TGB Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Hadde noe gammelt materiale liggende som var tiltenkt HDR, 9 eksponeringer på ISO200. Utstyr: D3, 24-70mm f/2.8 og stativ åpentbart. Synes ikke bildet i seg selv er veldig sprekt, ønsker i hovedsak tilbakemelding på HDR delen, da dette ikke er noe jeg er veldig flink på. Edit: Etter å ha sett på EXIF data fant jeg ut at objektiv benyttet var 24-70mm f/2.8@29mm, blender 7.1 og ISO200. Endret 1. august 2009 av TGB Lenke til kommentar
boos Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Det var ganske blått... boos Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Litt vel blått ja, og rosa fra lyset inne. Litt trangt på venstre side av hytta, men skal ikke si for mye da det virker intensjonelt for hva annet som befinner seg i den retningen og det gir navnet på hytta en fin plass i 3-delings feltet. Skulle likt å se litt leking med hvitbalansen for å kvitte den med blåfargen, og endring av lyset inne i hytta. ellers et veldig fint nattfoto Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Har ikke forsøkt meg på HDR selv, så jeg skal ikke påstå meg å være noen ekspert på området akkurat. Hytta er kanskje en tanke "in-your-face", kan du forsøke en variant der effekten er tonet ned litt for sammenlikningens skyld? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Ahhh.. tydeligvis jeg som lastet opp feil utgave (prøvde meg på noe kreativt tidligere som ikke fungerte). Lenke til kommentar
myrk Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Likte den siste versjonen mye bedre. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hytta ble i hvert fall bedre, men himmelen er litt snål da... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Hytta ble i hvert fall bedre, men himmelen er litt snål da... Vet, men blir grå når det er midt om natten... bildet er tatt på sommeren og høyt oppe (over 1000 meter), så horisonten ble ikke mørk, men himmelen over var tilnærmet svart. Jeg skal eksperimentere litt mer med HDR fremover, har sett at trikset er å ikke overdrive slik at bildene bærer preg av å ha vært malt. Takker forøvrig for tilbakmelding Endret 2. august 2009 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå