Mydog Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hei har akkurat byttet CPU og alt ser bra ut i Vista men jeg får ikke frem to av kjernene i f.eks. Real Temp og Prime95. CPU-Z og Device manager har rett CPU. Må jeg installere Vista på nytt eller er det en fille ting å fikse i Vista? Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 kan være at HT (hypertreading) ikke er aktivert i bios... Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 kan være at HT (hypertreading) ikke er aktivert i bios... Tror ikke det, HK er et Asus Maximus Extreme finner ikke noe HT i bios på det. Har oppdatert bios etter bytte av CPU og ny cpu har rett beskrivelse der. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Q9650 støtter uansett ikke HT. Du må bruke den prime versjonen som støtter Quad core....Mersenne.. Sikker på at du har en ny versjon av Real temp? Nei, du må ikke legge inn Vista igjen om du kun bytter prosessor. Ville bare ignorert dette. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Q9650 støtter uansett ikke HT. Du må bruke den prime versjonen som støtter Quad core....Mersenne.. Sikker på at du har en ny versjon av Real temp? Nei, du må ikke legge inn Vista igjen om du kun bytter prosessor. Ville bare ignorert dette. Det er den jeg har. Ja tror det 2.90 Får kun 2 kjerner i coretemp og OCCT også. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 hva med å sjekke taskmanager? er det fire grafer der? Evt last ned CPU-z og gi oss et screenshot. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Kun 2 grafer i taskmanger desverre. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Gå til start -> søk opp msconfig -> boot -> advanced options, er det satt en begrensning på "Number of processors" der? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Gå til start -> søk opp msconfig -> boot -> advanced options, er det satt en begrensning på "Number of processors" der? Takker Wheelman den satt jeg å lette etter i mange timer, kunne bare ikke komme på hvor det var jeg satt Vista til å bruke 2 kjerner ved oppstart. Alt er nå i orden, 4 kjerner vises. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå