Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Liker veldig godt det siste forslaget av det siste bildet. Altså det uten tråd og sånn. Stilig at man kan til og med ser "prikken" i øyet til snegelen, samtidig som det er så mye som er ute av fokus. Du er ganske dyktig, minner meg på at jeg må få ut fingen og ordne noen bilder til min egen junifest. Endret 15. august 2009 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Liker veldig godt det siste forslaget av det siste bildet. Altså det uten tråd og sånn. Stilig at man kan til og med ser "prikken" i øyet til snegelen, samtidig som det er så mye som er ute av fokus. Du er ganske dyktig, minner meg på at jeg må få ut fingen og ordne noen bilder til min egen junifest. Tusen takk:-) Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 15 august: Dagens bilde er av et...FLUELIK, men jeg har en god forklaring. For å få navnet på de gule blomstene til det første bildet mitt i denne augustfesten sendte jeg e-post til Botanisk hage ved Universitetet i Bergen. Jeg fikk svar samme dag og kommentaren: "FOR ett fantastisk bilde!!!! Jeg takket høflig for kjapt svar og la inn linken til hjemmesiden min. Noen dager senere fikk jeg e-post fra Billedkunsner Anne Knutsen som hadde vært i kontakt med Botanisk hage av helt andre grunner. Hun hadde fått linken til hjemmesiden og e-postadressen min og var blitt mektig imponert over bildene mine Hun lurte på om jeg kunne hjelpe henne med et prosjekt som skulle stilles ut under Vossajazzen til neste år. Temaet skulle gå i fluer og Soldogg. Jeg sa selvfølgelig ja og har i dag knipset døde fluer og høyst levende Soldoggplanter. Skal bli spennende å se hva det blir ut av dette..... D300 - 105mm + 25mm mellomring. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Er det sånn fluer ser ut... Fascinerende! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Gratulerer, Petteram...det er en jobb du takler greit ja!. (Noen av mine blomster-intim-macro kommer forresten i Norsk Hagetidend, fikk en forespørsel derfra for en stund siden) RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 15 august:Dagens bilde er av et...FLUELIK, men jeg har en god forklaring. D300 - 105mm + 25mm mellomring. Jøss fikk du til å bruke mellomring på den 105, jeg har et sett, kanskje det går på Sigma'n også...men det er vanskelig det. RandiA Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 wow.. kult. Det klart beste fluebildet jeg har sett. Den var skikkelig stygg den flua. 14. august var også stilig, om jeg bikker på hodet og ser på det så får jeg sånn fin følelse av en skapning på vei inn i noe spennende ukjent. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Tusen takk alle sammen. Har vært moro så langt. Har mottatt Epson printeren nå så det blir litt testing de neste dagene:-) Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Gratulerer med oppdrag, Petteram! Dagens må være den største forstørrelsen jeg har sett av en flue noen gang! En del mellomringer i sving her formoder jeg? Nydelig komposisjon forresten! Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Takk for det Arnold:-) Tror jeg kan komme enda nærmere hvis jeg stacker alle ringene på samtidig. Noe jeg burde teste ut på søndag kanskje....? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ah, jeg så ikke at du hadde skrevet "25 mm mellomring" under bildet... Trodde egentlig du hadde brukt flere. Har du croppet noe særlig? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Ah, jeg så ikke at du hadde skrevet "25 mm mellomring" under bildet... Trodde egentlig du hadde brukt flere. Har du croppet noe særlig? Litt....legger ved ucroppet for sammenligningens skyld: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hvor store blir egentlig filene dine når du har croppet ferdig? Synes de minsker så fort jeg, kan gå fra 17MB til 1MB... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Skarp og fin flue! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Jo stygger fluene er, des bedre blir bildet. Edit: oversatt til fotografer: Jo døere en flue er, des roligere ligger den når bildet skal taes. Endret 15. august 2009 av Inc Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Hvor store blir egentlig filene dine når du har croppet ferdig? Synes de minsker så fort jeg, kan gå fra 17MB til 1MB... Hvis du skyter i Raw ja, men det har jeg aldri gjort :!: Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) 16 august: Dagens bug.... Endret 16. august 2009 av Petteram Lenke til kommentar
bkftcf Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 13 august: Det har vært en lang dag, men vi fikk endelig vår nye bil Etter 2 måneders venting var den endelig klar for henting. Så dagens bilde sier seg selv. (bare synd solen var gått ned) Slitan, Petter! Tipper fruen nå er fornøyd! Bjarte --- akkurat tilbake fra helgens guttetur over Rallarvegen. Derfor så stille fra meg i helgen Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 13 august: Det har vært en lang dag, men vi fikk endelig vår nye bil Etter 2 måneders venting var den endelig klar for henting. Så dagens bilde sier seg selv. (bare synd solen var gått ned) Slitan, Petter! Tipper fruen nå er fornøyd! Bjarte --- akkurat tilbake fra helgens guttetur over Rallarvegen. Derfor så stille fra meg i helgen Takk for det Bjarte:-) Fruen er i København så jeg får testet den alene. Ble det noe foto på rallarvegen da..? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nydelig flue og levende insekt - fine saker, Petteram! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå