sammenligningen av dette livet med det hinsidige, har Mohammad sagt: {Verdien av denne verden sammenlignet med det hinsidige, er som det din finger bringer fra havet om du dypper den der og så tar den opp.}1 Det vil si at verdien av denne verden sammenlignet med det hinsidige, er som noen dråper vann i forhold til et stort hav.

så ikke bekymre deg

mvh

muslimsk jente

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...