Petteram Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Bruker: petteram Utfordring: Fastoptikk Deltagernivå: Pingle Utstyr: D80/D300 - 28, 50 og 105mm Stiller fremdeles i dimlingklassen da daglige fototurer ikke lar seg gjøre. Litt macro blir det jo, men skal prøve å rive meg løs til litt andre ting også:-) Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 2 August: En heller dårlig dag for foto. slapp og trøtt og ikke særlig motivert:-( Tok en tur i den Japanske hagen på Arboretet og knipset litt. Her er i hvertfall en blomst til Randi:-) Kanskje du vet hva den heter også....? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Stilig blomst! I en ideel verden ville jeg klipt bort den nederste, men om dette er planter som møysommelig blir passet på bør en vel ligge unna slikt. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Arboretet ja, den hagen hadde jeg nesten glemt. Flott bildet. Stativ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Fin stemning - og så skarpe! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Det var jo veldig vellykket, Petteram...tror nesten det er Rudbeckia laciniata,( Gjerdesolhatt) jeg, mine har ikke sprunget ut enda.( Hvis det er den høye sorten, kalles de populært til og med "Kyss-meg-over-gjerdet" RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Det var jo veldig vellykket, Petteram...tror nesten det er Rudbeckia laciniata,( Gjerdesolhatt) jeg, mine har ikke sprunget ut enda.( Hvis det er den høye sorten, kalles de populært til og med "Kyss-meg-over-gjerdet" RandiA Tror ikke dette er gjerdesolhatt Rudbeckia laciniata. Den har ikke så få og smale kronblader. Enig i at den nederste blomsten skulle vært fjernet, men slikt gjør man jo ikke i en botanisk hage. Fint å se blomsterbilder av flere fotografer. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Stilig blomst! I en ideel verden ville jeg klipt bort den nederste, men om dette er planter som møysommelig blir passet på bør en vel ligge unna slikt. Hadde vel blitt lynsjet hvis jeg prøvde på noe sånt:-) Arboretet ja, den hagen hadde jeg nesten glemt. Flott bildet. Stativ? Ikke stativ nei, 1/2000sek...blir skarpt da:-) Tror ikke dette er gjerdesolhatt Rudbeckia laciniata. Den har ikke så få og smale kronblader. Fikk ikke med meg navnet, men de var ganske store, nesten som solsikker. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Flott blomsterbilde, fin skarphet samtidig som du har dus bakgrunn - stilig! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Jeg syns også dette var flott. Jeg er ikke enig i at den nederste blomsten ikke skulle vært der. Da tror jeg at jeg hadde fått fokus på at den nest nederste er litt mer rufsete enn de andre. Når den fjerde er med så gjør det ikke noe. Men kanskje den ikke skulle vært kuttet nede. Jeg syns det er pent som det er, men om man skulle tenke seg det annerledes. Endret 2. august 2009 av pybalto Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Enig med pybalto her, den nederste blomsten må være med synes jeg..blir altfor strigent hvis den blir fjernet. RandiA Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Likte motivet,skarpheten/uskarpheten og fargemetningen,synes ikke du skal fjerne eller legge til noe som helst. Står for seg selv,good work!!! Lenke til kommentar
bkftcf Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 2 August: En heller dårlig dag for foto. slapp og trøtt og ikke særlig motivert:-( Tok en tur i den Japanske hagen på Arboretet og knipset litt. Her er i hvertfall en blomst til Randi:-) Kanskje du vet hva den heter også....? Stilig, Petter! Flotte farger og glimrende bruk av dof! Tipper det er mange macro-muligheter på Aboretet! Lenge siden jeg har vært der. Aner ikke hva blomsten heter. Jeg pleier å kalle dem alle for.....'blomster'. Funker for meg! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Nydelig! Liker det, og fargene.. Husk å ikke skarpe opp for mye.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Nydelig! Liker det, og fargene.. Husk å ikke skarpe opp for mye.. Fint å bli minnet om det ja...noe i hvert fall jeg sliter med... RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Nydelig! Liker det, og fargene.. Husk å ikke skarpe opp for mye.. Fint å bli minnet om det ja...noe i hvert fall jeg sliter med... RandiA Minimalt oppskarpet dette:-) Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Takk for fine kommentarer alle sammen:-) 3 august: I dag ble det macro. Lusket litt oppe i åsen og kom over denne karen i full jobb: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 I dag ble det macro. Lusket litt oppe i åsen og kom over denne karen i full jobb: Fin dame! Nydelig og skarpt - spot on eksponering! Exif? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Takk for fine kommentarer alle sammen:-)3 august: I dag ble det macro. Lusket litt oppe i åsen og kom over denne karen i full jobb: Du kan det der nå ja, Petteram...lurer på om det er noe nytt objektiv jeg må kjøpe meg jeg ...eller...det hjelper vel ikke stort.RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Takker så mye.-) Lurer på om jeg skal bytte det. Fikk noen fine skudd av noen øyenstikkere..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå