Gå til innhold

Augustfest 2009 - Anew - 30-50-(70)-105

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøre en politisk greie denne måneden som oppvarming til valget - FrPs Prinsipp-program - men pga. jobb osv. velger jeg noe enklere, og lar heller Augustfesten være som den rødgrønne regjeringens forsknings og utdanningspolitikk - et langt hvileskjær.

(Jeg har altså ikke et eneste sosialistisk ben i kroppen, og står samtidig aller, aller lengst unna FrP rent politisk - måtte bare oppklare det, sånn at ingen får "the wrong idea")

Dette blir derfor en ren utstyrsutfordring.

Jeg kommer til å veksle mellom Sigma 30/1.4, Nikkor 50/1.8 og 105/2.5, og inkluderer Vivitaren min som en fast 70mm, fordi det er det den oppfører seg som når den brukes til macro. (dette er en fri utfordringsfest, så jeg lager mine egne regler...)

Nivå: Hardcore.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fastfester har vel vært in siden den første oktoberfesten i 2007? Quality never goes out of style... ;)

Dagens ble ikke helt optimalt - det var rett og slett ikke nok minutter igjen av dagen til en ny eksponering. Jeg måtte komponere liggende sidelengs på bakken, og det var ikke så kjempelett å få horisonten rett... :roll: Lesson learned: ta et videre utsnitt, sånn at jeg kan croppe i post.

Som alltid må det musikk til på en god fest. Dagens låt hadde nok gjort seg bedre litt utpå kvelden, når alle har fått litt innabords og er klare for å hoppe litt:

Kicked Out of the Webelos

608010881_p2WwF-X2.jpg

Sigma 30/1.4 @ f/13, 240sek.

The Queers - Kicked out of the Webelos (Spotify)

Lenke til kommentar
(Jeg har altså ikke et eneste sosialistisk ben i kroppen, og står samtidig aller, aller lengst unna FrP rent politisk

Du har lenge vært en fotoutstyrsbror, nå ble du jammen en politikkbror også.

Dagens bilde føyer seg inn i rekken din av lange eksponeringer med herlige farger! Nesten så jeg gleder meg til enda kortere dager utover høsten (men bare nesten).

Lenke til kommentar

Mon tro hvorfor den smiler når det ikke er barn der? Sikkert glad for litt fred også av og til..

Jeg likte også den knallgule og knallrøde fargen sammen med den blå himmelen i kontrast mot de mer vage fargene i trærne. Den trefargede firkanten bak det røde syns jeg var det eneste som brøt med den glade følelsen jeg fikk.

Lenke til kommentar

Arnold: Great minds osv... ;)

Mon tro hvorfor den smiler når det ikke er barn der? Sikkert glad for litt fred også av og til..

Jeg likte også den knallgule og knallrøde fargen sammen med den blå himmelen i kontrast mot de mer vage fargene i trærne. Den trefargede firkanten bak det røde syns jeg var det eneste som brøt med den glade følelsen jeg fikk.

Jeg tror den smiler fordi den har gjort noe som fikk den "kicked out of the Webelos"... :devil:

Den treplaten satte jeg opp for å maskere ut noen lamper i bakgrunnen - men det ble ikke vellykket. Derfor gjorde jeg en ny eksponering uten treplaten i bakgrunnen, men den ble enda skjevere, siden jeg tenkte motsatt da jeg i tillegg skulle rette opp kameraet:

609936978_oLwkV-M.jpg

...da eksponeringen var ferdig etter 420 sekunder, var det blitt så sent at jeg ikke rakk en til på rett side av midnatt. :(

I går kveld ruslet jeg ned til stranden med de to eldste barna for et kveldsbad etter at vi hadde vært hos farmor og farfar og spist søndagsmiddag. Det er sånne ting som får meg til å føle meg litt over gjennomsnittlig priviligert:

Nightswimming

609933981_FRmHh-X2.jpg

30mm, f/1.4, 1/250sek

Dagens låt: REM - Nightswimming (Spotify)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

...and the rain just keeps on fallin...

Det har bøtta ned i hele dag, og ingenting tyder på at det kommer til å gi seg med det første.

Sister Rain

610018620_S6Jau-X2.jpg

Det var mer enn litt kjipt å krype rundt på alle fire i oppkjørselen mens vannet flommet. Alt ble klissvått.

Nikkor AI 105/2.5 @ f/16, 180sek

Break it Up.

Bandet på Spotify

Endret av Anew
Lenke til kommentar

"Noe-er-galt-bilder"? Herlig! :D

'Roffe och jag har ett band i ett garage

Gitarr och trummor

men ännu ingen bas

Ett helt kvarter hatar oss och vår rasande musik

Men när pappa Rock är ett med oss

ger vi fan i publik!

Vi har gjort en egen låt, som är motstridig och tvär

Vi förstår den inte ens själva

men det går ungefär så här:

"Vi fortsätter spela rock'n'roll

men vi håller på att dö!

Vi fortsätter spela rock'n'roll

men vi håller på att dö!"'

611098055_mDDF9-X2.jpg

AF-D 50/1.8 @ f/5.6, 180sek.

Dagens låt: Nationalteatern - Vi fortsätter spela rock & roll men vi håller på att dö (Spotify)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...