Yassir_6856 Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Det er stadig diskusjoner om emnet warez på forumet, men det er sjelden at noen nevner fordelene warez har for produsentene... (i første rekke produsentene av program, ikke spill og musikk) Viss det hadde vært umulig å kopiere programvare (that's a nice dream), hva ville ha skjedd da?? Ville vi ha kjøpt programvare for mange tusen?? Eller ville vi ha brukt annnen programvare som var billigere/gratis? Siden fåtallet i forumet er millionærer tror jeg vi vet svaret... Siden vi brukte maaaaaange timer på å lære oss å bruke et alternativt program, ville vi trolig bruke det i jobbsammenheng også... Slik ville produsentene av programvare tjent mindre!!! Det er et faktum at ungdommen bruker timer/dager/uker på å lære seg et program (trolig warez), og når det skal jobbe vil de bruke det samme programmet... Bedriften de jobber i vil da kjøpe inn programmet, og ALLE vinner...... Synspunkter?? [ Denne Melding var redigert av: Yassir_6856 på 2002-01-24 02:07 ] Lenke til kommentar
allyse Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Jeg må si meg enig med deg. Jeg er personlig for Warez, og må si jeg bruker warez konstant. Skulle jeg brukt programmer uten for det private ville jeg selvfølgerlig kjøpt programmet, men jeg bruker warez pga. jeg ikke har råd til å kjøpe programmene, men enda trenger de. Jeg bruker også warez operativsystemer, men det bare pga. hvordan det ikke er verdt sin pris. Hadde det vert fornuftige priser på spill og programmer skulle jeg heller kjøpt det. (Si max. 129,- for et nytt spill da det sikkert ikke koster mer en 6,90,- å trykke en plate, og legge på boks og manualer. 599,- er ALT for dyrt etter hva kanskje spillet er verdt. Det samme med windowser over 2K for en orginal. Ikke i livet ville jeg betalt det. (Jeg har windows 3,0 3,1 3,11 95, og 98se orginal da :smile: ) Uansett la ungdommen kopiere programmene gratis, se igjennom fingrene for de, så får produsentene penger for dem når de virkerligt begynner å bruke dem. Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: On 2002-01-24 11:02, allyse skrev:Si max. 129,- for et nytt spill da det sikkert ikke koster mer en 6,90,- å trykke en plate, og legge på boks og manualer. Bare et lite moment her - du må nok ta i betraktning utviklingskostnadene til dagens spill.. de fleste store tar jo flere år å lage. Jeg er likevel enig at overprising er et faktum. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Det er helt klart at warez gir en uvurdelig reklameeffekt for mange produsenter. Det jeg personlig er imot, er folk som tjener penger på å selge warez videre til andre. Såkalt "kameratkopiering", burde nok mange produsenter satt mer pris på. Jeg meiner at produsentene har et altfor konservativt syn på det med ulovlig kopiering. Man burde åpne mer for å gi ut programmer gratis til opplæringsformål. Personlig liker jeg programmer som er gratis for såkalt "non-profit"-bruk, slik at studenter, skoler og diverse frivillige organisasjoner kan bruke det gratis, mens bedrifter og næringsdrivende må betale. Men, så klart, ikke mange hundre (eller tusen) kroner for et program man nesten kunne laga sjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå