Gå til innhold

Nye høytalere til Z-2300?

Anbefalte innlegg

http://www.logitech.com/index.cfm/speakers...31&cl=no,no

har dette "anlegget" er veldig fornøyd med lyden, hvertfall til jeg begynner å nærme meg 50-60 % av full lyd.. Suben er jeg kjempe fornøyd med, men høytalerene begynner å skurre når jeg skrur opp litt.. har lyst å bytte de ut til noe større.. noen som har tips på hva jeg skal velge? har ikke lyst til å bruke særlig mye mer enn 1000-1500..

setter pris på alle meninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan er de koblet til subben disse høytalerne dine?

nå husker jeg ikke navnet på kabelen som er brukt.. men audio kabel eller noe i den duren..

går en enkel ledning fra hver høytaler inn til subben, de er sitter fast i høytaleren, og plugges i subben.

pluggen er av den typer man stikker i tv'en for å overføre lyd og bilde (gul,hvit og rød)

Lenke til kommentar

Husk på at Logitech-satelittene har en impendans på 10 ohm, mens Patosene har en impendans på 6 ohm. Dette fører til at Patosene vil kreve en ganske strømsterk forsterker. Det er nesten en halverning fra Logitech til Patos, og dermed nesten en dobling av strømmen fra forsterkeren.

Og samtidig kan det bli vanskelig å få balansert lyden mellom høyttalere og sub. Logitech-satelittene har en følsomhet på 70 dB, mens Patosene har 88 dB. Det blir selvfølgelig ikke helt reelle tall, siden Patosene også spiller bass, som gir et mye større lydtrykk (og dermed høyere dB).

Men det er bare til å prøve seg.

Lenke til kommentar

Delefilter i forsterkeren eller i satelittene?

Et delefilter i forsterkeren hadde jeg faktisk ikke tenkt på.

Edit: Men det med bass på Patosene tok jeg med fordi 80 dB er sinnsykt mye mer følsomt enn 70 dB. Og jeg prøvde å forklare at litt av forskjellen kommer av at målingen av Patosene vil være påvirket av at de spiller bass under målingen.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Delefilter i forsterkeren eller i satelittene?

Et delefilter i forsterkeren hadde jeg faktisk ikke tenkt på.

Edit: Men det med bass på Patosene tok jeg med fordi 80 dB er sinnsykt mye mer følsomt enn 70 dB. Og jeg prøvde å forklare at litt av forskjellen kommer av at målingen av Patosene vil være påvirket av at de spiller bass under målingen.

så du vil ikke anbefale å kjøpe disse høytalerene?

har også tenkt litt på å koble pcen til "stor anlegget" mitt, men hvis jeg finner noen OK høytalere, så gidder jeg ikke det :p

Lenke til kommentar
Patos Basic 110 er utrolig mye høytaler for pengene. Og du får garantert bedre lyden originalsattelittene.

ok, men da kjøper jeg dem da:D

eneste jeg ikke er helt sikker på er tilkoblingen..

Fordi det skal brukes forskjellig type ledning til høyalerene og subben.. Høytalerledning til høytalerene, og rca kabel til subben..

Kan jeg for eksempel, fjerne issolasjonen på rca kabelen, der den hvite og den røde pluggen er, og putte de inn i høytaleren, og la den svarte enden være som den er og putte den inn i subben? eller er det umulig?

Lenke til kommentar
Kan jeg for eksempel, fjerne issolasjonen på rca kabelen, der den hvite og den røde pluggen er, og putte de inn i høytaleren, og la den svarte enden være som den er og putte den inn i subben? eller er det umulig?
Vet ikke hva du mener med 'den svarte enden', men det er mulig å bruke en phonoklabel og bare klippe av RCA-pluggene i den enden som du kopler til Patos-høytalerne. Midtlederen er pluss og skjermen rundt er minus.

Nesten 300 i frakt ? Høytalerne veier ikke spesielt mye, og volumet på esken kan ikke være så stort ?

Man slipper oppkravsgebyr hvis man betaler med Visa.

Endret: Det blir vel litt billigere å kjøpe de over disk fra Datakjeden

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...