Gjest Håkon_16 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Er en jente på jobben som er 18 år (jeg er 16 og gutt) som er veldig frekk med meg. Dette er litt irriterende, men det som er mest irriterende er at jeg ikke greier å være frekk tilbake og da taper "diskusjonen" hele tiden, særlig kjedelig når det skjer forran kunder. Tips til hvordan jeg kan bli mer frekk mot henne og få inn noen gode burns? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Åssen frekk da? Type: " DU ER STØGG" frekk? Lenke til kommentar
Gjest Håkon_trådstarter Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Det også, men vil liksom burne henne skikkelig og vinne kranglingen hele tiden. Hun er super frekk og da må jeg være frekk tilbake. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Det handler mest om hvordan du fremfører fornærmelsene. Hvis du gjør det på en måte der du viser at du VET du er så utrolig mye bedre enn henne, og gjør det bedre enn henne, vil du "vinne." "Du er stygg." *se seg usikkert rundt etter respons* ^funker ekstremt dårlig Lenke til kommentar
Gjest Håkon_trådstarter Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Newklear: Skjønner godt hva du mener og jeg har store problemer med fremførelsen. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Vær rolig, kald og ikke bry deg. Sier hun noe stygt eller noe, så bare si "åja" og ikke vis at det hun sier har noe effekt. Da skal du se at hun blir fortvilet Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hogg tak på den første impulsen og drep, nettopp fordi _denne_ gangen så fortjener virkelig vedkommende det! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Er det snakk om og være frekk for og såre eller er det mer en greie mellom dere to at dere prøver og burne hverandre til den ene går tom for burns? Hvis det er snakk om og burne så er det nesten bare noe du må komme på der og da. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Frekkhet med stil er å finne andres svake sider og så bruke ironi til å avkle disse sidene. Dog, hvis hun gjør dette foran kunder og jeg hadde vært sjef hadde jeg kjølhalt henne. Tror jeg hadde sprekt av sinne. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Vanskelig å si uten en spesiell sitiuasjon, men jeg ser for meg hu: ikke gjør det sånn din dust bla bla bla.. du: hold nå for faen kjeft din jævla ubrukelige drittkjerring, jeg vet da vel hvordan jeg skal gjøre jobben min. stikk å gjør din egen jobb heller du... snu ryggen til å fortsette med det du holdt på med. Hvis ho da sier no, så bare løfter du en hånd mot henne og viser at du ikke er interessert i å høre på henne. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Care eller Ok er kjempefint for å stoppe en hver samtale eller nøytralisere fornærmelser. Tonefallet bør være så likegyldig som mulig. "Fy faen ass, nesa di ser ut som en drue" "ok." Fortsett deretter med hva enn du gjorde som om det eneste som nettopp skjedde var at en retard nettopp sa hei til deg. Å hisse seg opp fungerer sjelden. Når man plager andre er man gjerne ute etter å få en reaksjon og får man det stopper man ofte ikke. Å slå tilbake med en smartere bemerking føles alltid deilig, men når du feiler her er det iallefall morsomt for den som "angrep". Da får man bekreftet at man er mer utspekulert enn offeret. Det tryggeste er som oftest, ok eller care. Ja jeg er litt farga av leetspeak på carebiten. Dessuten vil du selv kjenne at det er vanskelig å hisse seg opp ovenfor vedkommende når du svarer slik, og i lengden bør fornærmelsene stoppe. Fortsetter hun enda mer og du svarer bare ok hvergang vil hun tilslutt se relativt dum ut. Endret 1. august 2009 av Ant1 Lenke til kommentar
LoopyUrchin Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Ohhh, talk to da hand sista! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 hu: ikke gjør det sånn din dust bla bla bla..du: hold nå for faen kjeft din jævla ubrukelige drittkjerring, jeg vet da vel hvordan jeg skal gjøre jobben min. stikk å gjør din egen jobb heller du... Funker nok heller dårlig. Dette blir bare mer fiendtlighet pluss at hun nå kan være bombesikker på at fornærmelsen traff. Et bedre svar hadde vært. "hysj du nå. jeg gjør som jeg vil. Har du ikke ei kasse å passe på?" For da sier du først "careface", før det deretter blir DU som sjefer over HENNE. Hun vil jo vise at hun har mer kontroll enn deg, men så bare forteller du henne hva hun bør gjøre og hun står igjen og føler seg som en dobbeltmoralist. Ikke kan hun bli sint heller, for du er jo rolig og fullstendig uaffektert. Det ville jeg gjort. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Vær rolig, kald og ikke bry deg. Sier hun noe stygt eller noe, så bare si "åja" og ikke vis at det hun sier har noe effekt. Da skal du se at hun blir fortvilet Han snakker av lang erfaring Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Haha, takk takk, MadsFN har mer eller mindre vært min test kanin Lenke til kommentar
holar Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Ikke greit når de er frekke. Det å ikke reagere er forsåvidt greit nok, men ikke helt tilfredstillende. Siden dette er noe som har gjentatt seg flere ganger, så regner jeg også med at ho har nogenlunde det samme ho gjør i forskjellige situasjoner. Prøv å tenke gjennom hvordan du vil reagere på forhånd... Finn egnede svar, ikke bare med ord, men også kroppspråk. F.eks når ho er frekk og legger seg opp i noe (forutsatt at du gjør det korrekt), så kom med en kort kommentar om at: "Jeg skjønner at du er usikker på hva som er rett, men burde ikke du gjøre jobben din" "På seg selv kjenner en andre, skjønner jeg" "Kansje du burde gjøre jobben din i steden for å forstyrre kunden?" Det viktigste er at du faktisk gjør jobben korrekt, slik at ho ikke kan ta deg på faktafeil.. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Min regel og tips til dere; Jeg bruker frekkhed som en form for humor. Jeg finner noe personelig og tuller med. Skal skrive ned noen tips mens jeg er at it. Attitude: For meg er dette det viktigste. La meg gi deg ett eksempel på hvordan du ikke gjør det: Person: Du er så dum Du: Merkelig, jeg visste ikke at aper kunne snakke. Dårlig eksempel, men du ser hva jeg gjorde. Jeg brukte hjernen litt mer så det låter smartere og smidigere. Vær kald og ha en del energi i stemmen, hvis med kroppen at du virkelig filosoferer over dette. Dette gir folk det budskapet om at du er kul, selvsikker, smart og humoristisk. Nå skal jeg vise deg hvordan du ikke gjør det: Person: Du er så dum Du: Hold kjeften din forbanna dritt, du er dum du! Det gir ett budskap om at du er teit, barnslig og har liten lunte. Du oppnår ingen respekt med det budskapet. En annen ting er selvironi. Ler du av det de sier så blir de fortvilte. Da finner de ut at ingenting virker på deg, mens du fornærmer dem smart tilbake. Hvis du vil sprite det hele litt opp, bruk sitat eller aksent. Eksempel Person: Du er dum Du: Dum? THIS IS *insert ord* Vær kreativ. Nå mitt siste og viktigste poeng, ikke vær sårende. For meg så er det ikke om og trykke andre ned eller såre, tvert imot er det og tulle. En spøk om kameraten din i guttegjengen slår alltid godt an. Gjør det med alt og alle, da blir folk vandt med det og tar det ikke nær seg. Husk og ikke angrip, dvs hvis det er en som sliter med vekten så sier du ikke akkurat en vits om det. Du må være sikker på personene og vite hva som sårer dem. Husk også at hvis noen tror de er alt for kule, gjekk dem ned noen hakk. Dette har gjort det slik at jeg kan tulle med alle, samtidig jeg er venner med dem. Jeg kan si hva jeg vil og folk tar meg seriøst, hvis ikke det jeg sier er for dumt ofc. Noen småhint, spørsmål om en ting, fyr løs Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Oppfordringer til voldtekt og andre usakligheter er slettet og har ingenting i tråden eller på forumet forøvrig å gjøre. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Glis og le av henne imens du går vekk med et blikk som sier "Satan du er tragisk...Haha". Fungerer fett. Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Frekkhet med stil er å finne andres svake sider og så bruke ironi til å avkle disse sidene.Dog, hvis hun gjør dette foran kunder og jeg hadde vært sjef hadde jeg kjølhalt henne. Tror jeg hadde sprekt av sinne. Glis og le av henne imens du går vekk med et blikk som sier "Satan du er tragisk...Haha". Fungerer fett. Slenger meg på disse jeg, det er frekkhet med stil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå