Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kjøp av hybridsykkel

jaadd

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å gå til innkjøp av ny sykkel (hybrid). Bruksområdet skal være asfalt stort sett, men ønsker også muligheter for å kunne sykle på lette grusstier o.l.

- Den skal også brukes på vinteren, så mulighet for greie piggdekk må også være tilstede.

- Når det gjelder bremser er jeg litt usikker, men jeg har hørt at skivebremser fungerer best på vinteren?

- Om det skal være dempegaffel må den være låsbar

- Vekten bryr jeg meg lite om. Jeg foretrekker heller en robust sykkel som veier et par kg mer

- Sykkelen skal brukes året rundt, flere dager i uka, både til treningsturer og til/fra jobb/skole

- Smertegrense for pris er 6.000,- (eks. vinterdekk), helst litt under

Er det noen som klarer å komme med noen gode forslag i henhold til preferansene mine? Jeg klarer fint å vente til høsten for gode tilbud, og kjøper gjerne fjorårsmodeller. På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.bikeshop.no/aspx/produkter.aspx...xt=Hybridsykler

her er det flere sykler i klassen under 6000.

Anbefaler deg å ta en tur til ulike sportsbutikker i ditt nærmiljø for å teste ulike hybridsykler.

det hender det varierer en del fra merke til merke hvordan sykkelen er.

Anbefaler merket : Specialized eller Gekko.

Gekko er det bare Anton Sport som selger, da det er deres eget merke. hvilken prisklasse deres sykler ligger i vet jeg ikke, men ut fra erfaring så vet jeg at du får det du betaler for på gekko syklene.

Endret av Gloryhoundz
Lenke til kommentar

zero problemo hehe

Nakamura er jo et bra merke, men jeg kan ikke uttale meg om dette da jeg adlri har syklet på en nakamura sykkel. Gekko har jeg syklet på i noen år, å endelig etter å ha testet flere merker så har jeg endelig funnet merke jeg trives med.

så jeg vil anbefale Gekko på det høyeste, syklene er i veldig god kvalitet å utstyret som sitter på FIRM STR generelt bra i den klassen. Firmen vil jeg tro at du kommer deg til / fra jobb å tilogmed en tur i skogen om det skulle være ønskelig. evt bare kjøpe ny dekk ( koster fra 200 og oppover ) så har du både hybrid og terreng når det skulle trenges. Jeg ville unngåt de verste kuperingene da FIRM ikke har demper.

alt i alt, Firm anbefales fra meg, anbefaler å dra å kjenne / prøve sykkelen (e) du har plukket ut, for å være helt sikker på hva du kjøper. om du vil ha demper så må du opp på Gekko Firm MTN som er den samme som den hybriden du har sett, bare med dempere.

lykke til

mvh Gloryhoundz aka Snorre

Endret av Gloryhoundz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...