Gå til innhold

Augustfest 2009 - petteram - fastoptikk

Anbefalte innlegg

Bruker: petteram

Utfordring: Fastoptikk

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: D80/D300 - 28, 50 og 105mm

Stiller fremdeles i dimlingklassen da daglige fototurer ikke lar seg gjøre.

Litt macro blir det jo, men skal prøve å rive meg løs til litt andre ting også:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var jo veldig vellykket, Petteram...tror nesten det er Rudbeckia laciniata,( Gjerdesolhatt) jeg, mine har ikke sprunget ut enda.( Hvis det er den høye sorten, kalles de populært til og med "Kyss-meg-over-gjerdet" :):yes:

RandiA

Tror ikke dette er gjerdesolhatt Rudbeckia laciniata. Den har ikke så få og smale kronblader.

Enig i at den nederste blomsten skulle vært fjernet, men slikt gjør man jo ikke i en botanisk hage. Fint å se blomsterbilder av flere fotografer.

Lenke til kommentar
Stilig blomst! I en ideel verden ville jeg klipt bort den nederste, men om dette er planter som møysommelig blir passet på bør en vel ligge unna slikt. :)

Hadde vel blitt lynsjet hvis jeg prøvde på noe sånt:-)

Arboretet ja, den hagen hadde jeg nesten glemt. Flott bildet. Stativ?

Ikke stativ nei, 1/2000sek...blir skarpt da:-)

Tror ikke dette er gjerdesolhatt Rudbeckia laciniata. Den har ikke så få og smale kronblader.

Fikk ikke med meg navnet, men de var ganske store, nesten som solsikker.

Lenke til kommentar

Jeg syns også dette var flott. Jeg er ikke enig i at den nederste blomsten ikke skulle vært der. Da tror jeg at jeg hadde fått fokus på at den nest nederste er litt mer rufsete enn de andre. Når den fjerde er med så gjør det ikke noe. Men kanskje den ikke skulle vært kuttet nede. Jeg syns det er pent som det er, men om man skulle tenke seg det annerledes.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
2 August:

En heller dårlig dag for foto. slapp og trøtt og ikke særlig motivert:-(

Tok en tur i den Japanske hagen på Arboretet og knipset litt.

Her er i hvertfall en blomst til Randi:-) Kanskje du vet hva den heter også....?

post-10097-1249224559_thumb.jpg

Stilig, Petter! Flotte farger og glimrende bruk av dof! Tipper det er mange macro-muligheter på Aboretet! Lenge siden jeg har vært der.

Aner ikke hva blomsten heter. Jeg pleier å kalle dem alle for.....'blomster'. Funker for meg! :cool:

Lenke til kommentar
Takk for fine kommentarer alle sammen:-)

3 august:

I dag ble det macro. Lusket litt oppe i åsen og kom over denne karen i full jobb:

Du kan det der nå ja, Petteram...lurer på om det er noe nytt objektiv jeg må kjøpe meg jeg :hmm: ...eller...det hjelper vel ikke stort.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...