Gå til innhold

Augustfest 2009 - Anew - 30-50-(70)-105


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk igjen. :)

 

I kveld var jeg ute på et ærend, så jeg svippet bortom Hennie Onstad-senteret hvor denne fine fallosen står:

 

Wooden Ships

619163611_KVMUC-X2.jpg

AF-D 50/1.8 @ f/5.6, 195sek.

 

Å seile er noe av det frieste (kan man si det?) og mest avslappende jeg kan tenke meg.

 

Dagens låt: Jefferson Airplane - Wooden Ships (Spotify)

Lenke til kommentar

Mer enn litt tight på toppen ja. Jeg påberoper meg nok en gang at det er psykovanskelig å komponere presist i mørket - ikke minst er det nesten umulig å få kameraet i vater, og i dette tilfellet måtte bildet rettes opp litt. Da ble det trangt.

 

Hva gjelder stabilitet, så påberoper jeg meg et untak for å bekrefte regelen i dag. Kløna til en eksponering ved å la iso stå på 2000, noe som ga drøy overeksponering ved f/16 og 6 minutter i mørket... :roll:

 

Nødløsningen fra kl. 23:59 får tittelen I Don't Care

619863655_tAyr9-X2.jpg

AI 105/2.5 vidåpen. 1/30 sek.

 

I 1989 var jeg 14, og Wendy James var mer enn litt heit...

(Spotify)

Lenke til kommentar

Argh - jeg måtte rett og slett kaste inn håndkleet her. Det er rett og slett ikke plass til noe fotoprosjekt i livet mitt om dagen, og disse natteksponeringene er forferdelig tidkrevende. Derfor pingler jeg ut, fortsetter med fastoptikk hele måneden (ikke noe stort offer) og leverer bilder når jeg har ork.

 

Først fra 16. august:

 

Belsen Was a Gas

627952724_3Xn9w-X2.jpg

30/1.4 @ f/2

 

Dagens låt: Sex Pistols - Belsen Was a Gas (Spotify)

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Argh - jeg måtte rett og slett kaste inn håndkleet her. Det er rett og slett ikke plass til noe fotoprosjekt i livet mitt om dagen, og disse natteksponeringene er forferdelig tidkrevende. Derfor pingler jeg ut, fortsetter med fastoptikk hele måneden (ikke noe stort offer) og leverer bilder når jeg har ork.

 

(...)

 

Belsen Was a Gas

Du er tilgitt så lenge du fortsetter å prestere på dette nivået når du først er innom. Nydelig! Jeg tror dette hadde gjort seg bra på lerret.

Lenke til kommentar

Forkjølelse og snørr må være det endelige beviset på at det vrøvlet gærningene prøver å pushe som "vitenskap" - intelligent design - virkelig bare er vrøvl. Om Gud hadde skapt oss (i sitt bilde!?), så hadde han vel for pokker ikke utstyrt oss med en så håpløst uelegant forsvarsmekanisme som snørr!? Jeg hater snørr. Jeg hater forkjølelse. Jeg elsker Cosylan... og så fikk jeg en fin anledning til å ta et bilde til en av de kuleste låtene jeg vet om:

 

28. august:

Give Me Something That Will Persist...

632895230_yuxCV-X2.jpg

Sigma 30/1.4 @ f/11, 120sek.

 

Dagens låt er den geniale Mr. Pharmacist av The Other Half:

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Går det mye i garasjerock på vorspielene dine, Randi? :)

 

I går fikk jeg Galileoskopet mitt, en 500mm f/10 refraktor med 12x og 25x (som kan kombineres til 50x) okularer som byggesett. Ganske så moro ($20 + shipping!) - gleder meg til å prøve den på en stjerneklar natt på fjellet.

 

Barn syns alt som er nytt er spennende:

 

 

It's Full of Stars!

634876589_fp6J6-X2.jpg

Sigma 30/1.4. f/2

 

Dagens låt: Echo and the Bunnymen - Stars are Stars (Spotify)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Går det mye i garasjerock på vorspielene dine, Randi? :)

 

Barn syns alt som er nytt er spennende:

( :!: :!: Det gikk på litt mer mimre-musikk sist helg da vi hadde tre dagers re-union med 75 deltagere. Men det er mye forskjellig musikk som går an når man er i den rette stemningen)

Siste bildet ditt var også tøfft... :yes:

...og kraftig kost det siste musikkinnslaget der :roll:

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...