taKenzZz Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hei! Eg skal byrja på NTNU straks og ser derfor etter ein dugeleg laptop til ein grei pris. Han bør helst ha 4 GB minne og 300+ GB harddisk. Finst det noko slikt til rundt 6-7000 KR? Mvh Ragnar Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Med mindre du kjører 64-bit OS utnytter ikke PCen mer en 2 gig med ram per applikasjon(og det i bakgrunnen bruker ikke nok til å utnyte noe spesielt over 2 gig). Dog da jeg skaffa PC i fjor skaffa jeg meg >neste denne, forskjellen var at min hadde Turion kjerne i stede for Athlon. Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Det er vel ikke 64 bit os han spør om her er jo sant det du sier, men det er jo ganske vanlig at lapper med 4 gig minne som blir levert med opperativ system leveres med 64bit os eller? Lenke til kommentar
Gunnar323 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hei! Eg skal byrja på NTNU straks og ser derfor etter ein dugeleg laptop til ein grei pris. Han bør helst ha 4 GB minne og 300+ GB harddisk. Finst det noko slikt til rundt 6-7000 KR? Mvh Ragnar Jeg tror du vil finne mange interesange pc'er på www.komplett.no Jeg tror denne ville passet ganske bra: Komplett bærbar Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:...:36159;r:kelkoo Acer 4810 Timeline. Vurderer denne veldig sterkt selv for tiden. Oppfyller dine krav, den har 4GB RAM og 500GB harddisk. Det som virkelig er fordelen med denne (og andre i Timeline-serien) er at det er garantert minst 8 timer batteritid, som utvilsomt vil komme godt med hvis man er student og på farten. OBS: Denne PC'en har også en lillebror som selges med en annen type prosessor for omtrent en tusenlapp mindre. Forskjellen her er at prosessoren er enkjernet, imotsetning til storebror som har to. Utifra det jeg har lest her på forumet og andre steder, så har denne enkjernede prosessoren problemer med avspilling av for eksempel Youtube HD og kan svikte når man multitasker flere programmer (noe man sikkert kommer til å gjøre på et teknoligistudie på NTNU). Den tokjernede "storebroren" har ikke disse problemene, så vær obs på at du kjøper den, og ikke "lillebror" Forøvrig har forumkollega Agentspoon skrevet en knakende god brukeranmeldelse for 13,3-tommers-utgaven (som er stort sett identisk, men uten DVD-stasjon) her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1137607 Lykke til videre, si ifra om du finner noe som passer eller er bedre! Endret 2. august 2009 av Hawko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå