ShadowViper Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) hei. så litt på denne tv for min xbox 360 egner den seg godt til spilling..? og ang scart, får jeg koblet en Scart-S-Video (sånn tv-mottaker (?)) til vanlig Scart inngang? Oj xD glemte linken xD denne? eller eventuelt denne? eller så kan dere komme med forslag til tv-er som egner seg generelt til spilling og litt film i blandt: ) Pris klasse: 4000-5000kr Endret 1. august 2009 av ShadowViper Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 tja, fins det egentlig noen tver som ikke egner seg for spilling? gå for den du! (uansett hvem du så på ) Lenke til kommentar
ShadowViper Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Bump..Bump Edit: fikset xD Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hva med Full-HD? Philips Full-HD 32" Kommer ikke før slutten av August men det er den jeg skal kjøpe vertfall Lenke til kommentar
ShadowViper Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Hva med Full-HD? Philips Full-HD 32" Kommer ikke før slutten av August men det er den jeg skal kjøpe vertfall sikkert dumt spm, men er det stor forskjell mellom full HD og HD-ready/klar? Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Hva med Full-HD? Philips Full-HD 32" Kommer ikke før slutten av August men det er den jeg skal kjøpe vertfall sikkert dumt spm, men er det stor forskjell mellom full HD og HD-ready/klar? Jeg er nok feil person og svare på det, siden jeg har vanlig rør-tv eller hva det nå heter, TV fra 90-Tallet hvertfall. Nok om det. Men HD-Ready er vell 1280x768 å Full-HD er 1980x1080 eller noe slik. Så forskjellene burde være der, men tror kanskje 32" er for liten størrelse på et TV til og se de merkbare forskjellene. Må kanskje mer opp i 40"- 50" for å se forskjell. Men jeg ville uansett valgt den med Full-HD, hvis budsjettet er stort nok. Ellers ville jeg tatt den du linket til. Men valget er ditt, søk litt på Google og slik Endret 1. august 2009 av Mortis747 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Begge TVene har ganske lav oppløsning og relativt høy responstid (8 ms høres ikke så mye ut, men du får dem ned til 2 ms...) Jeg ville heller gått for en med full HD og lav responstid, som den Mortis747 linket til. Den er litt dyr, men innen prisklassen din. Erfaringsmessig vet jeg at det kan være lurt å investere litt mer og få et mye bedre produkt. Edit: Angående scart, jeg tror ikke du får HD på den. Kjøp heller en hdmi-kabel. (så fremt xboksen din støtter det, selvsagt.) Endret 1. august 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
heimnes Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Og støtter ikke den hdmi, så blir det veldig godt bilde med komponent på en tv med den størelsen. Merket ikke forskjellen fra hdmi og komponent på min 32 iallefall. Lenke til kommentar
ShadowViper Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 men bare for å velge en av de 2 jeg har satt opp..hvilken? xD Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Per dags dato kjører de aller fleste spill i 720P (HD-ready), dermed får du ikke utnyttet Full-HD. Det kan tvert i mot gå utover bildekvaliteten da skjermen er nødt til å skalere materialet. På en 32" vil du uansett ikke ha sjans til å se forskjell på HD-ready vs Full-HD med mindre du bruker den som PC-monitor og sitter veldig nært. Du bør heller tenke mer på responstiden, som thecrow77 nevner. Sortnivå er også utrolig viktig i spill, da detaljer i spill ofte er viktige, og kan være vanskelig å få øye på når sortnivået er dårlig. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) skaff deg en Full HD TV hvorfor? ingen tull med overscan/underscan er så enkelt som å si til skjermkortet at du vil kjøre på 1920x1080p 60hz så vil den være akuratt som en vanlig pc skjerm HD Ready TVer har forsjellige oppløsninger, alså de har 1336x768, osv kan være mye tull med det, så mitt svar ta en FullHD skjerm alså 1080p, 1920x1080 Endret 1. august 2009 av wiak Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Per dags dato kjører de aller fleste spill i 720P (HD-ready), dermed får du ikke utnyttet Full-HD. Ja, "per dags dato". Men hvem vet hva hvordan det er om et år eller to? Jeg ville derfor heller ha investert litt mer og vært sikker på å få full HD nå enn å ta sjansen på å ha en tv som ikke støtter det når spillene virkelig begynner å utnytte det. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Per dags dato kjører de aller fleste spill i 720P (HD-ready), dermed får du ikke utnyttet Full-HD. Ja, "per dags dato". Men hvem vet hva hvordan det er om et år eller to? Jeg ville derfor heller ha investert litt mer og vært sikker på å få full HD nå enn å ta sjansen på å ha en tv som ikke støtter det når spillene virkelig begynner å utnytte det. jeg har spilt Red Alert 3, Team Fortress 2, Half-Life 2, Race Driver Grid i 1080p men dette er på en PC med et Radeon HD 4870 skjermkort Det er bra FullHD TVer til runt 7000 kr nå, og alle er like bra til bruk som en PC skjerm, som de er til xbox360/TV/film bruk Endret 2. august 2009 av wiak Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Kjøp deg fullHD. Og vips: TVen er med det fremtidssikret med tanke på oppløsning. Endret 2. august 2009 av Duvebassen Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Per dags dato kjører de aller fleste spill i 720P (HD-ready), dermed får du ikke utnyttet Full-HD. Ja, "per dags dato". Men hvem vet hva hvordan det er om et år eller to? Jeg ville derfor heller ha investert litt mer og vært sikker på å få full HD nå enn å ta sjansen på å ha en tv som ikke støtter det når spillene virkelig begynner å utnytte det. Om et par år ser det sikkert annerledes ut, men jeg ser ikke at trådstarter nevner noe om at han skal bruke TVen som PC-monitor, og da vil han aldri i verden klare å utnytte Full-HD på en 32". Det er rett og slett umulig å se forskjell med mindre han setter seg en halvmeter fra skjermen. Derfor mener jeg at han får en mye bedre skjerm hvis han kjøper en god HD-ready, istedet for en billig Full-HD. Bra bildet er så mye mer enn oppløsning. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg ser poenget ditt, selvsagt. Det jeg mener er at det er lov å tenke fremover, og spillene om et par år kan være langt bedre visuelt enn spillene i dag. Se bare på Resident Evil 5 og Gear of War 2 sammenlignet med launch-spill, for eksempel. En god HD-ready er nok bedre enn en billig Full HD-ready, men hvem har sagt noe om "billig"? Tvert imot har jeg nevnt flere ganger at det kan være lurt å investere litt ekstra for å få bedre kvalitet. Og ja, selvsagt er bra bildet mer enn oppløsning, men hvorfor ikke gå for bra bilde og bra oppløsning? Jeg er et geni. Bare innrøm det. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Hehe. Ser at det kan virke som at jeg er imot full-HD, noe jeg selvsagt ikke er. Tok mest utgangspunkt i at pristaket til trådstarter er 5000,- og at han ser ut til å sikte seg inn på 32", og der står jeg fortsatt på at full-HD er bortkastet til vanlig TV-bruk. Og bare for å ta eksempelet ditt angående Gears of War 2. Gears of War kjører 1080P, mens Gears of War 2 kjører 720P, likevel er Gears 2 overlegent grafisk sett, noe som også understreker hvor mye annet som teller inn på grafikken. Endret 2. august 2009 av Anti LFC Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) brukt plasma kunne kanskje også vært greit med tanke på kvalitet. da slike billige lcd skjermer har en tendens til clouding. (opplyst i oppe, nerkant) edit: ser også at du nevner 5000 som max, da får du faktisk nesten en ny panasonic 42" plasma for den prisen. Anbefales veldig for spilling! Endret 3. august 2009 av 530XD Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Og bare for å ta eksempelet ditt angående Gears of War 2. Gears of War kjører 1080P, mens Gears of War 2 kjører 720P, likevel er Gears 2 overlegent grafisk sett, noe som også understreker hvor mye annet som teller inn på grafikken. Rart. Mitt Gears of war 1 kjører i hvert fall bare 1080i... Hihi:) Endret 3. august 2009 av Duvebassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå