€uropa Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hva sier forskjellige myter og religioner, nye som gamle, om verdens undergang? Sier mytene noe om hva menneskene må gjøre for å unngå undergangen? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Unngå undergangen? Hvorfor det, når så og si samtelige myter, kristendommen inkludert, sier at alt vil bli herlighet, kjærlighet (uten sex formoder jeg) og evig liv (derfor ingen sex, for det har jo ikke noe for seg når en lever evig) etter undergangen. Det er jo dette de tørster etter, så hvorfor i all verden skulle det stå noe om hvordan de unngår dette? Dette er jo kristendommens, og andre religioners, våte drøm den dagen alt går til helvette med jorden, for da skal de leve evig mens vi andre, så mange som 5/6 deler, skal brenne i helvette for all tid.... Så det er bare å sette seg ned med foldede hender og mumle noe til jesus så er du reddet Nei, ingenting vil nok redde oss fra den deilige undergangen, eller den litt mer dramatiske dommedagen... he he. Men jesusen benytter seg visst av NSB og er kraftig forsinket så den deilige dommedagen for de kristne lar vente på seg. For islam gjelder vel noe av det samme, de også har vel en deilig domme dag der 72 oppblåsbare jomfruer venter de som tror på allah, for allah er vis og stor og oppblåsbar... sorry, kunne ikke hindre meg selv i å skrive det... Det blir bare så... dumt? Det er godt at det bare er myter alt sammen... Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Tror du bør oppdatere deg litt om islamsk mytologi. Qiyamah, som er den islamske versjonen av dommedag er ikke så ulik den kristne. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Tror du bør oppdatere deg litt om islamsk mytologi.Qiyamah, som er den islamske versjonen av dommedag er ikke så ulik den kristne. Men det er jomfru skapninger som venter deg, var det ikke? Ikke mennesker, men skapninger? Eller er jeg på bærtur? (orker ikke å studere islam nærmere da den er like jævelig som kristendommen er/var og like mytologisk ) Så islam er egentlig bare en dommedags sekt også? Bortsett fra at de forsøker, ihvertfall virker det slik noen steder, å få til et helvette for seg selv og andre mens de lever også? De klarer liksom ikke å vente på å få komme til helvette, derfor ordrner de til dette selv på en måte? Og hvorfor er det lov for selvmordsbombere å slakte ned folk av samme tro? En hørte jo ofte fra Irak at en selvmords bomber hadde tatt livet av foreksempel to amerikanere og 50 muslimer.... hvordan kan de gjøre dette mot sine egne i troen lurer jeg og hvorfor er dette lov? Er det fordi det er en eller annen sinnsvak jihad eller noe slikt? For å drepe to amerikanere er det greit at 50 muslime kvinner og barn går til helvette også`? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Islam tillater ikke selvmord, det er bare noen religiøse ledere som har bestemt at det er greit hvis man gjør det for å drepe vantro. Er det ingen som kan svare på spørsmålet mitt? Jeg er interessert i å finne ut hva forskjellige kulturer tenkte om verdens undergang, til nå har jeg lest om den kristne, den muslimske og den norrøne troen. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 21. desember 2012 stopper mayakalenderen, med andre ord er verdens undergang da, ikke lenge til. Hehe, mange konspirasjonsteorier om denne datoen. Blant annet kommer det en film nå om ikke så lenge med tittelen 2012 som tar for seg en konspirasjonsteori basert på mayakalenderen. I gresk oldtid forestilte man seg at verden gjennomgår en syklisk prosess på lignende måte som planter og dyr: når jorden blir gammel, dør den, og avløses av en ny. Perserne tenkte seg en progresjon, hvor den ene verden avløses av den andre inntil den fullkomne blir skapt. Jødisk og kristen eskatologi regner med to verdener, denne og den kommende. Dommedag innebærer verdens undergang og at det deretter oppstår «en ny himmel og en ny jord» (Åp 21). Verdens undergang tenkes gjerne som en verdensbrann (2 Pet 3,7-10). Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 21. desember 2012 stopper mayakalenderen, med andre ord er verdens undergang da, ikke lenge til. Hehe, mange konspirasjonsteorier om denne datoen. Og de føyer seg alle inn i rekken med skrullete overtro. A Brief History of the Apocalypse. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Rangnarok var vel først en forferdelig vinter som aldri slutter også blir det kamp mellom ettene og gudene(med hjelp fra modige fallene krigere) Vet ikke helt hvordan det ender, men Tor dør i hvertfall i kamp med midgards ormen Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 I gresk oldtid forestilte man seg at verden gjennomgår en syklisk prosess på lignende måte som planter og dyr: når jorden blir gammel, dør den, og avløses av en ny. Perserne tenkte seg en progresjon, hvor den ene verden avløses av den andre inntil den fullkomne blir skapt. Jødisk og kristen eskatologi regner med to verdener, denne og den kommende. Dommedag innebærer verdens undergang og at det deretter oppstår «en ny himmel og en ny jord» (Åp 21). Verdens undergang tenkes gjerne som en verdensbrann (2 Pet 3,7-10). Det er hva som står på wikipedia. Er det noen som vet noe mer om den greske troen? Det skjer vel noe mer enn at verden bare dør, så er det plutselig en ny en her. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Tror du bør oppdatere deg litt om islamsk mytologi.Qiyamah, som er den islamske versjonen av dommedag er ikke så ulik den kristne. Men det er jomfru skapninger som venter deg, var det ikke? Ikke mennesker, men skapninger? Eller er jeg på bærtur? (orker ikke å studere islam nærmere da den er like jævelig som kristendommen er/var og like mytologisk ) Så islam er egentlig bare en dommedags sekt også? Bortsett fra at de forsøker, ihvertfall virker det slik noen steder, å få til et helvette for seg selv og andre mens de lever også? De klarer liksom ikke å vente på å få komme til helvette, derfor ordrner de til dette selv på en måte? Når en muslim dør, vil alle ligge på vent til dommedag da alle og enhver skal dømmes etter deres gjerninger, ala den katolske limbo. Det med 72 jomfruer (og 72 svigermødre), er blant teologene omstridt. Begrepet eksisterer i koranen, men under navnet houri. Ikke at det betyr noe når noen banker inn ideen om 72 jomfruer klare til sexparty, til unggutter som er seksuelt frusterende hehe. Og hvorfor er det lov for selvmordsbombere å slakte ned folk av samme tro? En hørte jo ofte fra Irak at en selvmords bomber hadde tatt livet av foreksempel to amerikanere og 50 muslimer.... hvordan kan de gjøre dette mot sine egne i troen lurer jeg og hvorfor er dette lov? Er det fordi det er en eller annen sinnsvak jihad eller noe slikt? For å drepe to amerikanere er det greit at 50 muslime kvinner og barn går til helvette også`? Lov og lov, men fenomenet har man i alle samfunn. Man ofrer noen for flere skal få det "bedre". I det eksemplet du nevner har altså en gruppe pervertert seg selv retten til å definere dette. Men f.eks i Pakistan ser man nå en mye sterkere motstand mot radikale muslimer etter de har brukt Pakistans befolkning som gisler slik at de har mistet mye sympati i det siste. F.eks i Swat slaktet de ned noen imamer som ikke delte deres teologiske forståelse. Det skapte et raseri i Pakistans områder mot grensen til India der de fleste pakistanere bor. Jeg tror at de siste dagenes angrep på den kristne landsbyen er et svar på dette, altså finne en syndebukk, en felles fiende slik at de radikale (og spinngærne) islamistene igjen kan få sympati. Jeg tviler det går denne gangen dog. Digresjon; Btw, skal du få en Pakistaner til å bli litt hissig, og som er troende muslim (i den forstand han eller hun tar sin tro "alvorlig") Minn på om at Muhammad Ali Jinnah var sekulær, og shia. Artig deluxe Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Rangnarok var vel først en forferdelig vinter som aldri slutter også blir det kamp mellom ettene og gudene(med hjelp fra modige fallene krigere)Vet ikke helt hvordan det ender, men Tor dør i hvertfall i kamp med midgards ormen Vinteren kalles Fimbulvinteren og den starter ved at det blir en tydelig klimaendring. Da snør det fra alle kanter og det blir en isende kulde. Fimbulvinteren vil vare i tre vintrer etter hverandre, men før dette skal det være mange kriger og drap. Ulven Skoll vil sluke solen og ulven Hate vil sluke månen. Dette vil føre til så stor skade at stjernene vil falle ned. Likevel vil det være liv etter Ragnarok. Det viser seg at solen hadde fått en datter som vil ferdes i samme bane. Hagen Gimle vil oppstå for to mennesker som heter Liv og Livtrase som vil videreføre menneskeslekten. De fleste mannlige gudene mister livet i Ragnarok men de fleste gudinnene overlever. Så derfor betyr ikke Ragnarok verdens undergang. Det er kun en ny begynnelse. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 21. desember 2012 stopper mayakalenderen, med andre ord er verdens undergang da, ikke lenge til. Hehe, mange konspirasjonsteorier om denne datoen. Blant annet kommer det en film nå om ikke så lenge med tittelen 2012 som tar for seg en konspirasjonsteori basert på mayakalenderen. Mayaene klarte ikke engang å spå sin egen undergang, så jeg setter ingen lit til at de klarer å spå noen andres. De har alltid hatt 0 troverdighet når det kommer til spådommer. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 For å overføre dette til kristendommen: Den kristne gud har altså ventet i 13,5 milliarder år for at noen skal bli intelligente nok til å tro på fyren og etter vel 3 tusen år med spredning av hans ord lar han dommedag falle over disse skapningene (Kristenmannens våte drøm) og vil da ta livet av 5 av 6 som er intelligent nok til å kunne tro på ham? Come on, pleeeeese! Just to f**king stupid! Lenke til kommentar
