Bykatt Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Bruker: Gia Utfordring: Det kameraet ser Deltagernivå: Pingle Utstyr: Canon EOS 5D + Canon Ixus 80IS Jeg kommer egentlig ikke på noe tema. Og jeg vet at jeg kommer til å være en del på reise i august, der det ikke er praktisk å dra med seg mye bagasje. Men jeg vil gjerne "presse" meg selv til å ta mest mulig bilder. Derfor melder jeg på august-festen, riktignok som pingle. Jeg velger også et generelt tema, lett inspirert av Harald Eia og Bård Tufte Johansens sketsj ... Setter også opp kompaktkameraet mitt som mulig utstyr, det er vel ikke noe krav om at det må være DSLR på utfordringene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Ser det noe annet enn katter da, Gia :!: (mitt er også litt sneversynt, ser mest bare planter)...men kattene dine i Juni-fotoboken var riktig fine, vi beundret de i dag, spesilet den med refleksen... RandiA Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Ser det noe annet enn katter da, Gia :!: (mitt er også litt sneversynt, ser mest bare planter)...men kattene dine i Juni-fotoboken var riktig fine, vi beundret de i dag, spesilet den med refleksen...RandiA Jeg utelukker ikke at kameraet mitt skulle finne på å se en katt i august... Men jeg har tenkt å få tatt litt bilder av noe annet også. Jeg tar faktisk en del bilder av mennesker også, men dem legger jeg jo aldri ut på Internett åpent. Takk for junibok-ros. Jeg kan forøvrig ekte og oppriktig gjengjelde komplimentet; de vakre blomstene dine får meg i godt humør. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 1. august Norsk sommerstemning for dem av oss som ikke bor i nærheten av storslåtte fjell... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Oooh - savner skjærgård, blått hav og ikke minst fjell*) i horisonten. *) ..Eller hva som helst annet enn bare hustak.. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 2. august Sånn gjør meg veldig nysgjerrig -- hva skjuler det seg bak døren...? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Oooh - savner skjærgård, blått hav og ikke minst fjell*) i horisonten. *) ..Eller hva som helst annet enn bare hustak.. Himmelbjerget? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 2. augustSånn gjør meg veldig nysgjerrig -- hva skjuler det seg bak døren...? Det var et fint kamuflert lite skjul... RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Sånn gjør meg veldig nysgjerrig -- hva skjuler det seg bak døren...? ..Og er det en hytte, eller er det et skjul? Kjenner lukten av kvae, furunåler og skogbunn. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) 1. august Er dette tatt fra Drøbak? Edit: Glemte selvfølgelig å si at jeg likte dette. Det eneste er at jeg kanskje ville gjort himmelen litt mørkere. Endret 2. august 2009 av iamluka Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 På det første bildet skulle jeg ønske man så litt mer til venstre. Har liksom en følelse av det burde vært vann der. Det er jo pent landskap, men om man kunne ønsket seg å se mer enn man gjør. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 1. august Er dette tatt fra Drøbak? Edit: Glemte selvfølgelig å si at jeg likte dette. Det eneste er at jeg kanskje ville gjort himmelen litt mørkere. Takk! Bra tips med himmelen. Jeg justerer farger etc i DPP, men har enda ikke helt begynt å utforske mulighetene i PS-liknende program. Stemmer at det er Drøbak. Du er god. På det første bildet skulle jeg ønske man så litt mer til venstre. Har liksom en følelse av det burde vært vann der. Det er jo pent landskap, men om man kunne ønsket seg å se mer enn man gjør. Det er ikke hav til venstre, men en øy med Oscarsborg festning, tror jeg. Bildet er croppet ganske hardt, for å forsøke å gi inntrykk av vill, åpen natur og vidvinkel, når bildet er tatt ganske langt inn i Oslo-fjorden og med tele... Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Er dette tatt fra Drøbak? Edit: Glemte selvfølgelig å si at jeg likte dette. Det eneste er at jeg kanskje ville gjort himmelen litt mørkere. Takk! Bra tips med himmelen. Jeg justerer farger etc i DPP, men har enda ikke helt begynt å utforske mulighetene i PS-liknende program. Stemmer at det er Drøbak. Du er god. DPP? Jeg burde klare å se hvor det er.. Tross alt mitt hjemsted på hytte eller? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 DPP? Digital Photo Professional - programvare som følger med Canon-hus. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Jeg burde klare å se hvor det er.. Tross alt mitt hjemsted på hytte eller? Ah, jeg trodde du bodde i Oslo. Hytte, ja, oppi bakken der. Praktfull utsikt. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Ah, jeg trodde du bodde i Oslo. Hytte, ja, oppi bakken der. Praktfull utsikt. Ja, har leid i byen det siste året, men har bodd i Drøbak i 20 år og jeg er stadig vekk tilbake for å få litt mat hos mor og far ^^ Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 4. august På tide at kameraet så en firbeint nå, ja... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Flott skjul! Eller er det en liten hytte? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg liker katten. Lasta det ned og studerte det litt ekstra. Pent dyr, og pent bilde av dyret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå