564215 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Min bror på 15 år har nå endelig fått lyst til å starte med styrketrening/vektløfting. Men så har jeg hørt snakk om at hvis man starter med vektløfting i for ung alder kan det hindre vekst og utvikling. Ligger det noe i dette? Er det en dårlig ide at han begynner med dette. Imo er han ganske tynn og har tydelig utrente muskler, et resultat av å ha sittet på pcen ved en hver anledning og minimalt med mat. Men nå har han bestemt seg for å gjøre en forandring på dette, derfor håper jeg for all del at han ikke er for ung. Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 15 år er en glimrende alder å starte styrketrening i. Få teknikken til å sitte 100% i alle øvelser. Ikke tren en øvelse hvis du får smerter i ledd/sener ved bevegelse. Rikelig med hvile, forstår at han er flink til det. Sunn og riktig mengde mat. Treningsprogram som er bra satt opp. Hvis broren din klarer det så kan han fint begynne å trene som 12-13 åring ville jeg sagt. Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvis din bror er en person som nesten aldri har drevet med fysisk aktivitet først, vil jeg anbefale at han begynner å trene styrke med sin egen kroppsvekt før han begynner med vekter. Det er styrketrening i ung alder med vekter som kan hindre vekst og gjøre mer skade enn nytte. Styrketrening med sin egen kroppsvekt tar ingen skade av Lenke til kommentar
564215 Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Han har tidligere vært med på fotball og var blandt de beste i laget. Men det måtte han gi opp da han fikk slatters i kneet i en 2-3års tid. Han har vært lite aktiv siden det. Han er nok sterk i forhold til sin egen vekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå