Gå til innhold

Oppsett av "Remote Desktop"?

Anbefalte innlegg

Har to Acer bærbare maskiner. En med Vista Home Premium og en med Win 7.

Win 7 maskinen brukes som media pc til tv og stereoanl. Det jeg kunne tenke meg var å bruke "remote desktop" slik at jeg kan styre win 7 mask. fra Vista-mask. 

Har prøvd en del forskjellige ting og lest litt rundt men jeg klarer ikke å få koblet det opp. Kan noen lage en guide til meg eller fortelle meg hva jeg må gjøre og huske på? 

Edit: Kan bruke Teamviewer men tenkte remote desktop var raskere og muligens kunne gå trådløst direkte mellom maskinene og ikke via web.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjertelig takk. Eneste jeg ikke hadde gjort var å opprette passord på maskinen jeg skulle logge inn på. Egentlig innlysende at det må være passord på brukerkontoen ja. 

Edit: Går det via internett eller direkte via wlan? Dumt spørsmål kanskje, men man lærer ikke uten å spørre.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Det er enkelt å få til på et lokalt nettverk. Når du gjør dette mellom to maskiner i heimen så har det ingen betydning om du er koblet til internett eller ikke.

Hvis du skal inn på en PC uten på nettet så kan det bli litt vanskeligere, det er der kapittelet "Configure Your Router" kommer inn. Det må gjøres på begge sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...