Trainman Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Har to Acer bærbare maskiner. En med Vista Home Premium og en med Win 7. Win 7 maskinen brukes som media pc til tv og stereoanl. Det jeg kunne tenke meg var å bruke "remote desktop" slik at jeg kan styre win 7 mask. fra Vista-mask. Har prøvd en del forskjellige ting og lest litt rundt men jeg klarer ikke å få koblet det opp. Kan noen lage en guide til meg eller fortelle meg hva jeg må gjøre og huske på? Edit: Kan bruke Teamviewer men tenkte remote desktop var raskere og muligens kunne gå trådløst direkte mellom maskinene og ikke via web. Endret 1. august 2009 av Trainman Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Logger du på PC med passord? Tror ikke det fungerer uten. Her er en guide: http://www.jakeludington.com/ask_jake/2005...ection_rdc.html Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Hjertelig takk. Eneste jeg ikke hadde gjort var å opprette passord på maskinen jeg skulle logge inn på. Egentlig innlysende at det må være passord på brukerkontoen ja. Edit: Går det via internett eller direkte via wlan? Dumt spørsmål kanskje, men man lærer ikke uten å spørre. Endret 1. august 2009 av Trainman Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Det er enkelt å få til på et lokalt nettverk. Når du gjør dette mellom to maskiner i heimen så har det ingen betydning om du er koblet til internett eller ikke. Hvis du skal inn på en PC uten på nettet så kan det bli litt vanskeligere, det er der kapittelet "Configure Your Router" kommer inn. Det må gjøres på begge sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå