@lf Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 jeg tolker eksempelet 3 til Spook hvor han skal finne ut størrelsen på mellomringen dithen at 1=(x+IF)/F. Hvordan blir utrykket seendes ut når x'en er på venstre side av likhetstegnet? Det må vel være 1=(x+IF)/B du mener? Hvis du snur denne formelen får du: X=(1xB)-IF Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Det må vel være 1=(x+IF)/B du mener? Hvis du snur denne formelen får du: X=(1xB)-IF var nok en leif fra min side. takk for hjelpen. edit: oppdatert regnearket i post 14. Endret 5. august 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Men... Bruk av en 36mm-mellomring på et 50mm-objektiv vil ikke være anvendig, da man ikke kommer nært nok til at noe blir i fokus.En sannhet med visse modifikasjoner. Jeg har et bilde i sist oktoberfest tatt med en vanlig 50mm og 36mm mellomring. Ikke noe problem med å få fokus (men akkurat her lot jeg veldig lite av motivet være i fokus). Men det skal ikke påstås at det er en særlig anvendelig kombinasjon. Endret 6. august 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
qdos Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Virker som om Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di 1:1 Macro ikke har vært nevnt i tråden enda. Kan være verdt å se på. Prisen var noen hundrelapper høyere enn vanlig nå, ligger vanligvis på ca. 3250,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå