Mats Danielsen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hei, jeg bruker Servage som min webhotell leverandør og får ikke til å sende mail ved bruk av mail() funksjonen. Se her er aktuell kode. NB: $email variabelen er ikke tom og inneholder en gyldig e-mail adresse. $subject = 'Mottatt billett reservasjon!'; $message = ' <html> <head> <title>Mottatt billett reservasjon for '.$row['tittel'].'!</title> </head> <body> <p>Din billett med ID <b>'.$billettid.'</b> er nå registrert i vårt system. <br /> For å betale, bruk en av følgende metoder:!<br /><br /> <b>Kontant:</b><br /> <p>Betal kontant til en i crewet ('.$row['leder'].').</p><br /> <b>Bank overføring (ANBEFALES!):</b><br /> <p>Overfør '.$row['pris'].' kroner til kontonummer 3201 42 15432 og legg til en melding som det står "'.$navn.', '.$billettid.'".</p><br /> Vi ser frem til å møte deg! Er det noe du lurer på? Svar på denne e-posten! <br /><br /> Hilsen <br /> RogalandCrew </body> </html> '; $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers .= 'Content-type: text/html; charset=UTF-8' . "\r\n"; $headers .= 'From: [email protected]'; if(mail($email, $subject, $message, $headers) == TRUE) { echo '<br /><br />Du vil mota en e-mail ifra oss innen 1 time med videre informasjon om din bestilling for billett <b>'.$billettid.'</b>!'; } else { echo '<br /><br /><h2>Beklager</h2> Vi beklager men e-mailen ble ikke sendt, e-mailen vises nedenfor.<br /><br /> <div style="width: 700px; border:1px solid gray;">'.$message.'</div>'; } Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Får du noen errors? Eller kommer det mailen bekreftelse på at emailen ble sendt? Og har du sjekket SPAM folderen din? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Får ingen feilmeldinger, jeg får oppgitt at mailen ble sendt og jeg har sjekket SPAM folderen. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg tok meg bryet for å google for deg og fant: http://www.sheffieldforum.co.uk/showthread.php?t=248536 Kanskje du skal ta en titt her? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Rart. Jeg har også Servage og jeg har sendt mail gjennom PHP-scripts flere ganger... Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg har prøvd å oppdatere sendmail_from til avsender e-mail uten hell. Rart. Jeg har også Servage og jeg har sendt mail gjennom PHP-scripts flere ganger... Kan du sende en link til din php info? Takk! Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 http://www.ringerikeungdom.net/phpinfo.php Nå skal det sies at jeg var litt stor i kjeften. Lenge siden jeg har sendt en mail. Gi meg 5 minutter skal jeg testkjøre scriptet ditt Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Joda, scriptet ditt funker perfekt det. Mottok mail av "deg" som sa: Din billett med ID er n� registrert i v�rt system. For � betale, bruk en av f�lgende metoder:! Kontant: Betal kontant til en i crewet (). Bank overf�ring (ANBEFALES!): Overf�r kroner til kontonummer 3201 42 15432 og legg til en melding som det st�r ", ". Vi ser frem til � m�te deg! Er det noe du lurer p�? Svar p� denne e-posten! Hilsen RogalandCrew Ja, med alle spørsmålstegnene Kanksje en idé å fikse det. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Ser en forskjell på safe_mode - kan det ha noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Kan hende. Husker jeg endret det på min bruker for leeeenge siden, i allefall. Ga meg noe kluss, men husker ikke nøyaktig hva det var. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Å herregud! Stor tabbe av meg! Jeg har jo klart å slå av uønsket e-post funksjonen i Gmail! Der havnet de. Må bare beklage! Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Nice 1! Kom på at jeg endret safe mode da jeg lagde en uploader. Tror ikke det hadde noe med mailen å gjøre. Fint at det funka da Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 xD - epic post! Foreslår at vi låser den, og setter den som sticky i toppen av forumet! Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Famen: Slik at jeg kan få en konstant påminnelse og ikke tåre å legge ut flere innlegg her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå