Gå til innhold

Augustfest 2009 - KSolfjeld - Verden i sort hvitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

14 August

Kodak Junior 620

post-43539-1250284555_thumb.jpg

Vivitar 28-105mm f/3.5-4.5 Macro@105mm

ISO 100

3 sek.

f/8

Morfars gamle kamera. Det funker helt fint, selv om det er fra før krigen. Man tager en 120 film. Smir litt av plasten på spolen som filmen er rullet inn på. så er det tut og kjør!

Fant en gammel Vivitar 28-105mm f/3.5-4.5 Macro i en eske med gammelt fotoutstyr. Den har fungert bra i et par dager nå, men etter at dette bildet ble tatt, så er zoomringen stuck.. De gamle objektivene mine tåler visst ikke å bli dratt frem fra glemselen. Burde vel strengt tatt aldri forlatt dem i en mørk eske. Dette er vel en slags payback.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

15 August

The Devils Beverage

post-43539-1250362777_thumb.jpg

Nikkor 35-105mm f/3.5-4.5@105mm (ca. 1:5 macro)

ISO 100

1/1.6sek?

f/5.6

Hentet frem enda en kuriositet fra glemselen. En rimelig ukjent sak. En nikkor 35-105. Jeg kjøpte den i 95 sammen med min første Nikon. Nikon FE. Dette objektivet er noe av det mest solide jeg har vært borti. Bygd som en tank, kun metall og glass. Morsom sak.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar
Takker! Redigerer bildene mine på dama sin skjerm som er veldig dårlig. Så jeg vet ikke hvordan bildene blir seende ut. Finnes ikke gråtoner. Gleder meg til Eizoen kommer på onsdag.

Gled deg :D Min Eizo skjerm er blitt 5 år gammel, men gruser det meste jeg ser av nye skjermer rundt om kring...

Lenke til kommentar

17 August

Rett linje sørvest

post-43539-1250542278_thumb.jpg

Sigma 10-20mm f/4-5.6@16mm|Lee NDG 0.9 hard edge

ISO 100

6 sek.

f/14

Dette er vanskelig nå. Fakta er at man blir rimelig handikappet uten en god skjerm. Ser som sagt veldig få gråtoner på denne reserveskjermen (jadda, mas, mas , mas) Derfor gjør jeg bare de mest nødvendige justeringer. Mister litt inspirasjon kjenner jeg.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...