T4rdy Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 2012 er ikke bare en myte, selv om vi alle hørrer rykten "2012". myndighetene i hele verden har bygget undergruver helt siden 1984 da NASA fant en planet som de kalte planet x. den planeten ligger lengre vekke en pluto. mayakalanderen er bare bullshit. Bare se deg rundt de bygger undergrunnsbaser og bunkere overalt for flerre milliarder. HAARP teknologien, New World Order (NWO). http://itpro.no/art/13346.html les den artikkelen, viss du ikke vil lese alt så burde du gå lengre ned på sida og lese lit om HAARP, plant x og mer. viss du ikke bryr deg så slutt å komenter, dere vet jo nesten ingeting. hvorfor tror du Seed bank svalberg blei bygd? bryr meg ikke om var dere syns, vi få vente å se Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ja la oss vente og se. Så kan vi jo se hvem som står og feirer nyttår 2013 med langt snyteskaft.... Konspirasjons teorier går vi sikkert ikke tomme for i 2013 heller er jeg redd.... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Gleder meg til å gjøre narr av folket som tror på dette tullet i 2013. Husker det var mange skrullinger som trodde at verden kom til å gå under i 2000. Det ser visst ut til at det slo feil også. Endret 19. november 2009 av Mchansern Lenke til kommentar
T4rdy Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Gleder meg til å gjøre narr av folket som tror på dette tullet i 2013. Husker det var mange skrullinger som trodde at verden kom til å gå under i 2000. Det ser visst ut til at det slo feil også. den datoen var bare et lite rykte. de fant ut om 2012 siden 80-tallet.. jeg gir blaffen, lever livet så lenge det varer jeg harregud, slutt å bry dere om det da.. jeg kommer bare med min mening, og sikkert mangen andre. de hadde ingen bevis på at 2000 dommedagen var sant en gang.. bare se dere rundt folkens.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) 2012 er ikke bare en myte, selv om vi alle hørrer rykten "2012". myndighetene i hele verden har bygget undergruver helt siden 1984 da NASA fant en planet som de kalte planet x. den planeten ligger lengre vekke en pluto. mayakalanderen er bare bullshit. Bare se deg rundt de bygger undergrunnsbaser og bunkere overalt for flerre milliarder. HAARP teknologien, New World Order (NWO). http://itpro.no/art/13346.html les den artikkelen, viss du ikke vil lese alt så burde du gå lengre ned på sida og lese lit om HAARP, plant x og mer. viss du ikke bryr deg så slutt å komenter, dere vet jo nesten ingeting. hvorfor tror du Seed bank svalberg blei bygd? bryr meg ikke om var dere syns, vi få vente å se Det er ingen kjente planetar lengre frå sola enn Neptun, det største objektet lenger unna enn Neptun er Eris som er nesten 100 AU frå sola. Edit: Skriveleif. Endret 19. november 2009 av HValder Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 T4rdy: Siden jeg må leve opp til signaturen min velger jeg å ikke sitere deg. Om jeg tør spørre, hva slags bevis har de nå? Et par lugubre nettsider? NASA har jo gått ut å sagt at dette kun er tull og det ikke er noe hold i at verden går under i 2012. Etter min mening er det NASA mer troverdig enn en nettside kalt ITpro... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) 2012 er ikke bare en myte, selv om vi alle hørrer rykten "2012". myndighetene i hele verden har bygget undergruver helt siden 1984 da NASA fant en planet som de kalte planet x. den planeten ligger lengre vekke en pluto. mayakalanderen er bare bullshit. Bare se deg rundt de bygger undergrunnsbaser og bunkere overalt for flerre milliarder. HAARP teknologien, New World Order (NWO). http://itpro.no/art/13346.html les den artikkelen, viss du ikke vil lese alt så burde du gå lengre ned på sida og lese lit om HAARP, plant x og mer. viss du ikke bryr deg så slutt å komenter, dere vet jo nesten ingeting. hvorfor tror du Seed bank svalberg blei bygd? bryr meg ikke om var dere syns, vi få vente å se Det er ingen kjente planetar lengre frå sola enn Jupiter, det største objektet lenger unna enn Jupiter er Eris som er nesten 100 AU frå sola. WTF har noen sprengt neptun og uranus Edit, og saturen Endret 19. november 2009 av Gunfreak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå